Erño kirjoitti: Olin syöny just sokeria () kun yhtäkkiä taivaalta alkoi tippumaan oravia, jotka sitten kaivautui mun mahan läpi
![]()
![]()
Suuri uniketju – Mitäs näit?
Sana on (melkein) vapaa.
-
maxima
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Jaahas, että unia. No niitähän on nähty. Tässä parhaat palat:
- Star Wars -jatkouni (näin kaksi osaa perättäisinä öinä, kolmatta osaa odottelen edelleen. Jäi muuten harmittavasti tosi jännään kohtaan, Darth Vader oli juuri kuulustelemassa [lue > kiduttamassa] Luke Skywalkeria)
- Kerran karkasin häistäni (hääpuvussa tietenkin)
- Pari kertaa on katsottu peiliin (unikirjojen mukaan tää on jotain tosi erikoista, tiedä sitten...)
- Lapsia olen synnyttänyt ainakin 3 ja hukannut ainakin 5, joista yksi kutistui silmieni edessä soluasteelle (synnyttäminen ja vauvat kuvastavat [jälleen unikirjan mukaan] ideoita)
- Kerran lapsena näin kahtena yönä peräkkäin samaa todella ahdistavaa painajaista, unessa ei edes tapahtunut mitään pelottavaa vaan se tunnelma oli kammottava
- Poikakin olen kerran ollut, se oli todella omituista![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
- K-18 uniakin on nähty mutta niistä ei sen enempää
- Lentounet <3
- Star Wars -jatkouni (näin kaksi osaa perättäisinä öinä, kolmatta osaa odottelen edelleen. Jäi muuten harmittavasti tosi jännään kohtaan, Darth Vader oli juuri kuulustelemassa [lue > kiduttamassa] Luke Skywalkeria)
- Kerran karkasin häistäni (hääpuvussa tietenkin)
- Pari kertaa on katsottu peiliin (unikirjojen mukaan tää on jotain tosi erikoista, tiedä sitten...)
- Lapsia olen synnyttänyt ainakin 3 ja hukannut ainakin 5, joista yksi kutistui silmieni edessä soluasteelle (synnyttäminen ja vauvat kuvastavat [jälleen unikirjan mukaan] ideoita)
- Kerran lapsena näin kahtena yönä peräkkäin samaa todella ahdistavaa painajaista, unessa ei edes tapahtunut mitään pelottavaa vaan se tunnelma oli kammottava
- Poikakin olen kerran ollut, se oli todella omituista
- K-18 uniakin on nähty mutta niistä ei sen enempää
- Lentounet <3
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Erño
-
Salamijakk
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Unia näen töistä, yleensä yöllä. Kun herään keskellä aamuyötä työuneen rupean miettimään sarjamurhaajan ammattia. Viimeyönä sarjamurhasin 439 poliisa ja kävin hukuttamassa ne ruohonleikkurin bensatankkiin. Toisinaan näen unia missä lennän, yleensä siinä on mukana aina nainen (naisen nimi ei siis ole aina) näitä unia näkisin mielelläni joka yö. 
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
- Salamijakk
-
Riina
Viesti Kirjoittaja Riina »
Mä olen näynyt viime aikoina tosi outoja ja ahdistavia unia, onneksi joukkoon mahtuu muutama K-18 unikin.
Lomareissulla Kreikassa näin unta että hyvä ystäväni sai keskenmenon ja mä näin kun se syntyi ja sama uni jatkui kun toinen ystävä sai yllätyskaksoset.
Tässä pariviikkoa sitten näin unta että olin äidin ja joidenkin muiden sukulaisten kaa mummolassa. Jostain syystä sinne tuli kutsumattomia vieraita jotka alkoivat käyttäytyä agressiivisesti.
Päätimme että niistä pitää päästä eroon. Muistan vieläkin kuinka iskin yhtä miestä päähän useamman kerran kirveellä ja veri lenti. Oli aika karmea herätys
Eroottisia unia näen aina sillon tällöin joskus ne ovat tuttuja mutta useasti ovat tuntemattomia
Viime yönä näin unta että tulin töistä kotia työvaatteet päällä. Tosi omituista![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Lomareissulla Kreikassa näin unta että hyvä ystäväni sai keskenmenon ja mä näin kun se syntyi ja sama uni jatkui kun toinen ystävä sai yllätyskaksoset.
Tässä pariviikkoa sitten näin unta että olin äidin ja joidenkin muiden sukulaisten kaa mummolassa. Jostain syystä sinne tuli kutsumattomia vieraita jotka alkoivat käyttäytyä agressiivisesti.
Päätimme että niistä pitää päästä eroon. Muistan vieläkin kuinka iskin yhtä miestä päähän useamman kerran kirveellä ja veri lenti. Oli aika karmea herätys
Eroottisia unia näen aina sillon tällöin joskus ne ovat tuttuja mutta useasti ovat tuntemattomia
Viime yönä näin unta että tulin töistä kotia työvaatteet päällä. Tosi omituista
-
maxima
Viesti Kirjoittaja maxima »
Mussa on varmaan jotain vikaa, kun en juuri näe eroottisia unia.
Jospa ne ovatkin k-20?
Olisi hienoa kokea joskus selkouni. Kaveri kokeili ja onnistui netistä löytämillään ohjeilla joissa piti laittaa yöllä kello soimaan ja sitten yrittää pitää itsensä hereillä mutta unessa tjsp.! Oli kuulemma mieletön kokemus, kun lähti lentoon omasta ikkunasta, katsoen sängylle, jossa näki vielä itsensä nukkumassa. Olen kuullut myös, että eroottispainotteiset unet saavat aivan uuden ulottuvuuden, kun voi itse päättää juuri mitä tekee, ja kenen kanssa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Olisi hienoa kokea joskus selkouni. Kaveri kokeili ja onnistui netistä löytämillään ohjeilla joissa piti laittaa yöllä kello soimaan ja sitten yrittää pitää itsensä hereillä mutta unessa tjsp.! Oli kuulemma mieletön kokemus, kun lähti lentoon omasta ikkunasta, katsoen sängylle, jossa näki vielä itsensä nukkumassa. Olen kuullut myös, että eroottispainotteiset unet saavat aivan uuden ulottuvuuden, kun voi itse päättää juuri mitä tekee, ja kenen kanssa.
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
rmk
Viesti Kirjoittaja rmk »
Muutaman kerran itsekkin nähny selkounen. Ne on kivoja, kunhan ei herää. Nyt niitä ei ole tullut moneen vuoteen kyllä. Itsellä alko unet yleensä sellain, että tajusin unen sisällä että tän on PAKKO olla unta. Esim. kattonut kelloa unessa ja kohta kattonut uudestaan ni se on menny taaksepäin etc..maxima kirjoitti:Mussa on varmaan jotain vikaa, kun en juuri näe eroottisia unia.Jospa ne ovatkin k-20?
Olisi hienoa kokea joskus selkouni. Kaveri kokeili ja onnistui netistä löytämillään ohjeilla joissa piti laittaa yöllä kello soimaan ja sitten yrittää pitää itsensä hereillä mutta unessa tjsp.! Oli kuulemma mieletön kokemus, kun lähti lentoon omasta ikkunasta, katsoen sängylle, jossa näki vielä itsensä nukkumassa. Olen kuullut myös, että eroottispainotteiset unet saavat aivan uuden ulottuvuuden, kun voi itse päättää juuri mitä tekee, ja kenen kanssa.![]()
iPhone 5 16gb
iPhone 4 8gb
iMac 27" 2.8ghz i7, Ati HD 4850, 8gb, 1TB (myyty)
iMac 20" 2ghz Intel Core Duo, Ati x1600 256mb, 2gb, 250gb (myyty)
iBook 12" G4 1.33ghz, 1gb, 60gb
iPhone 4 8gb
iMac 27" 2.8ghz i7, Ati HD 4850, 8gb, 1TB (myyty)
iMac 20" 2ghz Intel Core Duo, Ati x1600 256mb, 2gb, 250gb (myyty)
iBook 12" G4 1.33ghz, 1gb, 60gb
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Näin kerran soffalla selälläni maatessani unta, että makaan soffalla selälläni. Sitten yht'äkkiä huomasin olevani keskellä nuppineuloja, eli ei passannut liikkua mihinkään siinä soffalla, kun ne olisi sitten alkaneet "pistellä".
Jopas minä liemeen jouduin, mietin. Sitten ajattelin että pitää olla ihan paikallaan ja koittaa oikealla kädellä kahmia kännykkää vasemmalta puoleltani ja soittaa kaveri hätiin. Katse tiukasti vastapäisessä seinässä ja kroppa jäykkänä siirsin käden näkökenttäni edestä (sitä mukamas kännykkää ottamaan) ja … en nähnyt kättäni vaikka selvästi liikutin sitä silmieni edessä. Pelästyin ja koitin oikein heilutella kättäni mutta seinää vaan näkyi!!
Sitten panikoin, heräsin, ja seinässä näkyi sellainen pieni nopea "räpsähdys" … ja käsi liikkui taas näkökentässä kun kokeilin, nuppineulatkin oli kadonneet!
Sitten tajusin että olin nukkunut silmät auki, ja silmien välittämä kuvainformaatio oli mennyt siihen aivojen osaan mikä unta oli "nähnyt"! Ei ole ennen tullut niin vahvaa tunnetta siitä, että nuo silmät on totaalisesti minusta erillään olevia "instrumentteja", mitkä vaan kuvaa sen mitä edessä on. "Minä" sitten vasta tulkitsen kuvasignaalin. Varsinkin se "räpsähdys" kun kuva siirtyi unesta valvetilaan, oli tosi hämmentävä. Niin kuin joku katkaisin olisi napsautettu asennosta a asentoon b.
Jopas minä liemeen jouduin, mietin. Sitten ajattelin että pitää olla ihan paikallaan ja koittaa oikealla kädellä kahmia kännykkää vasemmalta puoleltani ja soittaa kaveri hätiin. Katse tiukasti vastapäisessä seinässä ja kroppa jäykkänä siirsin käden näkökenttäni edestä (sitä mukamas kännykkää ottamaan) ja … en nähnyt kättäni vaikka selvästi liikutin sitä silmieni edessä. Pelästyin ja koitin oikein heilutella kättäni mutta seinää vaan näkyi!!
Sitten panikoin, heräsin, ja seinässä näkyi sellainen pieni nopea "räpsähdys" … ja käsi liikkui taas näkökentässä kun kokeilin, nuppineulatkin oli kadonneet!
Sitten tajusin että olin nukkunut silmät auki, ja silmien välittämä kuvainformaatio oli mennyt siihen aivojen osaan mikä unta oli "nähnyt"! Ei ole ennen tullut niin vahvaa tunnetta siitä, että nuo silmät on totaalisesti minusta erillään olevia "instrumentteja", mitkä vaan kuvaa sen mitä edessä on. "Minä" sitten vasta tulkitsen kuvasignaalin. Varsinkin se "räpsähdys" kun kuva siirtyi unesta valvetilaan, oli tosi hämmentävä. Niin kuin joku katkaisin olisi napsautettu asennosta a asentoon b.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Lillan
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Hei, nyt vasta muistin että mähän oon kerran herännyt unessani. Siis että näin unta siitä että olin nukkumassa ja heräsin. Olikohan se tollanen selkouni?
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
MarQ
Viesti Kirjoittaja MarQ »
joskus suurinpiirtein vuos sitte oli taas sellane yö, etten saanu nukuttua ollenkaan. tein vähäse hommia ja surffailin netissä. sitte joskus neljän aikoihin päätin, et nyt kyl nukun. menin sänkyyn. en saanu unta. otin läppärin syliin ja ajattelin alkaa pelaamaan. kone alko lataamaan ja tunnarimusiikki alko. se oli niin ahistava se musiikki, et käänsin kannen kii ja laitoin koneen sohvalle sängyn viereen. taas kunnolla pötkölleen ja silmät kii.
sit tuli sellane olo, et joku tuijottaa. avasin silmät. siinä parin metrin päässä huoneen ovella seiso nuor nainen. sil oli sellane silkkiyöpaita päällä. se kysy:" haluutko kuulla salaisuuden?". samal se tuli lähemmäs ja näin, et se oli ollu nätti tyttö, mut ilmeisest joutunu tulipalo-onnettomuuteen, koska kasvot oli aika pahasti paloarpien peitossa. alko ahistamaan ja sanoin, et en kyl oikeestaa haluu kuulla yhtää mitää. se tuli ihan sängyn viereen ja alko kuristamaan. sit mul pimeni. aloin tukehtua. tipuin vaan jonneen mustaan. viimisillä voimilla kuitenki riuhtasin itteni pois sieltä. kattelin ympärilleni. tietokone oli työpöydällä omalla paikallaan (eikä mulla ees oo mitn pelejä siinä) ja kurkku oli todella kipee.
mut väärä topic, eihä tuo ollu unta, vaan totta
sit tuli sellane olo, et joku tuijottaa. avasin silmät. siinä parin metrin päässä huoneen ovella seiso nuor nainen. sil oli sellane silkkiyöpaita päällä. se kysy:" haluutko kuulla salaisuuden?". samal se tuli lähemmäs ja näin, et se oli ollu nätti tyttö, mut ilmeisest joutunu tulipalo-onnettomuuteen, koska kasvot oli aika pahasti paloarpien peitossa. alko ahistamaan ja sanoin, et en kyl oikeestaa haluu kuulla yhtää mitää. se tuli ihan sängyn viereen ja alko kuristamaan. sit mul pimeni. aloin tukehtua. tipuin vaan jonneen mustaan. viimisillä voimilla kuitenki riuhtasin itteni pois sieltä. kattelin ympärilleni. tietokone oli työpöydällä omalla paikallaan (eikä mulla ees oo mitn pelejä siinä) ja kurkku oli todella kipee.
mut väärä topic, eihä tuo ollu unta, vaan totta
smack my pizza!
-
Anniel
-
pikkujii
Viesti Kirjoittaja pikkujii »
Paras unikokemus on se, kun en nähnyt unta ollenkaan.
Muistan vaan, että oli ilta (pimeää) ja sit räpäytin silmiä, niin olikin
aamu (valoisaa). Olin vielä ala-aste ikäinen tai nuorempi, ja muistan
miten siistiä oli heti illalla nukkumaan mentyään päästä yöstä
ohi silmänräpäyksessä ja eikun takaisin piirrettyjä katsomaan.. :P
Muistan vaan, että oli ilta (pimeää) ja sit räpäytin silmiä, niin olikin
aamu (valoisaa). Olin vielä ala-aste ikäinen tai nuorempi, ja muistan
miten siistiä oli heti illalla nukkumaan mentyään päästä yöstä
ohi silmänräpäyksessä ja eikun takaisin piirrettyjä katsomaan.. :P
Macbook Pro 13", 17" | Powerbook G4 12" | iPhone 4 32GB, 4S 16GB | iPod Video 30GB | iPad 4th Gen. 16GB Cellular
-
MarQ
Viesti Kirjoittaja MarQ »
täytyy myöntää, et oli se. piti naapurin rouvalt kysyy, et onks siin joskus asunu joku nuor tyttö. talo kun on vanha ja samoin naapurin rouva. mut olin muutaman viikon pois, ni naapurin rouva oli kadonnu. en ehtin kysyyAnniel kirjoitti:^ Toi oli pelottavaa!
smack my pizza!
-
Jamac
-
Lillan
-
MarQ
-
Erño
-
Riina
-
Hämis
Viesti Kirjoittaja Hämis »
Harvemmin unia muistan, yleensä ne on niin sekoja että aamulla on ihan TÄH?? olo
Parhain/pahin tähän mennessä :
Nousin ylös, puin päälleni ja kävelin töihin. Otin tavarat, lastasin autoa, lajittelin oikeaan järjestykseen paketit ja sit hyppäsin rattiin...
Herään.
Vain huomatakseni, että joudun tekeen tuon saman OIKEASTI!
Ristus että otti aamu pannuun... ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nousin ylös, puin päälleni ja kävelin töihin. Otin tavarat, lastasin autoa, lajittelin oikeaan järjestykseen paketit ja sit hyppäsin rattiin...
Herään.
Vain huomatakseni, että joudun tekeen tuon saman OIKEASTI!
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Just nuo unet on niitä pahimpiaHämis kirjoitti:Harvemmin unia muistan, yleensä ne on niin sekoja että aamulla on ihan TÄH?? olo![]()
Herään.
Vain huomatakseni, että joudun tekeen tuon saman OIKEASTI!![]()
Ristus että otti aamu pannuun...
Onneksi unia näkee vain parin vuoden välein
-
MasBe
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Paras uneni housut jalassa oli, kun kaksi taksia ajoi keskenään kolarin, minä olin toisessa. Takana oleva roikkui perässä, ja lopulta tuuppasi perään. Peltiä siinä meni, mutta henkilövahinkoja ei. Kuskit jäivät keskenään sanailemaan ja minä läksin kävelemään. Enkä edes maksanut.
Vitutuksesta voimavara!
-
Krämertsskog
Viesti Kirjoittaja Krämertsskog »
basic seikkailu-uni: seikkailin atsteekkien mualimassa ja jonkun ison rakennuksen uumenissa väistelin kaikenlaisia ansoja, mut onnelisena loppuna unen pahis, joka mua jahtas, kuoli, kun iso kivilohkare lensi sen päälle... Perussettii
onha näitä mörkö -uniaki nähty, et muumien mörkö tulee meiän talon hissillä ja meiän ovesta sisään, mut onneks meitsi venailee pesäpallomaila kädessä ovella... En muista mite uni päätty, mut selkä oli hies ku heräsin
onha näitä mörkö -uniaki nähty, et muumien mörkö tulee meiän talon hissillä ja meiän ovesta sisään, mut onneks meitsi venailee pesäpallomaila kädessä ovella... En muista mite uni päätty, mut selkä oli hies ku heräsin
wannabe fanaatikko
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Eihän mörkö voi olla pelottavaKrämertsskog kirjoitti:basic seikkailu-uni: seikkailin atsteekkien mualimassa ja jonkun ison rakennuksen uumenissa väistelin kaikenlaisia ansoja, mut onnelisena loppuna unen pahis, joka mua jahtas, kuoli, kun iso kivilohkare lensi sen päälle... Perussettii![]()
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka