TheKraken kirjoitti:JanNebert kirjoitti:deep kirjoitti:Tarkennuksena todettakoon että kaken pitäis toimia minin omalla IR-portilla. mitään lisä-porttia en suostu hommaamaan.
Mites on laita noiden Kameleonien kanssa?
Onko jollain tietoa yleis-kakesta johon voi kopioida käskyjä toisesta kaukosta?
Onko minissä IR-portti? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että minin oma kauko-ohjain toimii bluetoothilla. Sellaisiakin yleiskaukosäätimiä toki on olemassa, missä on sekä IR että BT ohjaus.
Kyllä on. Se on se pieni musta mollukka siinä cd-aukon vasemmassa(?) reunassa.
Eli melkein kaikkien vähänkään älykkäämpien yleiskaukosäätimien luulisi toimivan, kun kerran IR-portti löytyy. Arvaukseni ettei IR-porttia olisi, perustui Applen sivuilta teknisistä tiedoista, puuttuvaan mainintaan IR-portista. (Ainakaan minä en löytänyt).
Minulla on tuollainen köyhempi logitech, harmony 555. Ihan tyytyväinen olen ollut, enkä vaihtaisi pois, kuin korkeintaan vielä parempaan harmonyyn (785, 885 tai 895). Tosin tuolla 555:lläkin pärjää aika pitkälle.
Tarkistin ko. laitteen (Logitech harmony 555) ohjelmalla ja valmistajana ainakin Apple löytyi. Varmasti en tiedä miten toimii, kun en omista maccia jossa olisi front-row. Joku jolla on voisi varmistaa asian, itseänikin kiinnostaisi tietää. Vielä parempi olisi, jos jostain löytyisi lista tuetuista laitteista, en ole nimittäin löytänyt mitään muuta konstia kuin kokeilemisen. Tähän mennessä kaikki tarvittavat laitteet on kyllä löytynyt ja toimineet, niin kuin pitääkin.
Tiedoksi tuosta logitechista, jos sellaiseen päätyy: Ainakaan minulla ko. laitteen ohjelma ei toimi kunnolla, jos en kirjaudu admin oikeuksilla sisään. Admin-salasanan antaminen ei riittänyt.
Edit: Vastaus kysymykseeni jo ehti tullakin tuossa edellä, eli kun toimii MBP:n kanssa, niin toiminee muidenkin uusien maccien kanssa. (Lisää arvauksia: Kaukosäädin käskyt lienee samanlaisia kaikissa uusissa maceissa).