Apple TV:n hakkerointi
-
Apple Tv ja patchstick
Viesti Kirjoittaja mikki75 »
olen ymmärtänyt että AkwardTV avulla voisi asentaa tarvittavia lisäsoftia joilla saisi näkyviin mm avit suoraan ilman konvertointia.
eli olen edennyt sillai että sain imutettua koneelle sen 1.1 updaten, jonka mounttasin finderiin. update sijaitsee työpöydällä samoin patchstick-hakemisto. avasin päätteen ja siirryin patchstick-hakemistoon. annoin komennon sudo ./createPatchstick, jonka jälkeen pyysi salasanaa, annoin sen.
tämän jälkeen tuli Please specify the disk to re-partition as argument one:
./createpatchstick /dev/diskX
jossa annoin ./createpatchstick /dev/disk1 (usbi tikkuni)
ja sitten tuleekin ilmoitus You need to run this script as ROOT. Exiting...
vaikka mitä olen kokeillut niiin en keksi ratkaisua.
-
Re: appletv ja patchstick
Viesti Kirjoittaja miikka »
Varmistan, että ymmärsin oikein:mikki75 kirjoitti:eli olen edennyt sillai että sain imutettua koneelle sen 1.1 updaten, jonka mounttasin finderiin. update sijaitsee työpöydällä samoin patchstick-hakemisto. avasin päätteen ja siirryin patchstick-hakemistoon. annoin komennon sudo ./createPatchstick, jonka jälkeen pyysi salasanaa, annoin sen.
tämän jälkeen tuli Please specify the disk to re-partition as argument one:
./createpatchstick /dev/diskX
jossa annoin ./createpatchstick /dev/disk1 (usbi tikkuni)
ja sitten tuleekin ilmoitus You need to run this script as ROOT. Exiting...
olet siis jo kokeillut
Koodi: Valitse kaikki
sudo ./createpatchstick /dev/disk1
-
jatkoa
palautin laitteen tehdas asetuksille jonka jälkeen yhdistin langattomaan verkkoon ja latasin updatesin softan jossa tulee siis youtube päivitys(tämä oli kyllä ennenkin) niin ja laitoin koneen kieleksi englannin. näiden jälkeen boottasin koneen tikulta, jonkun ajan kuluttua n 2 min asennus oli valmis. ja sammutin appletv:n ja tikku pois. käynnistys ja valikkoon oli tullut akwardtv-valikko josta pääsi lataileen softia. nyt sain asennettua muitakin ohjelmia eikä erroria esiinny, en tiedä oliko tehdas asetuksista apua vai kielen vaihdosta? maalaisjärkeni antoi ymmärtää että sivuilla olevat pluginit http://plugins.awkwardtv.org/ näkyisivät nyt appletv:n listalla, mutta näin ei minulla ole, listani on puutteellinen mm nitotv,perian puuttuvat, jotka ovat juuri ne joista olisi eniten hyötyä!!! johtuuko tämä mistä?
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Uuusimmassa b7 versiossa ominaisuuksia vaikka kuinka paljon.
Pystyy mm. valitsemaan toistetaanko video QT:lla vaiko mplayerillä (toimii .subit)
Ohjelma tekee myös automaatisesti screenshotin joka leffasta, tämä kuva sitten näkyy valikossa kun selailee arkistoa.
Jospa oli tilapäinen häiriö siellä listapalvelimessa. No voit asentaa NitoTV:n myös itse.
Kopioit tiedostot ssh:lla boxiin vaikka frontrow-käyttäjän hakemistoon ja käynnistät asennussoftan sitten sieltä. Ohjeet tulee NitoTV:n mukana. Itse asensin b6 version näin kun en malttanut odottaa, että se ilmaantuu tuonne asennettavien palikoiden listalle.
Ainoa hankaluus NitoTV:ssä on kaukosäätimen käyttö. Kaukosäätimessä 3 eri moodia, vaihdetaan pitkällä menu-napin painalluksella. Mistään en näe missä moodissa olen.
Saisivat lisätä ruudulle lyhyen viestin joka kertoo mikä moodi käytössä.
T: Harri
-
jes,kiitos, sain appletv asennettua nitotv:n ja perianin, mutta olen tyhmä taas ja en ihan tajua nitotv:n kansion jakamista. eli miten sitä käytetään?harri_tku kirjoitti:NitoTV on kyllä #1 lisäsofta tuohon boxiin.
Pystyy mm. valitsemaan toistetaanko video QT:lla vaiko mplayerillä (toimii .subit)
Ohjelma tekee myös automaatisesti screenshotin joka leffasta, tämä kuva sitten näkyy valikossa kun selailee arkistoa.
Jospa oli tilapäinen häiriö siellä listapalvelimessa. No voit asentaa NitoTV:n myös itse.
Kopioit tiedostot ssh:lla boxiin vaikka frontrow-käyttäjän hakemistoon ja käynnistät asennussoftan sitten sieltä. Ohjeet tulee NitoTV:n mukana. Itse asensin b6 version näin kun en malttanut odottaa, että se ilmaantuu tuonne asennettavien palikoiden listalle.
Ainoa hankaluus NitoTV:ssä on kaukosäätimen käyttö. Kaukosäätimessä 3 eri moodia, vaihdetaan pitkällä menu-napin painalluksella. Mistään en näe missä moodissa olen.
pitääkö vielä käyttää päätteen ssh:ta yhteyksiin vai saako tuolla nitotv:n networkilla jotenkin macbookilla mountattua appletv:n levyn vai?
-
jes,kiitos, sain appletv asennettua nitotv:n ja perianin, mutta olen tyhmä taas ja en ihan tajua nitotv:n kansion jakamista. eli miten sitä käytetään?harri_tku kirjoitti:NitoTV on kyllä #1 lisäsofta tuohon boxiin.
pitääkö vielä käyttää päätteen ssh:ta yhteyksiin vai saako tuolla nitotv:n networkilla jotenkin macbookilla mountattua appletv:n levyn vai?
-
vastaan itselleni sitten
ja siellä AppleTV Enable AFP Server Clarified
tein siis näin sitten:
Step Three
Type ssh -1 frontrow@youripaddress into the terminal window substituting 'youripaddress' with your apple tv's ip address. Note: the password is frontrow.
Step Four
Execute the following commands by typing them into the Terminal window and pressing enter after each line:
sudo /usr/sbin/AppleFileServer
sudo mount -uw /
sudo cp /etc/hostconfig ~/hostconfig
Step Five
From a new finder window's menu select Go. Then select Connect to Server from the dropdown menu.
Enter the following for the address: afp://AppleTVsIPAddress. Of course replace 'AppleTVsIpAddress' with the actual ip of your AppleTV.
When prompted enter frontrow for both the username and password.
Step Seven
In the frontrow volume you have just mounted, locate hostconfig and open it in TextEdit.
Change AFPSERVER=-NO- to AFPSERVER=-YES- and then save it.
Step Seven
Now back in your terminal window execute the following:
sudo chown root:wheel hostconfig
sudo chmod 666 hostconfig
sudo mv hostconfig /etc/hostconfig
sudo reboot
These steps enable the AFP server at boot so you don't have to start it manually every time.
ongelmä tässä ohjeessa on se että appletv:n softa 1.1 ei enään sisällä sudo /usr/sbin/AppleFileServer - ohjelmaa.
boottasin appletv:n taas tehdasasetuksille jolloin koneessa oli versio 1.0 ja sen jälkeen toimi 100%:sti yllä olevat komennot ja nyt mulla on mountattu kovalevy työpöydällä ja voin sinne heittää tavaroita.
no sitten kopioin sinne muutaman avi-tiedoston ja kun niitä yritin käynnistää niin ääni kuului mutta mitään ei näkynyt, mustaa vain. kello rupesi olemaan liikoja ja lopetin leikkimisen siihen, mutta kai sinne jotain softaa ja codekkia pitää vielä tunkea.....
-
Luulen, että codecit riittää jo nyt (tosin mistä minä tiedän mitä tiedostoja koitat soittaa)
Eli kummalla toistotavalla tulee nyt noita ongelmia?Jos toisto tapahtuu QT:lla on se "progress bar" sellainen graafisempi ja Mplayerissä karun näkönen hässäkkä keskellä ruutua.
Eli ehdotukseni on, että toistat noi videot sillä toisella toistotavalla, jospa sitten toimii.
Itse en ole vielä tuota 7-versiota asentanut, joten en tiedä miten siinä voi valita QT/Mplayerin välillä. 6-versiossa se oli valikossa kohta "Use Quicktime YES/NO".
-
pieni lisäongelma
kunnes aina jossain 40 megan kohdalla yhteys katkeaa kokonaan?
-
vastaan taas itselleni....
-
Tänään ilmestyi NitoTV beta8.
http://forum.awkwardtv.org/viewtopic.ph ... =392#p2136
Ainakin tuon tekstin mukaan taas mukavia uutuuksia.
mm. Safeupdate mahdollista tehdä NitoTV:lla (ennen piti nysvätä terminaalissa komentoja)
Lisäksi NitoTV kopioi mukavia kext ja binääri-lisäyksiä AppleTV:hen.
Riittää kun frontrow-hakemistoon hakee Applelta nuo mainitut update .dmg:t
T:Harri
-
-
elgato
jaa-a sen kun näkis että sais sen tohon toimimaan, tietoa ei ole mutta veikkaan ristiä ton onnistumiselle.flntm kirjoitti:Saako tohon AppleTV:seen kiinni Elgaton digivirittimen, nimittäin sit vois olla harkinnan arvoinen laite?
-
http://wiki.awkwardtv.org/wiki/EyeTV (+muutama kommentti tuon sivuston foorumissa)
mutta taitaa olla aika viritystä ainakin vielä.
Ehkä myöhemmin jotain keksivät.
Jospa ne hyödyntävät EyeTV:n uutta sisäänrakennettua WEB-serveriä.
Oletuksena se on tarkoitettu uudelle iPodille ja iPhonelle. Mutta luulisi että nuo
velhot voisi vääntää saman tuohon AppleTV:hen.
Eli Macissa olisi nauhotustoiminnot mutta tallenteita voisi striimata siitä AppleTV:hen
T:Harri
-
Viesti Kirjoittaja first24 »
Olen uusi ATV:n omistaja ja kysyisin tuosta enable SSH Patchstickista sellaista että saako sen toimimaan Power PC Macin kanssa? Eli niin että tekisi stickin "kolmannen osapuolen" Intel macissa ja sitten boottaisi omalla ATV:lla (joka on "kiinni" PPC macissä).
Ei nyt tule itselle mitään syytä mieleen miksi ei toimisi, mutta mieltä olette?
PS. Tuohon EyeTV:hen liittyen: johan uusimmassa EyeTV softassa on export to AppleTV feature olemassa -eli normaaliin tapaan tallennus Macissa, josta ensin kopiointi / linkitys iTunesiin josta sitten perus sync/stream ATV:n kanssa.
-
Voit tehdä Patchstickin kaverin Intel-koneessa. Pitää olla Intel kone Patchstickkiä tehdessä, koska luontiskripti kopio tiedostoja Macista muistitikulle. Näitä tarvittavia tiedostoja (tai siis Intelissä pyöriviä) ei ole G4/G5 koneissa.
Kun AppleTV-patchatty ei tarvitse olla Intel-konetta kotosalla.
Muistitikut nykyään niin halpoja, että tuo tikku kannattanee säästää tiedostoineen. Sitten on kätevää palauttaa AppleTV alkutilaan ja Patchätä uudelleen.
PS. muista editoida AppleTV:n /etc/hosts tiedostoa, jottei boxi pääse hakemaan päivityksiä Applelta. Eli kyseiseen tiedostoon rivi
Koodi: Valitse kaikki
127.0.0.1 mesu.apple.com
-
-
1.1 -> 1.0 rollbackkaus sujuu helpoiten palauttamalla boksi alkutilaan, sitten patchstick kehiin ja nitoTV:llä loput (eli vaikka safeupdate). Siirtämäsi tiedostot häviää AppleTV:stä tuossa palautuksessa, joten kopioi ne hetkeksi jemmaan.
t:Harri
-
tv
- niin itse olen ajatellut asiaa niin että appletv:n kytkis suoraan eyetv:n tms eikä tietokoneeseen ollenkaan että kannettava pysyy kannettavana ilman lisäosia. tätä ratkaisua saa odotella.......
- patchstickistä sen verran että akward -> nitotv on ne mitä tarvii muut tuntuvat olevan hienosäätökikkailua. nitolla näkyy avit,dvd:t teksteineen hyvin. appletv:n kun saa mountattua työpöydälle, niin tiedon siirrot menee nopeesti ja hyvin toimii.
-
nyt meni hermo
-
ps. Wikissä uusi opas tähän harrastukseen http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Beginners_Guide
oppaassa myös ohje tuohon mainitsemaani muutokseen. Ohjeessa ko. kohta on "Disable Update - Completely and Utterly Essential!"
-
jep
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka