![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
RescuePro, onnistuuko macissa?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
RescuePro, onnistuuko macissa?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ja taas aloittelijan tyhmä kysymys: Saakohan tuota otsikon ohjelmaa toimimaan macissa, vai taasko tuo Windows on etevämpi? Kotona on useampia ohjelmalevyjä, mutta kun ne on tehty vanhemmille OS X:n versioille( 10.1.2+. Macbookissani on 10.4.10. Tai löytyykö muuta vastaavaa ohjelmaa? ![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Sandiskin RescuePro-sivulla sanotaan, että pelaa myös Mac OS 10.1.5:ssä tai uudemmassa.
-
Liekö sitten kyse väärästä tavasta yrittää asentaa ohjelmaa? Macbookkihan ei kykene lukemaan tuota pientä CD-levyä(mikä on valitettavaa sinänsä), joten kopsasin levyn sisällön muistikortille PC:ssa ja siirsin sen kortinlukijan kautta tähän Macbookkiin. Nyt kone väittää, ettei se löydä mitään ymmärtämäänsä tiedostoa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kerros ihan prikulleen mitä siirsit sieltä levyltä?KunkkuJ kirjoitti:Liekö sitten kyse väärästä tavasta yrittää asentaa ohjelmaa? Macbookkihan ei kykene lukemaan tuota pientä CD-levyä(mikä on valitettavaa sinänsä), joten kopsasin levyn sisällön muistikortille PC:ssa ja siirsin sen kortinlukijan kautta tähän Macbookkiin. Nyt kone väittää, ettei se löydä mitään ymmärtämäänsä tiedostoa.
-
-
Muut ovat wintoosalle, paitti tuo .bin päätteinen.KunkkuJ kirjoitti:Koko levyn sisällön yhdellä kertaa, eli sillä muistikortilla on nyt nämä:
autorun.inf
DATA
RescuePRO
INSTALL
autorun.exe
autorun.apm
RescuePRO-v32-MAC-Installer.bin
Pitäisi ihan tupla-klikkauksella aueta. Jos ei niin sitten vois kokeilla jotain purkusoftan asennusta, kuten tämä: http://wakaba.c3.cx/s/apps/unarchiver.html
Tuon kun asennat, niin pitäisi viimeistään aueta. Jos ei, niin pähkäillään lisää

-
-
Aikoinaan tarvittava softa (Stuffit) tuli OS X:n mukana, mutta Tiikerissä sitä ei enää ollut. Jotkut firmat eivät tähän ole heränneet ja jotenkin mystisesti odottavat edelleen että jokaisella Macin omistajalla valmius noiden avaamiseen olisiKunkkuJ kirjoitti:Syvä kumarrus ja kiitos!![]()
Sieltähän se ohjelma löytyi.Enpä olisi ikupäivänä tuota itse keksinyt...

-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Sinäänsä ihan looginen tuo tiedoston nimi on, että olisi sen PERIAATTEESSA voinut kuvitella sieltä itsekkin löytyvänTheKraken kirjoitti:Aikoinaan tarvittava softa (Stuffit) tuli OS X:n mukana, mutta Tiikerissä sitä ei enää ollut. Jotkut firmat eivät tähän ole heränneet ja jotenkin mystisesti odottavat edelleen että jokaisella Macin omistajalla valmius noiden avaamiseen olisiKunkkuJ kirjoitti:Syvä kumarrus ja kiitos!![]()
Sieltähän se ohjelma löytyi.Enpä olisi ikupäivänä tuota itse keksinyt...

Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
-
-
hmm.. Mietitäänpäs nyt ihan ajatuksella: RescuePRO-v32-MAC-Installer.bin.. Tämäkö ei meille aukea?KunkkuJ kirjoitti:Ei olisi. Meillä on eri periaatteet.
Apple iMac late 2012
Apple iMac late 2012
-
-
Niin tuon purkusoftan tarpeellisuudesta hämmentymisen ymmärrän kyllä mainiostiKunkkuJ kirjoitti:Tokihan tuo nyt aukeaa, mutta se purkusofta... Semmoista ei ole siellä aidan toisella puolella tarvinut, siellä, missä on vihreämpää..

EDIT: Toki tuossakin pieni omatoiminen googlaus hakusanalla 'open .bin osx' tuottaa varteenotettavia vaihtoehtoja, joista toki pari ensimmäistä löytyvää kohdetta ei vielä natsaa, mutta jo kolmas kohde alkaa päästä jäljille

http://www.google.fi/search?source=ig&h ... %7Clang_fi
Apple iMac late 2012
Apple iMac late 2012
-
Ei olisi tosiaan auennut päättelemällä, enkä oilsi osannut tuollaista hakuakaan käyttää.
Minä alan olla viisikymppinen, alkanut käyttämään tietokonetta kymmenkunta vuotta sitten. PC:n kanssa olen pärjännyt kohtuullisesti, enkä siellä puolella ole törmännyt tällaisiin ongelmiin.
Vähän liian "soitellen sotaan" lähdin kun kesällä tämän Macbookin ostin. Tarjous oli houkutteleva, hinta kohdallaan ja koko juuri sitä mitä hain. Paketti vaikutti todella hyvältä, suorituskykyinen kone, kuoretkin tukevammilta kuin yhdessäkään saman hintaluokan PC-koneessa. Mutta vähän liian tuskainen on tämä alkutaival ollut macin kanssa, ehkä osittain juuri tuosta syystä, etten osaa ajatella kuin sillä yhdellä tavalla, siten kuin Windowsin kanssa on oppinut.
Tästä kaavoittuneesta ajattelu- ja toimintamallista johtuen en ole innostunut ainakaan toistaiseksi itse yrittämään Windowsin asentamista tähän koneeseen. Ja toisaalta, miksi sitä pitäisikään itse osata? Mieluummin keskityn opettelemaan niitä asioita, joiden kanssa joudun tekemisiin usein. Semmoisesta, mitä tarvitsee tehdä vain kerran, tai erittäin harvoin, voin yrittää vaikka maksaa jollekin sen jo osaavalle. Ei vaan vielä ole ketään semmoista osunut kohdalle, joten Garminin karttaohjelmaa ei tälle koneelle saa.
Ehkä tämä on jotenkin vääränlainen ajattelumalli, mutta minulle tämä tietokone on vain väline. Mitä vähemmän sitä ja sen toimivuutta tarvisi ajatella, sitä tyytyväisempi olisin.
Minä alan olla viisikymppinen, alkanut käyttämään tietokonetta kymmenkunta vuotta sitten. PC:n kanssa olen pärjännyt kohtuullisesti, enkä siellä puolella ole törmännyt tällaisiin ongelmiin.
Vähän liian "soitellen sotaan" lähdin kun kesällä tämän Macbookin ostin. Tarjous oli houkutteleva, hinta kohdallaan ja koko juuri sitä mitä hain. Paketti vaikutti todella hyvältä, suorituskykyinen kone, kuoretkin tukevammilta kuin yhdessäkään saman hintaluokan PC-koneessa. Mutta vähän liian tuskainen on tämä alkutaival ollut macin kanssa, ehkä osittain juuri tuosta syystä, etten osaa ajatella kuin sillä yhdellä tavalla, siten kuin Windowsin kanssa on oppinut.
Tästä kaavoittuneesta ajattelu- ja toimintamallista johtuen en ole innostunut ainakaan toistaiseksi itse yrittämään Windowsin asentamista tähän koneeseen. Ja toisaalta, miksi sitä pitäisikään itse osata? Mieluummin keskityn opettelemaan niitä asioita, joiden kanssa joudun tekemisiin usein. Semmoisesta, mitä tarvitsee tehdä vain kerran, tai erittäin harvoin, voin yrittää vaikka maksaa jollekin sen jo osaavalle. Ei vaan vielä ole ketään semmoista osunut kohdalle, joten Garminin karttaohjelmaa ei tälle koneelle saa.
Ehkä tämä on jotenkin vääränlainen ajattelumalli, mutta minulle tämä tietokone on vain väline. Mitä vähemmän sitä ja sen toimivuutta tarvisi ajatella, sitä tyytyväisempi olisin.
-
Viesti Kirjoittaja Glen »
Täytyy sanoa, että vau! Minun isä on viidenkympin korvilla ja kaavoihin "kangistunut". Vanhempieni kotona oli lähes vuoden kone, jossa ei ollut Windows-ohjelmistoja. Äitini oppi käyttämään kuukauden puhelinrumban jälkeen, mutta isä halusi vaihtaa (työohjelmiin vedoten) Windowsin takaisin. Tietenkään en tiedä sinun takana olevien taustajoukkojen määrää, mutta ainakaan minun vanhemmat eivät yksin opetelleet uutta käyttöjärjestelmää. Ja isäni työohjelmat pyörivät ihan yhtä hyvin heidän kotikoneella Windowsin kanssa tai ilman.KunkkuJ kirjoitti:Minä alan olla viisikymppinen, alkanut käyttämään tietokonetta kymmenkunta vuotta sitten. PC:n kanssa olen pärjännyt kohtuullisesti, enkä siellä puolella ole törmännyt tällaisiin ongelmiin.
Windowsiin vaihdon jälkeen minä ns. pesin käteni hommasta. Ja vieläkin saan soittoja ongelmista, joille en oikeasti osaa tehdä mitään. Ja vaihdosta on jo pari vuotta.
Minä nosta hattua sinulle (jos pitäisin hattua). Etenkin tuo viimeinen kappale on aina mukava kuulla jopa tällaisilla foorumeilla, joissa ihmiset käyttävät konetta työkaluna. Ei sinulla ole väärä ajattelumalli. Ei vika ole käyttäjässä, jos kone ei toimi. Ja ainakin minulta saa kysyä tyhmiä tietokoneista ja ohjelmista, jos ei itse tiedä.
Tämä koko viesti on nyt pikkasen ohi aiheen, mutta menkööt.
15 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka