Tulipa tuossa vastaan ohjelma nimeltään MacFusion. Näppärää ja ilmaista; nyt saa ulkopuolisen webbiserverin mounttautumaan desktopille aivan kuin minkä tahansa ulkoisen kovalevyn. Mahdollisuudet esim verkon yli tehtäviin backuppeihin näyttivät rajattomilta ja FTP -ohjelmilla olin jo heittämässä vesilintua.
mutta mutta....
Ilo oli kovasti lyhytaikaista. Osoittautui että yksinkertaisinkin filen siirto Fusionin kautta (raahaamalla kovalevyikonin päälle) vei aivan järjettömän kauan. Sanoisin noin näppituntumalta että tiedonsiirto ko tavalla oli noin 3-5 kertaa hitaampaa kuin Transmitin kanssa FTP:nä. Mistähän moinen mahtaa johtua. Olen joskus aikaisemminkin käyttänyt Finderin Go ja Connect to server -komentoja tehdäkseni filesiirtoja ja muistikuvani olivat vähän samankaltaisia. Kone rantapalloilee todella pitkään, verkkokansiot avautuvat piinallisen hitaasti jne. Miten ihmeessä tämä kaikki saadaan FTP.nä toimimaan silmän räpäyksessä kun taas (appletalk?) tavalla loppuu ikä ja terveys ennekuin siirrot ovat valmiita?
Mikä hidastaa MacFusionin / Appletalkin?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikä hidastaa MacFusionin / Appletalkin?
Viesti Kirjoittaja Nemo »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
MacFusion on vähän susi vehjas vielä.
Ja Appletalkilla ei ole mitään tekoa asian kanssa, jos yhdistät FTP-palvelimelle. Finderin yhdistä-ominaisuuksilla ei pysty uploadaamaan, joten en usko että olet sitä testannut
Mutta siis vastaus: Käytä vaan sitä transmissionia. MacFusionin poistin itse koneelta hyvin sukkelaan. Sen vertta lapsenkengissä se vielä oli.
Ja Appletalkilla ei ole mitään tekoa asian kanssa, jos yhdistät FTP-palvelimelle. Finderin yhdistä-ominaisuuksilla ei pysty uploadaamaan, joten en usko että olet sitä testannut

Mutta siis vastaus: Käytä vaan sitä transmissionia. MacFusionin poistin itse koneelta hyvin sukkelaan. Sen vertta lapsenkengissä se vielä oli.
-
Viesti Kirjoittaja Nemo »
No joo, kyllähän siellä Finderissä hyvinkin tavaraa pystyy uppaamaan. Suomennetaan sen verran että kutsutaan prosessia vaikka sitten tiedostonjaoksi (joka kai käyttää omaa appletalk -protokollaa?). Eli FTP -palvelin näkyy omalla koneella kovalevynä, tämä tässä on nyt pointti.
Liekö nyt siis ohjelman kehittämöttymyyden (MacFusion) vika että tiedonsiirto tökkii vai mistä on kysymys. Itse perustelin asian siten että koska ohjelma pyrkii emuloimaan FTP:n ja tiedostonjaon välillä johtuu järjetön hitaus ko prosessista. Muutoinhan ei oikein pysty selittämään miksi datasiirtoon kuluu FTP:llä paljon vähemmän aikaa kuin mountatulle verkkolevylle joka käyttää samaa metodia.
Liekö nyt siis ohjelman kehittämöttymyyden (MacFusion) vika että tiedonsiirto tökkii vai mistä on kysymys. Itse perustelin asian siten että koska ohjelma pyrkii emuloimaan FTP:n ja tiedostonjaon välillä johtuu järjetön hitaus ko prosessista. Muutoinhan ei oikein pysty selittämään miksi datasiirtoon kuluu FTP:llä paljon vähemmän aikaa kuin mountatulle verkkolevylle joka käyttää samaa metodia.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
http://code.google.com/p/macfusion/issu ... bel:fs_ftp
Tuossa on jollakulla vähän samoja ongelmia.
En nyt ihan tiedä olenko oikeassa, mutta kyllä minä väitän, että MacFuse/MacFusion ei emuloi koneelle mitään. Se vaan asentaa kerneliin(?) laajennuksen, joka nuo kaksisuuntaiset FTP/SFTP siirrot finderin avulla mahdollistaa.
EDIT: Niin ja unohtui mainita, että juu kyllähän finder osaa NFS/AFP/SMB yhteyksiä ottaa ja sitä kautta tiedostoja liikutella, mutta ne kyllä toimivat (SMB poislukien) ihan "hyvillä" nopeuksilla.
Tuossa on jollakulla vähän samoja ongelmia.
En nyt ihan tiedä olenko oikeassa, mutta kyllä minä väitän, että MacFuse/MacFusion ei emuloi koneelle mitään. Se vaan asentaa kerneliin(?) laajennuksen, joka nuo kaksisuuntaiset FTP/SFTP siirrot finderin avulla mahdollistaa.
EDIT: Niin ja unohtui mainita, että juu kyllähän finder osaa NFS/AFP/SMB yhteyksiä ottaa ja sitä kautta tiedostoja liikutella, mutta ne kyllä toimivat (SMB poislukien) ihan "hyvillä" nopeuksilla.
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Kyllä tuon kanavalla mainitun "haxin" jälkeen SMB on toiminut ihan täpövauhtia. iStat näyttää kopioinnin nopeudeksi suurilla tiedostoilla 10 MB/s (mikä nyt on vähän ohi 100mbit verkossa).TheKraken kirjoitti:EDIT: Niin ja unohtui mainita, että juu kyllähän finder osaa NFS/AFP/SMB yhteyksiä ottaa ja sitä kautta tiedostoja liikutella, mutta ne kyllä toimivat (SMB poislukien) ihan "hyvillä" nopeuksilla.
Ennen tuota haxia välillä yhteys toimi 300 kt/s nopeuksilla.
Yritän kaivaa sen linkin tähän kaikille.
E: Haa, löytyi:
* Klikklik *
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka