Logic studio ulkona!
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
Viesti Kirjoittaja Postman »
Mutta pari kysymystä kuitenkin..
- Mitä luulette, pyöriikö softa moitteetta tällasessa G5 2.1 Ghz, 2.5 Gt, 20" iMacissä, vai onko softa suunniteltu jytkyimmille intelin koneille?
- Nuo vanhat äänitysprojektit voin kyllä aukaista (jos tarvetta) tässä DP ssäkin, mutta tällä hetkellä on menossa kahden bändi kokopitkät sessiot (tosin kummaltakin nauhoitettu vasta rummut, bassot ja pohja kitarat). Miten näiden kesken eräisten juttujen siirto Logiciin? Pitäisikö mennä ihan OMF pohjalta? Plugareilla ei ole väliä, koska niitä ei ole juurikaan vielä laitettu raitoihin, jotain "demoja" vaan.. Pääasia että audio tiedostot siirtyy.
Oikeestaan nää on ne ratkasevat seikat ostopäätöksen tekemiseen.
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
joo enveloper on vanha ja hyväksi huomattu plugi. vastaavaa en keksi mistään plugarista. oon käytellyt sitä aika monessa yhteydessä, tykkään paljon. paras käyttö sille on tappaa perkussioista gate tyyliin huoneet. jotenkin toi enveloperin lähestymis tapa asiaan on parempi kuin perus gaten.Jone-51K kirjoitti:Mulla meni Enveloperin kanssa minuutti jos toinenkin luurit päässä. Tällä tavalla transienttien kanssa vehtaaminen ompi kivaa. Ainoa miinus että thresholdille ei oo mitään indikaattoria. Sinne asti ehdin plugeissa. Pitää tutustua lisää kun ehtii, mutta ensivaikutelmaltaan hyvä on tämä. Ostanut en vielä, on kokeiluversio..
niin ja saahan sillä tehtyä myös erillisiä "tehosteita" esim. bassarin erilliset läpsyt, jos läpsyjä bassariin tarvii

-
ihte oon siirtänyt OMF tiedostoina juttuja esim.Postman kirjoitti:Itellä ollut jo jonkin aikaa ajatus päivittää softa, DP 4.61 -> DP 5.. Mutta kun nyt oon lukenut juttuja tästä uudesta Logicista oon alkanut kallistumaan siihen suuntaan.
Mutta pari kysymystä kuitenkin..
- Mitä luulette, pyöriikö softa moitteetta tällasessa G5 2.1 Ghz, 2.5 Gt, 20" iMacissä, vai onko softa suunniteltu jytkyimmille intelin koneille?
- Nuo vanhat äänitysprojektit voin kyllä aukaista (jos tarvetta) tässä DP ssäkin, mutta tällä hetkellä on menossa kahden bändi kokopitkät sessiot (tosin kummaltakin nauhoitettu vasta rummut, bassot ja pohja kitarat). Miten näiden kesken eräisten juttujen siirto Logiciin? Pitäisikö mennä ihan OMF pohjalta? Plugareilla ei ole väliä, koska niitä ei ole juurikaan vielä laitettu raitoihin, jotain "demoja" vaan.. Pääasia että audio tiedostot siirtyy.
Oikeestaan nää on ne ratkasevat seikat ostopäätöksen tekemiseen.
1, Logic nuendo... ongelmaksi koitui video projektissa liian monta ottoa kun oltiin vedetty 8h. päivä ja jokunen kohtaus/otto... eli tästä opin että logic ei muistaakseni exporttaa kuin tietyn määrän audio shittiä... loppujen lopuksi, mitään ongelmaa ei ollut kun deletoin logicin projektista kaikki epäonnistuneet otot ... tai siis niiden audiot. (tietty tähäön meni 2-3h. turhaan kuvauspäiväkirjan kanssa plärätessä) [jonelle terkkuja että jouduin siirtymään nuendoon kun mäkit lahos käsiin, muuten olisin tehnyt duunin logicilla!]
2. sonarista logickiin meni muistaakseni jotenkin oudosti raitojen keskinäinen synkka viituralleen, mutta sekin korjaantui säätämällä.
eli siis mihin suuntaan vain kun vetää OMF:llä, niin joutuu ongelmiin, mutta jos sulla on alkuperäinen proggis käsissä, niin se auttaa varmasti niin paljon että voit saada matskun siirrettyä ja melkein voisin suositella että siirrät ihan perinteisellä manuaalisiirrolla elikäs, laitat jonun DIRAC impulssin siihne kaikkien raitojen alkuun ja sitten importtaat filet vaan audiona, ei vaikeaa, perinteinen klaffikin toimii näin

ooh, mitä vielä .... niin se iMäkki.... kjeh kjeh kjeh.... mulla ondual g4 1.25 ja sinkku g4 1.5 joilla meinaan pelittää tuota lokikkia ihan niin paljon kuin on tarvis... veikkaan että ei tule mitään ongelmaa

-
Kyllä moinen on ihan Cubasessa vakiona ja idiksen isä on mun mielestä SPL:n Transien Designer.spindle kirjoitti: joo enveloper on vanha ja hyväksi huomattu plugi. vastaavaa en keksi mistään plugarista.
Creamwaren plugina:

Mulla oli tuo sama murkula rautana ja hyvä oli se. Saa kyllä pannuihin ja looppeihin ilmettä ihan pienellä vaivalla. Masterissakin on ollut ja hyvä on sielläkin.
-
-
-
-
-
siis kutosessa timefactoryssä ainakin... free päälle siitä mistä oot laittanutkin jo... ja sitten transpose (cent) arvo ja harmonic shift (cent) arvo vaikka +300 niin saat terssin.Jone-51K kirjoitti:Kysyvä ei tieltä eksy.. Miten tuossa saa pitch siftin ilman tempon muutosta? Free/Universal on valittu mutta vaikkei tempoon koske niin muuttuu silti.
harmonic correction on sellainen sydeemi mikä siis yrittää säilyttää audion alkuperäisen soundin. se pitänee olla off jos haluaa ihan perinteistä "ei vari-speed" shiftiä.
prelisten soittaa kaikilla säädöillä matskun vari-speedinä.
ja jos vari-speediä haluaa, niin silloin laittaa vaan transpose (cent) kohtaa "classicin" päälle.
EDIT: kävin vilaseen tuosta manuskasta miltä näyttää kasissa

eli siis free päälle, ja sitten transpositioniin ja harmoniciin sama arvo... niin ja siis harmonic correction pois päältä. preview on näköjään laitettu roskiin koska sillä ei oikeasti edes tehnyt mitään

kuutosen (ja todennäköisesti myös kasin) käyttämä mpex algoritmi on takapuoli ja en tiedä mitä uudemmat versiot käyttää... itse käytän ihan eri softia ja paljon vanhempia kikkoja koska pussillinen ei niitä korvaa

-
edit: Niin siis tarkoitus on tutustua shifterin soundiin. Se nim. previewin avulla on hyvän kuuloinen, mutta kun sen prosessoi niin tämä itsestään lisäytyvä tempomuutos sotkee koko homman.
-
Pääsin vasta eilen illalla enemmän käyttämään uutta logicia ja se UI kyllä toimii todella hyvin, pakko vielä hehkuttaa. Se, että piano roll (matrix) aukeaa arrangeen suoraan helpottaa työskentelyä todella paljon. Aiemmin ongelmana oli ainakin itsellä se, että kun avasi matrix-editorin ja teki siinä jotain muutoksia ja halusi valita eri paikan arrangesta soimaan, matrix editori jäi aina taustalle. En osannut/jaksanut käyttää niitä floating juttuja. Nykyinen menetelmä on jopa mielestäni parempi kuin cubasen inplace editor vai millä nimellä se kulkeekaan. Loistavaa on myös, että hyper editorin taustaväri ei ole enä se räikeän sininen hurraa!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ja softaa en oo vielä saanu nurin mitenkään. Seiskaa käyttäessä loppuaikoina alkoi olemaan vähän sellainen fiilis, että pitää hieman varovasti zoomailla ja latailla/säätää 3rd party plugareita, jotta logic ei kippaa.
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
-
-
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Näin on. Itse en tätä tehnyt ja mulla yhdessä projektissa Ultrabeat hävitti bassarin. Onneksi uusi korvaava bassari oli parempi. Spotlight väittää kyseisen bassarin olevan koneella, mutta pitäisi varmaan antaa spotlightin skannata kone läpi, asennuksien jälkeen Spotlight antaa ilmeisesti vääriä tuloksia.Tuppu kirjoitti:Joo, eli ainostaan kannattaa kuulemma varmuuskopioida exs-instrumentit ennen logic8:n asentamista ja siirtää ne sitten takaisin oikeaan paikkaan.
Itse olin tosi tyytyväinen kun tuli tuo paketti. Järkyttävä määrä manuskoja joita on kiva lukea ennen nukkumaan menoa, ainoa ongelma onkin se, että yöunet menee.
-
En saa vertaavaa vastausta. kokeillaan sitten sillä vanhalla.Jone-51K kirjoitti:Onkos se L8 pitch shifteri paskåna vai onko siinä joku muu seikka?
Tää uus Logic on aivan paskå. Tässä ei pysty edes pitch siftaamaan. Jopa ilmaissoftat taittaa tän mutta Applen Logic Pro tuote ei?
-
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »

"Logic Studio 8 on vihdoinkin julkaistu. Esittelemme Logic Studio 8 version Audiovisual messuilla 3.-5. lokakuuta Helsingin messukeskuksessa. Kannattaa siis tulla paikalle. Esittelijänä Applen Marek Andreasson. Tuotteet ovat jo tilattavissa Apple/Ohjelmistot osiossa. "
http://www.slsx.com/index.php?option=co ... 1&Itemid=1
-
-
-

niin ja tosiaan onhan logikissa se pitch shifter plugarikin... ja applen oma pitch AU plugari. se applen pitch on ehkä jopa hiukkasen parempi reaaliaikaisekai kuin pitch shifter 2.
ihte en tosiaan koskaan käytä muuta juurikaan kuin nauhatyyppistä shiftiä ja sitten time stretchiä enemmän. tosin niitäkään en tee logikilla kun siinä on huono laatu. eikä viitsi maksaa radiuksesta tai seratosta maltaita.
soundhack roks!!!
-
Ei tarvi hankkia ku jatkaa Nuendolla vaan.. Ei tää ollu mun softa. Oli tässä hyvääkin mutta ei tästä post productioniin ole. Biisien tekoa ja miksausta varten ok. Audio edittiin kömpelö ja kankea. GUI pakottaa säädeltynäkin nenän ruutuun. Nenän edessä on miksauspöytä eikä ruutu. Tutustumisen arvoinen silti. Hyvä maku tästä jäi sillä QuickTime päivittyi Pro versioonTuppu kirjoitti:Jotenkin minusta tuntuu, että logicissa ei ole mitään semmoista kunnon pitch shifteriä, vaan sitä varten pitää hankkia melodyne tai joku muu juttu. Itse en ikinä tartte pitch shifteriä, niin vähän hankala sanoa. Kokeilin silti pikapika tuota pitch shifter 2:sta ja tuntui toimivan.

-
-
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka