Aina silloin tällöin asiakkaat pyytävät tekemään PowerPoint -esityksen. Kysyisin, että missä tiedostomuodossa grafiikka sinne tuodaan? Olen kokeillut lähes kaikkia muotoja, mutta grafiikka on aika sahalaitaista. Ohjelmassahan on clipart -kuvia, jotka näkyvät ehjinä näytöllä. Niiden tiedostomuoto on joku PICTURE WIEWER. Tietääkö kukaan, mikä tämä tiedostomuoto on?
Sitten vielä kysyisin, että mikä WIN PowerPoint -versio vastaa mäkin X-versiota. Näyttävät efektit, kuten väripintojen läpinäkyvyys näkyy vanhoissa PP -versioissa pelkältä risuaidalta.
Tunteeko kukaan PowerPointia
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tunteeko kukaan PowerPointia
Viesti Kirjoittaja tiikeri »
-
Re: Tunteeko kukaan PowerPointia
Viesti Kirjoittaja Mikko »
PowerPointin grafiikka on emf tai wmf -muodossa. Uusimpiin versioihin saattaa grafiikan tuominen onnistua eps:inäkin. Itse olen tehtaillut kalvopohjia oikein urakalla ja yleensä olen tuonut oman grafiikan (tehty Illustratorilla) emf-muodossa Insert Picture toiminnolla PP:hen, jonka jälkeen muuntanut sen MS Office Drawing Object-muotoon (hiiren oik. nappi / ctrl+click > Edit Picture), jolloin sahalaitaisuus häviää. Joskus em. tapa ei oikein toimi Mac Officessa, joten olen tehnyt sen Windowsissa.
Windowsin PowerPoint XP (2002) on ehkä lähimpänä Macin v.X versiota, vaikka tuo v.X onkin oikeastaan Office 2001 (joka taas on hieman paranneltu Win PP 2000 vastaavuudeltaan) käännettynä kympille.
Tulipas sekava, toivottavasti on kuitenkin apua.
Windowsin PowerPoint XP (2002) on ehkä lähimpänä Macin v.X versiota, vaikka tuo v.X onkin oikeastaan Office 2001 (joka taas on hieman paranneltu Win PP 2000 vastaavuudeltaan) käännettynä kympille.
Tulipas sekava, toivottavasti on kuitenkin apua.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
En kyllä tiedä PowerPointista juuri mitään, mutta mä olen kyllä tuonut ihan JPG ja PNG -kuvia, ilman sahalaitaisuutta.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Tee kuvat kokoon 1024x768 esim. Photarissa. Sitten muuta PowerPointin Preferensseistä resoluution
samaksi. Preferences/save/size. Tämä on normaali esitys resoluutio, eikä muutosta tarvitse tehdä
kuin kerran.
PowerPointissa voidaan tallentaa ns. "matkalaukku"- versio, silloin katselijan koneella ei tarvitse olla
koko PowerPointia, vaan ohjelma lähtee automaattisesti pyörimään. vrt. iView Media Reader.
L. Sippu
samaksi. Preferences/save/size. Tämä on normaali esitys resoluutio, eikä muutosta tarvitse tehdä
kuin kerran.
PowerPointissa voidaan tallentaa ns. "matkalaukku"- versio, silloin katselijan koneella ei tarvitse olla
koko PowerPointia, vaan ohjelma lähtee automaattisesti pyörimään. vrt. iView Media Reader.
L. Sippu
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
-
Viesti Kirjoittaja np »
Täh, vedät vaan melkein minkä tahansa kuvan suoraaan esitelmään (tai copy/paste). Ainakin Gif, jpg, bmp tiedostomuodot käyvät hyvin, elikkä yleisimmät!
MacBook Pro 2.16 Ghz, 2 Gb RAM, OS X 10.4.8, Airport Express, LaCie 250Gb
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Mutta se sahalaitasuus on ilmanmuuta resoluutiosta kiinni..
L. Sippu
L. Sippu
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
-
Viesti Kirjoittaja makki »
Joo, lisään vielä jollekin vanhan version käyttäjälle ettei matkapakkausta ole vielä Office-98 versiossa.
-
Viesti Kirjoittaja tiikeri »
Kiitti vinkeistä. Copy/pastella tulee sahalaitaa, wmf näyttää toimivan. En muuten löydä PP:stä mitään Edit Picture toimintaa. Sitten vielä yks juttu. PP:ssä ja Wordissä on painike pdf -tulostus. Mutta kun se herjaa tulostinta. Adobe PDF printer ei kelpaa sille (could not locate). Mistä löydän sen oikean tulostimen?
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Istuin Windowsin ja Office XP:n edessä kun tuota kirjoitin... taitaa tulla muuta kautta Mac-Officessa. Tarkistan kun olen kotona, jossa Office 2004. Taisi muuten ominaisuus tulla vasta tuohon 2004 versioon ja olisiko toiminut ihan tuplaklikkaamalla wmf-kuvaa tms.En muuten löydä PP:stä mitään Edit Picture toimintaa.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka