Tuli itsekkin tilattua oma iBook ja onkin itseasiassa jo saapunut postiin mutta ei ole vielä päässyt hakemaan koska on viikonloppu mutta nyt tulikin vielä pari kysymystä.
Mitä rautaa tuon seuraksi kannattaisi hankkia? Tuohon on tehty jo muistilaajennus (+512) eli muistia en tarvi enempää. Myös bluetooth löytyy. Olisiko järkevää hankkia joku erillinen hiiri esimerkiksi? Mitä rautaa teillä on? Ei mielellään saisi olla mitään hirveen kallista. Airport Extremen hankin vielä myöhemmin. Mutta mitä muuta?
Suojapussit ja kantolaukut pistän myöhemmin tilaukseen.
Mitä rautaa ibook G4:n seuraksi?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mitä rautaa ibook G4:n seuraksi?
Viesti Kirjoittaja jebe »
-
Re: Mitä rautaa ibook G4:n seuraksi?
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Mulla on Applen BlueTooth näppis. Hinnan sain silloin maaliskuussa VARimportissa sovittia 75 euroon...
Kunnollista BlueTooth hiirtä en ole vielä löytänyt (Oltava rulla ja väh. kaksi nappia), siispä hiiren virkaa tekee tavallinen Logitechin hännällinen rotta.
Tulostin on ihan kätevä laite
Lisäksi tilauksessa itselläni on ulkoinen LaCien 250Gt:n kovo, kun rupesi tila loppumaan iBookin omasta 60Gt:n levystä. Nyt tosin taas olisi tilaa, kun kovo hajosi ja kaikki tieto pääsi bittiavaruuteen...
Kunnollista BlueTooth hiirtä en ole vielä löytänyt (Oltava rulla ja väh. kaksi nappia), siispä hiiren virkaa tekee tavallinen Logitechin hännällinen rotta.
Tulostin on ihan kätevä laite

Lisäksi tilauksessa itselläni on ulkoinen LaCien 250Gt:n kovo, kun rupesi tila loppumaan iBookin omasta 60Gt:n levystä. Nyt tosin taas olisi tilaa, kun kovo hajosi ja kaikki tieto pääsi bittiavaruuteen...

-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
MacMousen uusi BT-hiiri voisi olla hyvä valinta. Kuin Applen, mutta kaksi nappia ja rulla.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Olen nähnyt hiiren, mutten ole oikein vielä vakuuttunut siitä.
Odottelen, että joku ostaa sen ensin, käyttää sitä kuukauden kaksi ja sitten minä harkitsen.
Juuri tilaukseen mennyt LaCie 250Gt keventää kukkaroa 176 euroa lisää (+96€).
Nykyinen Logitech toimii ihan hyvin, niin en viitsisi investoida 59 euroa (vai mitä se nyt taas maksoikaan) siihen MacMouseen.
Haaveena olisi vielä joku 19" TFT -näyttö joka tukisi jotain 1920x1280 resoa, jolloin tulisi vähän lisää työskentely tilaa...
BTW: Offtopic:
Voiko iBookin rinnalla käyttää isoresoluutioista näyttöä(1920x1280), niin että se ulkoinen näyttö olisi se päänäyttö. Peilaamalla tämähän ei onnistu, kun iBook ei voi peilata kuin 1024x768 resoa. Mutta jos hankkii tämän ScreenSpanning Doctorin ja sitten ottaa peilauksen pois päältä, jolloin tämä ulkoinen näyttö näyttää eri kuvaa. Voinko siirtää Dockin & ylävalikot & asemien symbolit tästä iBookin omasta näytöstä toiseen näyttöön? Ja sitten jos revin näytön irti, niin iBook osaa automaattisesti siirtää ne tuohon omalle näytölle... Onko tämmöinen mahdollista?
Odottelen, että joku ostaa sen ensin, käyttää sitä kuukauden kaksi ja sitten minä harkitsen.
Juuri tilaukseen mennyt LaCie 250Gt keventää kukkaroa 176 euroa lisää (+96€).
Nykyinen Logitech toimii ihan hyvin, niin en viitsisi investoida 59 euroa (vai mitä se nyt taas maksoikaan) siihen MacMouseen.
Haaveena olisi vielä joku 19" TFT -näyttö joka tukisi jotain 1920x1280 resoa, jolloin tulisi vähän lisää työskentely tilaa...
BTW: Offtopic:
Voiko iBookin rinnalla käyttää isoresoluutioista näyttöä(1920x1280), niin että se ulkoinen näyttö olisi se päänäyttö. Peilaamalla tämähän ei onnistu, kun iBook ei voi peilata kuin 1024x768 resoa. Mutta jos hankkii tämän ScreenSpanning Doctorin ja sitten ottaa peilauksen pois päältä, jolloin tämä ulkoinen näyttö näyttää eri kuvaa. Voinko siirtää Dockin & ylävalikot & asemien symbolit tästä iBookin omasta näytöstä toiseen näyttöön? Ja sitten jos revin näytön irti, niin iBook osaa automaattisesti siirtää ne tuohon omalle näytölle... Onko tämmöinen mahdollista?
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
Joo.Voinko siirtää Dockin & ylävalikot & asemien symbolit tästä iBookin omasta näytöstä toiseen näyttöön?
En oo testannut, mutta näin voisi kuvitella.Ja sitten jos revin näytön irti, niin iBook osaa automaattisesti siirtää ne tuohon omalle näytölle... Onko tämmöinen mahdollista?
mb pro m1
-
Viesti Kirjoittaja tae »
Myydäänkö MacMicen Bluetooth-rottaa Etelä-Suomessa (TKU/HKI)? Tekisi mieli nähdä se ennen ostoa.
-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
SSD:llä homman pitäisi toimia periaatteessa kuin Powebookilla, jolla kuvaamasi toiminta on mahdollista. Olisin siis varsin luottavainen.
MjP2
MjP2
power = UI? | köyttöliittymä.net
-
OFFTOPIC continues...
Eli, jos nyt sitten pistän TV:n kakkosnäytöksi, niin eikös mun pitäis saada Dockki ja valikot myös siihen? Mutta kun pistän TV:n kiinni ja otan peilauksen pois, niin mulla on dockki edelleen iBookin omassa näytössä. Miten saan sen ja ne ylävalikot siihen toiseen näyttöön?
Vai valitsenko sen näyttöasetuksista mitä käytän pää-näyttönä?
-nimim, en ole vielä kokeillut
Eli, jos nyt sitten pistän TV:n kakkosnäytöksi, niin eikös mun pitäis saada Dockki ja valikot myös siihen? Mutta kun pistän TV:n kiinni ja otan peilauksen pois, niin mulla on dockki edelleen iBookin omassa näytössä. Miten saan sen ja ne ylävalikot siihen toiseen näyttöön?
Vai valitsenko sen näyttöasetuksista mitä käytän pää-näyttönä?
-nimim, en ole vielä kokeillut
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
näyttöasetuksista siinä panelissa missä pistetään ruudut mieleiseen järjestykseen, napataan palkista kiinni ja siirretään mieleistä näyttöä osoittavaan ruutuun. hmm, ymmärtääköhän tästä mitn.
mb pro m1
-
Juuh, Okei. Noin mä vähän epäilinkin... En vaan ollut vielä tsekannu.
BTW, onko tietoa mitä tapahtuu, kun vedän päänäytön sitten irti. Pistääkö kone automaattisesti oman näyttönsä päänäytöksi? Entä jos revin näytön irti kun kone nukkuu, osaako se pistää omaan näyttöönsä sitten sen yläpalkin automaattisesti? Meinaan, ettei synny mitään katastrofia?
BTW, onko tietoa mitä tapahtuu, kun vedän päänäytön sitten irti. Pistääkö kone automaattisesti oman näyttönsä päänäytöksi? Entä jos revin näytön irti kun kone nukkuu, osaako se pistää omaan näyttöönsä sitten sen yläpalkin automaattisesti? Meinaan, ettei synny mitään katastrofia?
-
Viesti Kirjoittaja iRock »
Jos päänäyttönä olleen ulkoisen näytön irroittaa koneesta, kone vaihtaa oman näyttönsä päänäytöksi. Nukkumisen aikana tehdyllä operaatiolla pitäisi olla sama vaikutus, mutta joskus pitkä nukkuminen on sekoittanut koneen ainakin minulla. Siitäkin kyllä selviää, kun painaa näyttöjentunnistusnappia (F7).
-
Hyvä homma. Meinaan haaveissä on, että viimeistään seuraavan koneen kaveriksi tuli iso näyttö ja itse kone olisi 12" PowerBook/iBook
Tämä siis joskus 3 vuoden päästä...
Toki, jos hyvä näyttö löytyy halvalla, niin voinhan mä semmoisen ostaakin. CRT-näyttöä harkitsin aiemmin, mutta vanhempien 19" tft vaikuttaa tosi hyvältä. 1024x1280 on kyllä vähän pieni tarkkuus..
Tämä siis joskus 3 vuoden päästä...

Toki, jos hyvä näyttö löytyy halvalla, niin voinhan mä semmoisen ostaakin. CRT-näyttöä harkitsin aiemmin, mutta vanhempien 19" tft vaikuttaa tosi hyvältä. 1024x1280 on kyllä vähän pieni tarkkuus..
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka