Ongelmia LaCie-levyjen kanssa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
-
Viesti Kirjoittaja Jaska »
Tuollainen ulkoinen 320GB levy (FW800/FW400/USB2) alkoi napsuttelun työpaikalla jokunen viikko sitten ja hajosi sitten seuraavana päivänä kokonaan. Levyt eivät mounttaudu työpöydälle eikä tietoihin pääse käsiksi. Vaikka levy on ollut automaattisen backup-järjestelmän hoidossa, saattaa levyllä silti olla kansioita ja töitä jotka menetettiin. Taas opittiin jotakin... ehkä.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Nonnih, LaCielta meni taas kaksi viikkoa vastauksen antamiseen, mutta tällä kertaa päättivätkin lähettää mulle suoraan korvaavan tuotteen. Jei! Kahdessa päivässä pitäis tulla uusi levy ovelle.
Kaksi ja puoli kuukautta meni kuitenkin hukkaan...![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Lisäys: Outoa toimintaa kyllä tässäkin tapauksessa: Mulla on aikaa vanhan levyn takaisinlähettämiseen 14 päivää tästä hetkestä ja 8 päivää uuden levyn saamisesta. LaCie lähetti kuitenkin FedEx-dokut levyn takaisinlähetykseen jo nyt, ja ne ovat voimassa vain 5 päivää. Mun siis pitää lähettää vanha levy takaisin ehkä jo ennen kuin saan uuden...![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Lisäys: LaCielta tuli tänään vahvistus tilalle lähetetystä levystä: 600 gigan levyn tilalle tulee 1 teran levy! Jei!
8)
Kaksi ja puoli kuukautta meni kuitenkin hukkaan...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Lisäys: Outoa toimintaa kyllä tässäkin tapauksessa: Mulla on aikaa vanhan levyn takaisinlähettämiseen 14 päivää tästä hetkestä ja 8 päivää uuden levyn saamisesta. LaCie lähetti kuitenkin FedEx-dokut levyn takaisinlähetykseen jo nyt, ja ne ovat voimassa vain 5 päivää. Mun siis pitää lähettää vanha levy takaisin ehkä jo ennen kuin saan uuden...
Lisäys: LaCielta tuli tänään vahvistus tilalle lähetetystä levystä: 600 gigan levyn tilalle tulee 1 teran levy! Jei!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Uusi levy tuli tänään. Muovit päällä ja täysin iskemättömän näköinen paketti ja laite, joten tää on kaiken huipuksi vielä uusi. Ehdoissa sanoivat että tilalle voi tulla huollettu käytetty vehe, mut onneksi ei tullut. Mallinumero on kyllä uusinta edeltävä, mut mitäpä tuosta, kun tämä toimii ja kapasiteettia tuli 70% lisää. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
edit: Tässä onkin näköjään tuuletin. Mut ei toi niin kovin isoa ääntä pidä silloin kun pyörii...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
edit: Tässä onkin näköjään tuuletin. Mut ei toi niin kovin isoa ääntä pidä silloin kun pyörii...
-
Edelleenkin "jei" kasvaneesta kapasiteetista, mutta jessus tää levy on äänekäs! Jo pelkkä kovalevyjen toimintaääni on kolme kertaa isompi, mutta sitten toi tuuletin on ihan mahdottoman äänekäs ja pyörii lähes koko ajan. Ja vielä päälle kotelo pärisee tosi herkästi, eikä se ole mitään pientä pärinää mitä cBoxista kuului ennen modausta, vaan kuulostaa siltä kuin joku poraisi betoniseinää naapurihuoneessa!
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jukos »
Laitan tähän myös oman kokemukseni, koska olen hieman eri mieltä prosessin hankaluudesta. Lacien ulkoisen polttimen lightscribe alkoi tökkiä ja avasin huoltoticketin Lacien sivuille. Muutaman viestin jälkeen sain käskyn lähettää asema Lacielle. Asema laatikkoon pehmusteiden kera, papereista printit ja kontaktimuovilla paketin kylkeen, soitto FedExille ja kaveri tuli seuraavana arkipäivänä hakemaan paketin himasta. Viikon kuluttua FedExin kaveri toi uuden aseman tilalle ja mukana oli myös ylimääräiset kaapelit ja virtalähde.mercury kirjoitti:Levy lähti tänään FedExillä LaCielle Ranskaan. Ens viikon loppuun mennessä saattaa tulla uusi tai sama korjattuna tilalle.
Oli muuten kohtuuttoman hankalaksi tehty prosessi: Ensin piti kirjoittaa englanninkielinen vikaseloste ja lähettää myyjälle, myyjä teki LaCien Ruotsin väelle ilmoituksen, Ruotsin porukka järjesti asian Ranskan porukan kanssa ja lähetti sitten minulle sähköpostitse FedExin rahtidokut tulostettavaksi.
Nämä melkeinpä faksilaatuisina digitoidut dokut vaadittiin paperille optisesti luettavan laatuisina viivakoodeineen, ja huvittavinta oli, että FedExin ehtotekstit kielsivät kopioiden käyttämisen.
Tavaran pakkausohjeet oli selvästi laadittu seulomaan jatkoon vain tosi-huoltoonlähettäjät, ja melkein mistä tahansa lähettäjästä riippumattomastakin virheestä rangaistaisiin. Aikaa sai sähköpostin saapumispäivästä eteenpäin 5 päivää johon mennessä piti saada FedEx noutamaan paketti, ja myöhästymistapauksessa pitäisi maksaa kuljetus itse.
Ruotsin LaCien tuki lähetti sähköpostitse suomenkielisen viestin, mutta kysymykset pyydettiin esittämään englanniksi. He eivät kuitenkaan vastanneet sähköposteihin.
Kyllä tämä mielestäni hyvää palvelua on. Mielummin soitan kaverin hakemaan paketin himasta kun lähden roudaamaan sitä jonnekin jälleenmyyjälle. Lacien support-tickets -vastailu oli myös nopeaa ja asiallista.
-
Kaksi huoltokeikkaa joiden paluupostina tulee rikkinäinen laite, ja kahden viikon vastausaika keikkojen välissä uusien RMA-tietojen saamiseksi ei valitettavasti ole enää mielipidekysymys. Mulla siis meni neljännesvuosi että sain vihdoin toimivan laitteen tilalle...jukos kirjoitti:Laitan tähän myös oman kokemukseni, koska olen hieman eri mieltä prosessin hankaluudesta.
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
Viesti Kirjoittaja jukos »
Kyllä kyllä. Kohdallasi toiminta on toki ollut kehnoa. Eriävä mielipiteeni koskikin lähinnä paketin takaisinlähettämisprosessin hankaluutta.mercury kirjoitti:Kaksi huoltokeikkaa joiden paluupostina tulee rikkinäinen laite, ja kahden viikon vastausaika keikkojen välissä uusien RMA-tietojen saamiseksi ei valitettavasti ole enää mielipidekysymys. Mulla siis meni neljännesvuosi että sain vihdoin toimivan laitteen tilalle...jukos kirjoitti:Laitan tähän myös oman kokemukseni, koska olen hieman eri mieltä prosessin hankaluudesta.
-
No joo, mut ei tuo takaisinlähettämisprosessi ollut mulle hankala, kommentoin sitä vain siksi että se olisi voinut olla monelle muulle hankala. Ajattelepa tilannetta jossa tavallisella kotikäyttäjällä menee levy sököksi, mutta ei ole alkuperäistä laatikkoa tallella, ja tulostimena on vain halpa mustesuihku, jolla ei ihan noin vaan tulosteta FedEx-dokuja viivakoodeineen vaadittavalla optisesti luettavalla laadulla.
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Itsellä mielenkiintoisin taistelu LaCien kanssa:
Levähti firmassa levy. Levyä ei saanut mountattua, eikä sille saanut tehtyä yksinkertaisesti mitään. Levy sisälsi salaiseksi luokiteltavaa materiaalia.
EI suostunut LaCien kaverit siihen että oltaisiin joko a) pidetty pasceksi mennyt kovo meillä tai b) että oltaisiin moukaroitu se siihen kuntoon, että kukaa ei pääse tietoja lukemaan
Piti nöyränä vaan käydä ostamassa uusi. Ihan ymmärrettävää kyllä LaCien suunnalta.
Ja kyseessä ei ollut mitkään kotiprnot vaan ihan oikeita salaisuuksia, eli kolmas vaihtoehto olisi ollut huoltomiehelle tehtävä turvallisuusselvitys sekä vaitiolovelvollisuuslappusen allekirjoittaminen.
Levähti firmassa levy. Levyä ei saanut mountattua, eikä sille saanut tehtyä yksinkertaisesti mitään. Levy sisälsi salaiseksi luokiteltavaa materiaalia.
EI suostunut LaCien kaverit siihen että oltaisiin joko a) pidetty pasceksi mennyt kovo meillä tai b) että oltaisiin moukaroitu se siihen kuntoon, että kukaa ei pääse tietoja lukemaan

Piti nöyränä vaan käydä ostamassa uusi. Ihan ymmärrettävää kyllä LaCien suunnalta.
Ja kyseessä ei ollut mitkään kotiprnot vaan ihan oikeita salaisuuksia, eli kolmas vaihtoehto olisi ollut huoltomiehelle tehtävä turvallisuusselvitys sekä vaitiolovelvollisuuslappusen allekirjoittaminen.
-
Viesti Kirjoittaja Kesama »
Mulla ei ollut siellä levyllä kuin varmuuskopiot PC-pöytäkoneen omista tiedostoista ja ehdinhän mä sen kovalevyn formatoida välissä. Ei siis mitään valtionsalaisuuksia eikä mitään alan videoitakaan. 7 gigan kuvakansiot on sentään DVD:lle poltettuna ettei siinä menneet. Näin tänään, paremmin ehkä huomenna.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka