kuinka paljon muistia musiikkihommiin
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
kuinka paljon muistia musiikkihommiin
Viesti Kirjoittaja zoom04 »
kuinka paljon muistia musiikkihommat vaatii. Mulla on PC-kaveri, joka harkitsee siirtymistä Mäkkiin ja sanoo, että tarvii 5-8 Gigaa muistia kaikille plugeilleen ja muille, jotta soundihommat pyörisi Mäkissä. Hänellä on audiosoftat ja muut releet VIIMEISEN päälle PC-maailmassa. Ihmettelin tuota suurta muistitarvetta (sanoi, että Mäkilleen tulisi hintaa n. 5000€ !!??), mutta sanokaa nyt ihmiset pärjääkö studiohommissa pienemmällä muistitarpeella ja halvemmalla koneella?
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
No mulla on Mac Pro, kahdeksan gigaa muistia ja Logic Pro, erittäin hyvin pyörii kaikki, välillä sukatkin jalassa. Pyörisi nämä muutaman kymmenen raitaa vähemmälläkin, eikä tämäkään setti viittä tuhatta maksa. Jos pikkaisen voisit tarkentaa minkälaisiin suorituksiin koneen pitää pystyä?
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
nojooo... jos se kaveri haluaa pyörittää jotain esim. 4:ää erilaista piano-settiä niissä kontakteissa ja pari jousiorkesteria, niin sitten.
MInä kyllä pärjään tosi hyvin 2 GB muisteilla ja g4 tuplaprossulla. Produktiot on ihan isoja. Sen verran prossupuoleen kannattaa kiinnittää huomiota että jos haluaa pyörittää impulssi kaikuja (space designer) jotka on yli 5 sekuntia pitkiä, niin tarvii jo aikamoisen prosessorin(varmaan esim. tupla g5 hoitaa hommat hyvin kun mennään yli 2 ghz), mutta veikkaan että tuo 4GB muistia on jo jonkilaista yliampumista...
totta kai jos kaverilla on varaa... itse kyllä sijoittaisin rahani esim. dsp rautaan, hyvään mikkiin tai äänikorttiin ja ostaisin halvemman tietokoneen.
niin ja siis. jos sonareita aikoo pyörittää, niin niihin kaiketi tarvii sen windowsin
MInä kyllä pärjään tosi hyvin 2 GB muisteilla ja g4 tuplaprossulla. Produktiot on ihan isoja. Sen verran prossupuoleen kannattaa kiinnittää huomiota että jos haluaa pyörittää impulssi kaikuja (space designer) jotka on yli 5 sekuntia pitkiä, niin tarvii jo aikamoisen prosessorin(varmaan esim. tupla g5 hoitaa hommat hyvin kun mennään yli 2 ghz), mutta veikkaan että tuo 4GB muistia on jo jonkilaista yliampumista...
totta kai jos kaverilla on varaa... itse kyllä sijoittaisin rahani esim. dsp rautaan, hyvään mikkiin tai äänikorttiin ja ostaisin halvemman tietokoneen.
niin ja siis. jos sonareita aikoo pyörittää, niin niihin kaiketi tarvii sen windowsin
blop!
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Juu kyllä. Vaatii tosin sit alle x64 wintoosan, 64bit ajurit ja ilmeisesti 64bit vst-plugaritkin (korjatkaa jos olen väärässä, en jaksa googlettaa). Ei taida hirveästi olla vielä tehtynä? OSX:ssä on se hyvä puoli, että tuki löytyy 64bit muistiavaruudelle ja 32bit sovellukset pyörii silti. Tosin joutuu kikkailemaan, jos aikoo saada enemmän kuin 3GB muistia käyttöön plugareille. Leopard korjannee ongelman
-
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka