WD MyBook pystyssä tai myös makuullaan?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
17 viestiä
• Sivu 1/1
-
WD MyBook pystyssä tai myös makuullaan?
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
Eli tuli tuollanen WD MyBook hommattua ja ihmetteln voiko kovon laittaa kyljelleen makamaan? En löytäny paketissa mitään asettelusta. Olen kuullut että kovalevyt ei oikeen tykkä olla väärinpäin "selällään" vaan mieluiten "mahallaan" kuin esim tornikoteloissa.
Onko jollain ollut MyBook muussa asennossa kuin pystyssä?
Onko jollain ollut MyBook muussa asennossa kuin pystyssä?
The real non-glossy iMac 24"
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Tuolta löytyvän tiedon mukaan kumpikin tapa käy:
http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg ... _topview=1
Siinä 'Product Features' -otsikon alla heti ensimmäinen kohta sanoo: "Smart design — The elegant case, iconic of a book, takes up less space on your desk, stacks horizontally or vertically, and allows two or more drives to nestle neatly together like volumes on a shelf."
http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg ... _topview=1
Siinä 'Product Features' -otsikon alla heti ensimmäinen kohta sanoo: "Smart design — The elegant case, iconic of a book, takes up less space on your desk, stacks horizontally or vertically, and allows two or more drives to nestle neatly together like volumes on a shelf."
-
-
Taas jälkikäteen en ajatellut että levyjä oli noin monta eri mallia 
eli tämä levy kyseessä http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg ... _topview=1
Näköjään ei ole suunniteltu makamaan kun ei löydy tuosta levystä mitään siitä. muissa levyissä lukee että vaaka ja pystyasennossa.

eli tämä levy kyseessä http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg ... _topview=1
Näköjään ei ole suunniteltu makamaan kun ei löydy tuosta levystä mitään siitä. muissa levyissä lukee että vaaka ja pystyasennossa.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
ihan sama mitenpäin nykylevyn ottaa käyttöön, jos vanhaa levyä joutuu siirtämään se kannattaa perinteisten ohjeiden mukaan asettaa aina samaan asentoon takaisin, lähinnä kyse on historiallisesti laakereista, eli jos levy on jurrannut samassa asennossa X-vuotta niin laakerit voi väljentyä jolloin levyä ei kannattaisi siinä vaiheessa asettaa toiseen asentoon koska "klappi" asettaa silloin sisuskalut vähän eri asentoon.
-
iPodin kovalevy on rakennettu sitä varten että laitetta "heitellään"harri_tku kirjoitti:Eikö?
Kaikki ulkoiset kovot ei välttämättä ole yhtä kestäviksi tehty
eli nykylevyt pitäisi toimia missä asennossa vaan.freemem kirjoitti:ihan sama mitenpäin nykylevyn ottaa käyttöön...
Tiedän vaan kokemuksella että vanhat levyt paloi kun olivat selällään.. mutta tämä nyt onkin jo hmm.. 10 v sitten

Olin vain saanut sellasen käsityksen että jotku levyt voi vieläkin mennä rikki väärässä asennossa.
-
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Nämä suositukset jotenkin liittynevät laakerointiin, tai lähinnä niiden kulumiseen. Ohjeena olen joskus antanut itselleni neuvoa, että kovalevyn asentoa vaaka/pysty ei kannata käytön jälkeen enää muuttaa, liekö tällä sitten mitään todellisuuspohjaa.
/---
ap
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mä olen lukenut tuon jostain ihan vasta. Saattoi olla jonkun levyvalmistajan FAQ.gramdel kirjoitti:Ohjeena olen joskus antanut itselleni neuvoa, että kovalevyn asentoa vaaka/pysty ei kannata käytön jälkeen enää muuttaa, liekö tällä sitten mitään todellisuuspohjaa.
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Kaipa tuohon asentoon vaikuttaa hieman sekin mitenkä ilmanvaihto/jäähdytys on hoidettu. Jos valmistaja suosittelee käyttämään pystyssä, niin olettaisin että vaaka-asennossa saattaa käydä kuumempana. Ainakin omassa MyBookissa on kyllä aika selkeästi nähtävissä kotelon muodosta mitenkä ilmastointi on ollut tarkoitus toteuttaa.
-
Viesti Kirjoittaja Pupu »
Jatketaan vanhaan topiikkiin...
Ostin kyseisen kovalevyn, ja nyt kysyn vastaavan omistavilta sen äänekkyydestä. Tai pikemminkin resonoinnista. Pitääkö teillä levy jumalattoman häiritsevää matalataajuista huminaa kun se on jollain tasolla? Kun levyn nostaa käteen se on hiljainen kuin mikä.
En ole aiemmin ulkoisilla levyillä vastaavaan "mökään" törmännyt, siksi kyselen on kyseessä ominaisuus vai vika.
Ostin kyseisen kovalevyn, ja nyt kysyn vastaavan omistavilta sen äänekkyydestä. Tai pikemminkin resonoinnista. Pitääkö teillä levy jumalattoman häiritsevää matalataajuista huminaa kun se on jollain tasolla? Kun levyn nostaa käteen se on hiljainen kuin mikä.
En ole aiemmin ulkoisilla levyillä vastaavaan "mökään" törmännyt, siksi kyselen on kyseessä ominaisuus vai vika.
-
Viesti Kirjoittaja morpp »
Juu itse omistan samanlaisen ja törmäsin samaan ongelmaan. Itse laitoin autoin laitettavaa äänieristys mattoa laitteen alle ja sen pistin vaakaan. Eihän tuo ole hienon näköinen viritys, mutta onpihan hiljainen. En tosin tiedä miten tuo äänieristys vaikuttaa lämpöihin, mutta on ainakin toistaiseksi toiminutPupu kirjoitti:Jatketaan vanhaan topiikkiin...
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tuo on ihan tuttu ilmiö. Itse olen viritellyt kaikenlaista LaCien alle, muunmuassa sinitarraa ja kangasta. Nykyään on neopreeniapalat, kangas toimii hyvin mutta ei edistä jäähdytystä..Pupu kirjoitti:Jatketaan vanhaan topiikkiin...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Eikös siihen voi laittaa jokaiseen kulmaan näitä tuolin jalkoihin tarkoitettuja pehmikkeitä niin, ettei jäähdytysreiät peity. Senhän vois kuvitella jopa parantavan jäähdytystä, kun tulee hieman lisää tilaa aukkojen alle..Jamac kirjoitti:Tuo on ihan tuttu ilmiö. Itse olen viritellyt kaikenlaista LaCien alle, muunmuassa sinitarraa ja kangasta. Nykyään on neopreeniapalat, kangas toimii hyvin mutta ei edistä jäähdytystä..Pupu kirjoitti:Jatketaan vanhaan topiikkiin...
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
17 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka