Dot Mac (.mac)
-
Dot Mac (.mac)
Viesti Kirjoittaja antti.tahtinen »
Tietokoneeseen olen ollut tyytyväinen, mutta tästä dot macistä on todella sekavat fiilikset. Mitä ihmettä sillä oikein voi tehdä? Toimiiko se tosiaan näin huonosti? Yritin varmuuskopioida sinne yhden 200-megaisen Photoshop-tiedoston, mutta kopiointi jumittui. Yritin synkronoida sillä iBookini ja iMacini, mutta molemmissa värikäs mac-vipperä pyöri ruudussa 5 min ja sitten tuli virheilmoitus.
Ylipäätään koko iDiskin klikkaaminen vaikka erehdyksessä hyydyttää koko Finderin tyyliin minuutiksi. Onko Backup yhtään parempi? Eikö dot macia saa synkkaamaan "kaikkia" Dokumentit-kansion tiedostoja (esimerkiksi) vai pitääkö tyytyä joihinkin älyttömiin Safarin salasanoihin ja vastaaviin?
-
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
iWebillä kaikkia pieniä sivuja tekemään tottuneena on nyt kyllä kurjaa kun yhden napin julkaisu ei enää toimi - iWebin ja .Macin yhteenpelaaminen on todella kermaista, ainoa harmi on epäselvät nettiosoitteet web.mac.com/yms/yms, mutta sekin korjautui uudessa iWebissä jos osaa hieman asettaa asetuksia.
Lopetan selkeään teesiin: Onhan se 99e aika paljon.
-
Viesti Kirjoittaja MacAllu »
iPod Touch 8GB
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Tuo jokailtainen dokumentit-talteen backup on houkutteleva, ja jos olisi useampi kone niin olisihan tuo synkkaaminen nannaa. Pitänee taas uusia .Mac kun hommaa kannettavan (kunhan julkaisisivat sen pienen MBP:n... 8))MacAllu kirjoitti:Minä olen ollut kyllä aika tyytyväinen .maciin. iDisk on kieltämättä hidas, mutta itse en sitä käytäkään mountattuna levynä, vaan se on ihan backupina pahan paikan varalta, jollainen tulikin pari viikko sitten kun MB:stäni olin jotenkin onnistunut kadottamaan tosi tärkeän duunitiedoston. Sain sen hienosti palautettua .macin avulla. Ilman sitä olisin luultavasti menettänyt pari tuhatta euroa laskutusta. Synkronointi toimii itselläni ihan hyvin, kotona eMacissa on automaattisesti samat kalenteri- ja kontaktitiedot kuin MB:ssani. Automaattiset backup-tehtävät olen määritellyt siten, että joka ilta menee Dokumentit talteen, viikon välein Kuvat ja kuukauden välein Musa.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Kokonaisuutena olen ollut siihen ihan tyytyväinen.
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
MIelenkiinnosta niin onko mimmosta kilpailua - vaihtoehtoa.... nettilevytilaa tms.. ei oo tullu edes googlattua. Hintahan tossa .Macissä on aika korkee... kotikäyttöön siis.
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Rewes kirjoitti:Mulla on ollut .Mac jo useamman vuoden ja juuri äskettäin ostin vuoden lisää. Sähköposti on yksi sen parhaista ominaisuuksista. Mun mielestäni tämä puoli toimii todella hyvin ja varmasti. IDisk on myös ihan hyvä ja uusi tilan kasvatus oli todella tervetullut. Muistelisin, että joskus vuosi sitten oli iDiskissä suuria ongelmia sen nopeuden kanssa, mutta nyt se on mielestäni parantunut ja päivitys toimii kuten pitää. Totuushan on, että .Macin hinta on vähän tyyris, mutta samapa tuo. Tulee sitä turhemmistakin asioista maksettua.
Kokonaisuutena olen ollut siihen ihan tyytyväinen.
Lainaan yllä mainittua ja lisäisin ettei kannata hankkia jos suhtautuu kriittisesti etsien aina jotain valitettavaa ympärillä olevista asioista. Ja tietenkin ei kannata heittäytyä hölmöksi ja ottaa dotM:ää sillä monille tuo voi olla iso raha.
Ps. itse olen tyytyväinen!

-
Viesti Kirjoittaja harri »
Jos 5 gigaa riittää, niin http://fimug.fi/fidisk maksaa kolmasosan .Mac:istä.IIIMacci kirjoitti:MIelenkiinnosta niin onko mimmosta kilpailua - vaihtoehtoa.... nettilevytilaa tms.. ei oo tullu edes googlattua. .
Ja muut fiMUG:in edut tulevat vielä kaupan päälle.
-Harri, fiMUG
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kannattaa myös olla hereillä, kun ns musta perjantai tulee AppleStoreen. Viime vuonna .macin vuosi maksoi silloin, olikos se 69 euroa. Ja jos musta perjantai on taas tarjouspäivä, ostan ainakin .macin vuodeksi.
Mulla on .mac ollut maksettuna alusta asti. Ja ensi vuosi maksettuna. Eikä vielä ole näkyvissä syytä, miksi en sitä edelleen jatkaisi. Tämä nykyinen 10 gigaa on mukava.
-
Viesti Kirjoittaja Bule »
ai niin, asiana oli se että ainakin mulla tuo join -linkki vie sivulle jossa on 99$ eli selkeästi halvempi hinta..
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Pisteet täältä
Viesti Kirjoittaja urhepe »
-
Niinpä. You get what you pay for. Samaisesta syystä päädyin pbasen kuvasivuihin. Ei ainakaan tarvitse mainosten kans pelehtiä. Kyllä tämä mailiosoitteen muuttelukin syö miestä.MacFinn kirjoitti:Mulla on itsellä @mac.com osoite ja kahdella lapsella myös. Harkitsen vielä pitäiskö vaimolle avata oma ja sille kolmannelle lapsellekin. Siinä on se hyvä puoli, ettei osoite muutu, jos vaihtaa laajakaistan toimittajaa. Ja itselle se, että maili lähtee kenen verkosta tahansa. Se on etu, kun niinkin paljon reissaa kuin minäkin.
-
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Gmailissa on tietysti kuulemma omat yksityisyysporukkaa kiinnostavat huolensa, mutta tuskin niitä mun kirjastonkirjat, matkalipputilaukset ja viikonloppusuunnitelmat kiinnostaakaan.
Töissä exchange-kusti on tosin ainoa vaihtoehto ja siellä kontrolloidussa ympäristössä se toimiikin paremmin kuin hyvin. Kotoa en työposteja pääse (=en onneksi joudu) lukemaan..
-
en, vaan just toisin päin. Mainosten poissaolo ja muutenkin yleinen "siisteys" ovat kallistamassa vaa'an .macin puoleen. Ja samasta syystä yahoo ym ovat pannassa.MacFinn kirjoitti:Siis tarkoitatko, että .mac sivuilla on jotain mainoksia? No, jos tarkoitat, että siellä silloin tällöin lukee että made with a Mac, mulla ei oo mitään moista vastaan.
-
Viesti Kirjoittaja SonusLeo »
iDiskin hitaus yllätti, mutta kyllä se hommansa hoitaa. Muistitikun virkaa hoitaa nyt oikeastaan, ja on siinä hyvä.
Myös nettisivuja puuhastelen iWebillä ja .macilla. Minulle riittää, ja vastaavat tarpeitani erittäin hienosti. Suosittelen.
-
-
Viesti Kirjoittaja urhepe »
.Macissä on monta hyvää ominaisuutta, kuten on todettu. Joku yksittäinen heikkous ainakaan omassa käytössäni ei vielä vaikuta kokonaisuuteen.
Vielä kerran, .Mac on todella hyvä!

-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Frid ... hopping%29IIIMacci kirjoitti:Musta perjantai...tyhmä kysymys - millos semmonen on?
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka