Koneet olen aina nimennyt hankkimisajankohtana lukemani kirjan mieleenpainuvan ja sopivan naispuolisen hahmon mukaan. Veneet ja tietokoneet kun ovat feminiinejä olentoja, jotka rankaisevat muunlaisesta nimeämisestä oikkuiluilla tai kaatumisilla...
Olen nimennyt maccini kovalevyt alusta (Plussasta) alkaen hallitsijanimiä muistuttavaan tyyliin (tosin nimi ei ole kenenkään hallitsijan vaan isoäitini kiertokouluopettajan) "Etunimi - roomalainen järjestysnumero - Toinennimi". Viimeisimpien kohdalla nimenä on enää "Nimi - roomalainen järjestysnumero". Ja numero on vaihtunut aina kovalevyn myötä, niitäkin on tullut samaan koneeseen vaihdettua.
Nykyinen PowerBook G-nelkkuni on järjestysnumeroltaan XI.
Mac Classic kirjoitti:Veneet ja tietokoneet kun ovat feminiinejä olentoja, jotka rankaisevat muunlaisesta nimeämisestä oikkuiluilla tai kaatumisilla...
tietokoneessahan hiirtä ja näppistä hipelöidään jatkuvasti...
Koneen kovo on ballo,
Firewire levy = Kovo,
Usb levy = usb
--------------------------------------------------------------
iMac 27"
MacBook Pro 13"
Mac mini
iBook 12" (G3)
iPhone 3G
--------------------------------------------------------------
Koneen nimi on "Nostalgia for Infinity" Alastair Reynoldsin kirjassa Ilmestysten avaruus olevan avaruusaluksen mukaaan.
Kovo on vaan Macintosh HD koska en ole ehtinyt keksiä mitään parempaakaan.
Tilanteesta riippuen. Yleeensä kovoilla on ihan sekalaisesti kaikkea, yhtä editointikovoa lukuun ottamatta, niiin nimeksi tulee 4chanistakin tuttu /b/ tai b, joka siis kuvastaa "randomia". Koneen vakiokovon olen jättänyt ihan Macintosh HD:ksi.
Mä keksin levyille aina vaan huonoja nimiä, minkä takia nimet vaihtuvat melko usein, kun vanhat alkava kyllästyttää.
Edellisessä koneessa nimiksi vakiintuivat Sormusten herra -hahmot. Nyt on menossa tylsä käänteinen aakkosjärjestys HD, HC, HB Jonkin aikaa mulla oli ulkoinen levy LaCie ja sisäinen LaMie, kunnes vitsi alkoi kyllästyttää.
Crimson kirjoitti:Kuinka muuten saisin tuon kovalevyn oletusikonin vaihdettua MacBookin kuvaksi?
Lataa jostain semmonen ikoni ja sitten vaihdat sen ihan samalla tavalla kuin muutkin ikonit, eli copypasteamalla sen sieltä omppu-I(nfo) -sivulta toiselle.
Eli omppu-i:llä sitä ikonia ja valkkaa sen kuvakkeen sieltä ylhäältä ja copyaa ja sitten pasteaa sen haluaamansa paikkaan.
Kone on Ilmari iMac ja kovot nimetty tällä hetkellä käyttötarkoituksen mukaan; photoshop scratch, backup jne..
Kovojen nimiä tulee kyllä vaihdettuakin usein, koska se on kivaa puuhaa . Koneen nimeä ei voi oikein vaihtaa nimen antamisen jälkeen..
Oon aika uusi Mac-käyttäjä ja mieleen tuli vaihtaa ulkoisten levyjen nimiä. Voiko nimiä vaihtaa "lennossa" eli ei tarvitsisi formatoida jne. Eli mitä kautta onnistuu?
Ihan samalla lailla kuin tavallisten tiedostojenkin nimeäminen, eli vaikkapa Finderissä kovon kuvake aktiiviseksi ja + i -yhdistelmällä tietoja muuttamaan. Tervetuloa Homppuun!
Nimeän levyt japanilaisten elokuvahirviöiden mukaan. Koneen nimi on Daikaiju ja levyt Godzilla, Mothra ja Rodan. Aikaisemmin käytin myös neuvostoliitolasten avaruusohjelmasta lainattua nimistöä: Mir, Laika ja Sputnik.
Ihan samalla lailla kuin tavallisten tiedostojenkin nimeäminen, eli vaikkapa Finderissä kovon kuvake aktiiviseksi ja + i -yhdistelmällä tietoja muuttamaan. Tervetuloa Homppuun!
Miten käy viitauksille tuohon levyyn? Menevät kai rikki?