Mikä liitto on oikea.
Sana on (melkein) vapaa.
19 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikä liitto on oikea.
Viesti Kirjoittaja MrChrom »
Tällä hetkellä kuulun Metalliliittoon ja nyt on alan vaihdos meneillään. Eli siirryn työkseni räpeltämään tietokoneiden parissa.. kai luulisin. Tässä haluaisinkin tiedustella kun en oikein mistään suoraa vastausta asiaan saanut, että mikä nyt sitten olisi oikea liitto nörtille tms.
-
-
Viesti Kirjoittaja MrChrom »
Kiitokset infosta.. Taidampa sinne ottaa kontaktia heti maanantaina.Macco kirjoitti:ERTOn alainen Tietoalan toimihenkilöt saattaisi olla sopiva?
-
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
http://www.ytk.fi/Jamac kirjoitti:Mikäs se Yksityisalojen kassan tilanne/imago tällä hetkellä on? Pelaako hyvin ja onko fiksu ratkaisu? Eiköäs se perustunut jonkinlaiseen tasamaksuun vuosittain?
Itse kuuluin urani alkupuolella ERTO:oon mutta heti kun tuo kassa aloitti niin kaikki työkaverit, minä mukaanlukien, siirtyivät tuohon.
YTK on halpa ja toimiva.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Siivosin ketjua. Offtopic on "vähän niin kuin" muulle kuin Mac-keskustelulle. Offtopik Maccisaitin kontekstissa ei tarvitse olla vakavaa tai ei-vakavaa, vaan alueelle mahtuu kumpaakin. Ei kumminkaan sekoiteta noita kahta, niin pysyy tolkku niissä ketjuissa kun se on asiaan kuuluvaa.
Edit: Siivottu jo toisen kerran.
Edit: Siivottu jo toisen kerran.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Juu ei, kassa on kassa ja edunvalvonta sekä muut palvelut ovat ammattiliitoilla. Jos siis aikoo nimenomaan liittyä ammattiliittoon, Loimaan kassa on väärä vastaus.Galangal kirjoitti:...mutta ei kai ammattiliito?Sherukka kirjoitti: YTK on halpa ja toimiva.
Päivän Hesarissa on muuten juttua, että oikean järjestäytymisen (siis ei todellakaan yksityisten kassojen) vetovoima on kasvussa. Mm. Stokkan myyjiä on liittynyt joukoittain Pamiin tänä syksynä. Ihan hyvä, myyjät ovat yleensä kehnosti palkattuja ja joskus vielä päähän potkittujakin.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Kyllä sieltä lakimiespalvelutkin saa ton kassan lisäks.Repe Ruutikallo kirjoitti:Juu ei, kassa on kassa ja edunvalvonta sekä muut palvelut ovat ammattiliitoilla. Jos siis aikoo nimenomaan liittyä ammattiliittoon, Loimaan kassa on väärä vastaus.Galangal kirjoitti:...mutta ei kai ammattiliito?Sherukka kirjoitti: YTK on halpa ja toimiva.
-
Viesti Kirjoittaja Galangal »
Voi olla että saa lakimiehen, mutta ei taida saada työehtosopimusta ja luottamusmiestä.
En aina ymmärrä. Lääkärit kuuluvat Lääkäriliittoon, inssit Insinööriliittoon, arkkitehdit Arkkitehtiliittoon jne jnpp ja sitä pidetään hienona tai vähintäänkin asiaankuuluvana. Miksi duunarista on "hienoa" olla kuulumatta Duunariliittoon?
En aina ymmärrä. Lääkärit kuuluvat Lääkäriliittoon, inssit Insinööriliittoon, arkkitehdit Arkkitehtiliittoon jne jnpp ja sitä pidetään hienona tai vähintäänkin asiaankuuluvana. Miksi duunarista on "hienoa" olla kuulumatta Duunariliittoon?
Tally me bananas.
-
Varmaan siksi että nykymaailmassa duunarit ja pienipalkkaiset ovat muutenkin vieraantuneempia etujensa valvomisesta kuin hyvin toimeentulevat. Mediakin leimaa duunariliitot häiriköiksi ja maan kilpailukyvyn uhkaajiksi, kun taas koulutetumpien järjestöt (joilla sattumalta on yleensä puheenjohtaja porvaripuolueesta) ovat oikeutettujen asioiden ajajia. Kuka nyt haluaisi kuulua sakkiin joka vaarantaa maan talouden ja työpaikat?Galangal kirjoitti:Voi olla että saa lakimiehen, mutta ei taida saada työehtosopimusta ja luottamusmiestä.
-
Voisiko millään olla mahdollista että köyhäinkansan ammattiliitoissa tai niiden johdossa olisi jotain vikaa?Repe Ruutikallo kirjoitti:Varmaan siksi että nykymaailmassa duunarit ja pienipalkkaiset ovat muutenkin vieraantuneempia etujensa valvomisesta kuin hyvin toimeentulevat.
-
-
Niin on. Liittojen jäsenet maksavat, Loimaan kassalaiset elelevät siivellä. Halpaa...tahkis kirjoitti:Kyllä työnantajan on noudatettava työehtospimusta kuului työntekijä liitton tai ei.Galangal kirjoitti:Voi olla että saa lakimiehen, mutta ei taida saada työehtosopimusta ja luottamusmiestä.
Tally me bananas.
-
Voisi toki, mutta korjaaminen kai lähtee sisältä vaikuttamalla.Jamac kirjoitti:Voisiko millään olla mahdollista että köyhäinkansan ammattiliitoissa tai niiden johdossa olisi jotain vikaa?Repe Ruutikallo kirjoitti:Varmaan siksi että nykymaailmassa duunarit ja pienipalkkaiset ovat muutenkin vieraantuneempia etujensa valvomisesta kuin hyvin toimeentulevat.
Mielipidettäsi lainkaan väheksymättä (vikaahan siellä varmasti on, kyse on vain siitä onko paljon vai vähän) muistutan kuitenkin sellaisesta näkökohdasta, että tuon johdossa vikaa -ajattelun masinointi hyödyttää lähinnä ns. vastapuolta ja uppoaa parhaiten juuri niihin vähemmän koulutettuihin ihmisiin.
Välinpitämättömyydellä ja passiivisuudella ei mikään ihmisryhmä maailmassa liene saanut asiaansa edistettyä — muuten kuin väkivallan uhan alla. Sellaista meillä ei fyysisessä mielessä ole, mutta taitaapa halpatyön maista löytyä jo sitäkin laatua.
-
Voisi, minunkin mielestäni. Mitähän vikaa Sinä niissä näet?Jamac kirjoitti:Voisiko millään olla mahdollista että köyhäinkansan ammattiliitoissa tai niiden johdossa olisi jotain vikaa?Repe Ruutikallo kirjoitti:Varmaan siksi että nykymaailmassa duunarit ja pienipalkkaiset ovat muutenkin vieraantuneempia etujensa valvomisesta kuin hyvin toimeentulevat.
Tally me bananas.
-
En tunne kenttää ollenkaan. Mutta se vainu. Ajatus ja intuitio... (rähjään siis lämpimikseni)
Lääkäri: "Minä, lääkäritohtori 'Stömsselssön', olen alani asiantuntija ja minä olen pitkät koulut opiskellut ja minun työni ja ammattini on palkinto pitkästä koulutuksesta ja niin päin pois. Kuulun lääkäriliittoon."
Työtön: "Terve, 'Virtanenvaan' tässä. Olen ammattikouluni käynyt, töitä ei tällä alalla tunnu olevan, joten teen nyt hanttihommia kunnes löytyy alan hommia tai sitten käyn jonkun kurssin. Voi olla että muutan työn perässä jonnekin, tai mahdollisesti kouluttaudun metallimieheksi kun töitä on, hoitsun ammattikin voisi kiinnostaa. En kuulu liittoon, koska en ole ammatillisesti mitään, työssäoloehtokaan ei ole kertynyt, eikä kerry kun teen lyhyitä osa-aika töitä, niin liitosta on vaan turhaa kulua."
Joo, tuli huonohko.. ^^![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Lääkäri: "Minä, lääkäritohtori 'Stömsselssön', olen alani asiantuntija ja minä olen pitkät koulut opiskellut ja minun työni ja ammattini on palkinto pitkästä koulutuksesta ja niin päin pois. Kuulun lääkäriliittoon."
Työtön: "Terve, 'Virtanenvaan' tässä. Olen ammattikouluni käynyt, töitä ei tällä alalla tunnu olevan, joten teen nyt hanttihommia kunnes löytyy alan hommia tai sitten käyn jonkun kurssin. Voi olla että muutan työn perässä jonnekin, tai mahdollisesti kouluttaudun metallimieheksi kun töitä on, hoitsun ammattikin voisi kiinnostaa. En kuulu liittoon, koska en ole ammatillisesti mitään, työssäoloehtokaan ei ole kertynyt, eikä kerry kun teen lyhyitä osa-aika töitä, niin liitosta on vaan turhaa kulua."
Joo, tuli huonohko.. ^^
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
19 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka