Hei!
Minulla on tulossa matka Yhdysvaltoihin ja kyselisin olisi kenelläkään kiinnostusta ostaa Iphone? Ajattelin pari ylimääräistä tuoda mukana ja ne varmasti saa myytyä, mutta jos kiinnostusta herää enemmän niin, tuon enemmän! Sen takia kyselen että on aina riski joutua maksamaan ALV niistä tullissa.
Pistäkää viestiä tähän ketjuun jos Iphonen hankinta minun kautta kiinnostaisi!
1) Taatusti haluaisin omistaa iPhonen.
2) En kuitenkaan osta tästä kuormasta enkä muustakaan, kun ei ole varaa uusiin leluihin juuri nytten eikä etenkään sellaisiin joiden hyötykäyttö Suomessa on vähän kyseenalainen juttu.
3) Välittämistä on nyky-yhteiskunnassa liian vähän. On todella hyvä, että joku välittää.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Taitaa omalta osalta jäädä kyllä väliin tämä tilaus.
Ihan vaan kaikille tiedoksi että päivän dollarin kurssilla ja 400USD hintalapulla puhelimen hinta euroissa on noin 285e. Kyllä itse olen jonkinverran valmis maksamaan siitä että joku tuollaisen käy hakemassa, mutta pari sataa on paljon rahaa.
Ja kun nuo tuossa reilun kuukauden päästä tulee Euroopassakin myyntiin niin todennäköisesti hankinta Suomeen helpottuu (ainakaan tulli ei vedä välistä enää).
Ave kirjoitti:Taitaa omalta osalta jäädä kyllä väliin tämä tilaus.
Ihan vaan kaikille tiedoksi että päivän dollarin kurssilla ja 400USD hintalapulla puhelimen hinta euroissa on noin 285e. Kyllä itse olen jonkinverran valmis maksamaan siitä että joku tuollaisen käy hakemassa, mutta pari sataa on paljon rahaa.
Ja kun nuo tuossa reilun kuukauden päästä tulee Euroopassakin myyntiin niin todennäköisesti hankinta Suomeen helpottuu (ainakaan tulli ei vedä välistä enää).
Onnea kaupankäyntiin kaikille.
Pakko kommentoida hieman. $400 hintalappu ei sisällä veroja (Manhattanilla n. 8,5%), euroopasta ostettuna (Ranska, Saksa tai Englanti) hintalapussa lukenee 400€. Ja tämän kaiken lisäksi tulli ymmärtääkseni lätkäisee 22% ALVit päälle mikäli tuot selvästi myyntitarkoituksiin eli ei omaan käyttöön.
Itse maksoin kahdesta puhelimesta tossa parisen viikkoa sitten n. $864,83. Tämä euroina silloisella kurssilla (1,3885) oli noin 620€. Pitäähän tässä tapauksessa jotain palkkioita myyjällekin suoda, mikäli tuo useamman kappaleen.
Olet oikeasssa että $399,00 hintaa lyödään 13.375% veroja päälle, niin hinnaksi tulee n. 320€! Ja ei sitä viitsi raahata montaa puhelinta Suomeen ihan huvikseen. Kuten varmaan arvasitte oli tarkoitus vähän rahaa tässä tehdä! Itse ajattelin et puhelin olisi kivempi maksaa suomalaiselle ja tehdä kauppaa suomessa kuin pelätä et joku ebayssä kusettaa. Mut jokainen tekee omat valintansa.
Ja kun Iphone tulee eurooppaan niin täälläkin sen joku täytyy hakea kun Suomesta niitä tuskin vähän aikaan saa....
Kyllähän tänne sellainen kelpaisi, mutta 500e puhelimesta alkaa olla jo liian suolainen hinta. Alle 400e hintalapun omaavan luurin voisin juuri ja juuri ostaa. Eli alle neljänsadan jos irtoaa niin voisin ollakin kiinnostunut
No minä maksoin mukisematta eilen 500€ iPhonesta, vaikka oli jo hieman tietoa tuosta applen uudesta suojauskäytännöstä...
Joten ei se hinta ole este jos joku sen haluaa. Ja kyllä tuojalle täytyy olla kunnon välityspalkkio, kun sellaisesta laatuvehkeestä kuin iPhone on kerran kysymys