Ehkä en, tai sitten vaan reagoin siihen osaan minkä olin ymmärtävinäni.iPratt kirjoitti:Et sitten ymmärtänyt pätkääkän mitä kirjoitin
Olen kyllä itsekin keskivertoihminen (tässä taas olen minäkeskeinen..), ja kovin vaikea on _itelläkin_ päästä minäkeskeisyydestä irti, kun on päivittäin itsensä sisällä. Jos latelisin mielipiteitäni jollakin muulla tavalla kuin mitä mieltä _ite_ olen, tai miten asiat _minusta_ ovat, olisin kai jumala - tai ehkä tiedotusväline.iPratt kirjoitti: rautalangasta: se mitä sinä haluat tai tarvitset ei kuvaa sitä mitä nk. keskivertoihminen tarvitsee ja haluaa. Yritä päästä minäkeskeisyydestäsi pois niin voit ehkä ymmärtää suurempia kokonaisuuksia.
dont tease me bro
Mutta ehkä tarkoitatkin sellaista neutraalia ja ei-intohimoista asioiden tarkastelua: Miksi ja miten toimitaan tietyllä tavalla, tietyn päämäärän saavuttamiseksi. Asiat ovat kuten ovat, ja voidaan toimia eri tavoin päämäärän saavuttamiseksi.
Voihan se tietysti helpottaa asiaa, kun ymmärtää kokonaisuuksia, ja että miksi kaikki on ihan prc:seestä :-)
Jos tämä oli ajatus, niin toki tämän ymmärrän. Luultavasti tällaisen kylmästi faktoja toteavan ajattelutavan soveltaminen on erittäin suotuisa tapa esim. yritysmaailmaan sovitettaessa. Voisi kai se olla hyvä tapa vaikkapa yhteiskunnan erilaisten sosiaalisten palvelujen tehostamisessa. (jotka me kaikki yhdessä maksamme jne. blaa, blaa..)
Kun nyt niin kovin haluat juuri minun pääsevän pois minäkeskeisyydestäni, niin oletko itse päässyt siitä pois? (eikun taisitkin myöntää äsken samaan syyllistyväsi joskus, sori.)
Siis entäpä muutenkin kuin ajatuksen tasolla - päästä pois itsekeskeisyydestä? Kohtaako todellisuus ajatuksen sekä teorian kanssa jossakin kohden?
Oho, asiat muuttuivat osittain käsitteellisiksi, vaikka sivistyssanoja ei viljeltykään. Ite (mää ja mää taas) unohdin myös mistä keskusteltiin..
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mitä on itsekeskeisyys? Miten voi yksilönä olla muuta kuin itsekeskeinen - kenties uhrautumalla (ikuinen marttyyri), tai pitämällä turpansa kiinni ja ajatuksensa ominaan?
edit. ei hemmetti, huomasin juuri otsikon ;-) sori vaan taas..