Sain tänään käsiini ensimmäisen oman iPodin, minin. Täytyy jälleen kerran ihailla Applen viimeisteltyä tuotetta, jonka laatu näkyy itse tuotteen lisäksi myös paketoinnissa. Soitin on paketoitu noin 15x15x15cm laatikkoon joka halkeaa keskeltä kahdeksi puolikkaaksi. Toisessa puoliskossa ovat siististi välipohjalla erotettuina johdot (FireWire ja USB2), kuulokkeet ja ohjekirja+CD. Toiseen puoliskoon on pakattu verkkovirta/FireWire-muuntaja ja itse soitin. Luonnollisesti kaikkien johtojen päät ja soitin näyttöineen ovat huolellisesti muovitulpilla ja -kalvoilla suojattuja.
Yllätyksekseni soittimen akku oli valmiiksi ladattu ja toimintavalmis heti paketista purettua. Tapaus nosti hymyn kasvoille, koska olin varautunut muutaman tunnin lataukseen ennen ensimmäistäkään kappaleensiirtoa. Pisteet tästäkin Applen suuntaan!
Mukanatulevat kuulokkeet ovat ilmeisesti samat kuin aiemmissa iPodeissa, eli kelvolliset. Ääni on ehkä hieman tumma ja bassotoistoltaan "pyöreä", ei napakka. Paremmat kuulokkeet lienevät hankintalistalla seuraavana, mutta kyllä näilläkin alkuun pääsee.
Tunnin käpistelyn jälkeen uskallan suositella laitetta kaikille joilla ei jo sellaista ole. Muutaman tunnin päästä nähdään mitkä ovat kauniimman sukupuolen ensireaktiot

Jos joku kaipaa kuvia tai muita yksityiskohtaisia tietoja tästä kapineesta, vastatkaa tähän viestiin.