Olen itse vääntänyt C5-kokoisen työpohjan johon olen heitellyt logot ja vastaavat paikoilleen ja tällä siis printtaillut kirjekuoria. Vielä viime viikolla homma sujui hyvin.
Nyt tänään starttasin Pagesin ja avasin tekemäni templaten. Kaikki aukesi oikein ja homma näytti hyvältä. Vaihdoin osoitekenttään tiedot ja heitin printtaamaan, niin eikös se yrittänyt printata sitä 90 astetta väärinpäin, eli siis oletti että kirjekuori on printterissä leveyssuunnassa, no eihän se edes mahdu sinne niin.
Noh, minäpä sitten menen Page layout valikkoon, josta tuo printtaussuunta vaihdetaan. Ruksin siitä sen keskimmäisen, niin eikös tuo pirulainen käännä sen koko dokumentin pohjan toistepäin, eli siis kun aiemmin työpohja näkyi ruudulla (esim) 10x20 niin nyt se näkyi 20x10 ja silti teksti oli samoinpäin. Eli se ei vaihtanut printtauksen suuntaa, vaan sitä mitenpäin dokumentti näkyy ruudullani. Näin se ei vielä viime viikolla 100% varmasti tapahtunut, koska silloin muistin samasta säädöstä säätäneeni.
Mikäli joku ongelmani ymmärtää, niin mitäs tehdä?
RATKAISTU: Pages printtausongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
RATKAISTU: Pages printtausongelma
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Viimeksi muokannut TheKraken, 13.9.2007 klo 13.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Mitäs jos ensiksi exporttaat pdf:ksi ja sitten tulostat sen, jos se pdf olisi "oikeanlainen"? Tämä ei toki ole mikään ratkaisu varsinaiseen ongelmaan.
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja psyanide »
Itellä on vastaavanmoinen pohja ja kaikki kyllä pelaa varsin moitteetta.
Meneekö sulla miten nuo mitat suhteessa tuohon orientaatioon? Omat asetukseni näkee tästä.
EDIT: nyt kun tuota tapaa jolla olen tuon custom page sizen nimennyt hämärästi mietin, niin muistelisin itsekin joskus täysin saman ongelman kanssa tapelleeni.
Meneekö sulla miten nuo mitat suhteessa tuohon orientaatioon? Omat asetukseni näkee tästä.
EDIT: nyt kun tuota tapaa jolla olen tuon custom page sizen nimennyt hämärästi mietin, niin muistelisin itsekin joskus täysin saman ongelman kanssa tapelleeni.
Sent from my iPhone 4 32GB / iPad Wi-Fi + 3G 32GB / MacBook Pro 17" 2.3 GHz i7, Mac OS X 10.6.8
-
Problem solved!
Jostain syystä kun avasin tuon Page setupin, niin se heitti ne luvut ympäri. Kun avasin sen uusiksi ja valitsin valikosta sen oman asetuksen (C5) niin homma lähti taas pelittämään.
Eli jonkin sortin pikkubugi siis kyseessä joka oli tuota asetusta käynyt vaihtamassa, koska itse siihen en 100% varmasti ollut käpistellyt.
Näytti siis tältä:
http://thekraken.kapsi.fi/roina/pages.jpg
ja kun valkkasin tuosta Paper Size kohdasta uudestaan C5 niin sitten ne luvut vaihtui samoin päin kuin psyaniden esimerkissä.
Jostain syystä kun avasin tuon Page setupin, niin se heitti ne luvut ympäri. Kun avasin sen uusiksi ja valitsin valikosta sen oman asetuksen (C5) niin homma lähti taas pelittämään.
Eli jonkin sortin pikkubugi siis kyseessä joka oli tuota asetusta käynyt vaihtamassa, koska itse siihen en 100% varmasti ollut käpistellyt.
Näytti siis tältä:
http://thekraken.kapsi.fi/roina/pages.jpg
ja kun valkkasin tuosta Paper Size kohdasta uudestaan C5 niin sitten ne luvut vaihtui samoin päin kuin psyaniden esimerkissä.
-
Re: RATKAISTU: Pages printtausongelma
Ja oli muuten taas tullut tämä ongelma.
Onneksi oli foorumin haku ja muistin, että sitä olin täällä aiemminkin ihmetellyt. Nyt toimii taas
Onneksi oli foorumin haku ja muistin, että sitä olin täällä aiemminkin ihmetellyt. Nyt toimii taas

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Juuri tuon takia vaihdoin Osoitekirjan käyttöön kirjekuorissa. Toimii hyvin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Tässä tapauksessa ei onnistu, koska tarkoitus on painaa kuoreen vähän muutakin kuin osoitteetMacFinn kirjoitti:Juuri tuon takia vaihdoin Osoitekirjan käyttöön kirjekuorissa. Toimii hyvin.

9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka