Kiinnostaisiko ketään olla mukana kehittämäss uutta suomalaista Java-foorumia joka pääsääntöisesti käsittelisi Javaa (J2ME, J2SE ja J2EE) ja siihen liittyvää teknologiaa(tietokannat jne).
Mulla olisi tilaa domainilla ja mahdollisesti sopiva nimikin, tosin en sit koskaan jaksanut kehittää asiaa eteenpän(toisin sanone tähän asti waste of spended money)...
Valitettavasti valitsemaani webhotelli-pakettiin ei kuulu J2EE-tuki vaan työt pitäisi tehdä php:tä käyttäen. Kiinnostavampaa olisi tosin tehdä koko sivusto J2EE:tä käyttäen. Tietokanta löytyy (MySQL).
Itselläni on enemmän kokemusta J2EE:tä kuin PHP:tä.
Miltä idea kuullostaa? Onko vaan yksi sivusto toisten seassa?
Antakaa palautetta...
Uusi suomalainen Java-foorumi?
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Uusi suomalainen Java-foorumi?
Viesti Kirjoittaja jme »
-
Re: Uusi suomalainen Java-foorumi?
Viesti Kirjoittaja pepez »
Itselleni on nuo englanninkieliset sivustot riittäneet mainiosti. Mikä tässä olisi suomen kielen lisäksi täkynä?
-
Viesti Kirjoittaja jme »
No tarkoituksena olisi ensisijaisesti tuoda esiin suomenkielinen keskustelupalsta nille jotka syistä tai toisista haluavat pitää keskustelun suomeksi. Kaikki eivät ehkä osaa englantia tarpeeksi hyvin.
Lisäksi jos projekti muunnetaan J2EE-pohjaiseksi, olisi kaikilla halukkailla mahdollisuus osallistua suunnitteluun ja koodaukseen Java-kielellä. Projektin yhteinen ylläpito saisi aikaan tietynlaista yhtenäisyyttä osallistujien keskellä. Ja kun tarpeeksi ihmisiä liittyy mukaan joka projektiin koodaajiksi ja/tai myöhemmin foorumin jäseniksi, alkaa tietokanta täyttymään pikkuhiljaa käyttäjien kokemuksista.
Jos yhteisö toimii kunnolla, voi siitä olla todella paljon hyötyä sekä uusille että kokeneimmillekin koodaajille. Ja jos käyttäjien välille syntyy hyvä "yhteishenki" on tiedon saaminen helppoa. Parhaimmillaan ongelmaan saa ratkaisevan tai oikean suunnan näyttävän vastauksen minuuteissa/tunneissa. Tämä ei tietenkään synny heti vaan se tulle sit aikanaan tai sit ei. Se jää nähtäväksi. Tarvitaan paljon osaanottajia.
Jos päätetään tehdä foorumi esim. PHP:llä voitaisiin miettiä jos käytettäisiin valmista keskustelupalstaa mutta jos J2EE kiinnostaa tarpeeksi montaa olisi ehkä kiinnostavaa tehdä oma vaikkapa valmiin PHP-pohjaisen palstan rinnalle.
Tosin olemassa on jo esim. Mureakuha ja pari muuta ohjelmointiin liittyvää suomalaista sivustoa ja hyvä niin mutta itse kaipaisin suomenkielistä Java-foorumia.
Olisiko tämä ihan huono idea? Mielipiteitä kiitos?
Lisäksi jos projekti muunnetaan J2EE-pohjaiseksi, olisi kaikilla halukkailla mahdollisuus osallistua suunnitteluun ja koodaukseen Java-kielellä. Projektin yhteinen ylläpito saisi aikaan tietynlaista yhtenäisyyttä osallistujien keskellä. Ja kun tarpeeksi ihmisiä liittyy mukaan joka projektiin koodaajiksi ja/tai myöhemmin foorumin jäseniksi, alkaa tietokanta täyttymään pikkuhiljaa käyttäjien kokemuksista.
Jos yhteisö toimii kunnolla, voi siitä olla todella paljon hyötyä sekä uusille että kokeneimmillekin koodaajille. Ja jos käyttäjien välille syntyy hyvä "yhteishenki" on tiedon saaminen helppoa. Parhaimmillaan ongelmaan saa ratkaisevan tai oikean suunnan näyttävän vastauksen minuuteissa/tunneissa. Tämä ei tietenkään synny heti vaan se tulle sit aikanaan tai sit ei. Se jää nähtäväksi. Tarvitaan paljon osaanottajia.
Jos päätetään tehdä foorumi esim. PHP:llä voitaisiin miettiä jos käytettäisiin valmista keskustelupalstaa mutta jos J2EE kiinnostaa tarpeeksi montaa olisi ehkä kiinnostavaa tehdä oma vaikkapa valmiin PHP-pohjaisen palstan rinnalle.
Tosin olemassa on jo esim. Mureakuha ja pari muuta ohjelmointiin liittyvää suomalaista sivustoa ja hyvä niin mutta itse kaipaisin suomenkielistä Java-foorumia.
Olisiko tämä ihan huono idea? Mielipiteitä kiitos?
-
Viesti Kirjoittaja pepez »
Hmm, yksi aspekti mikä tuli mieleen voisi olla sivuston toimiminen rekrytoinnin apuna. Käyttäjät loisivat osaamisprofiilinsa ja linkin esim. portofolioonsa. Kaipa Suomen sisällä on tarvetta tälläiselle?
-
Viesti Kirjoittaja hkokko »
Eipä taida löytyä rekrytoijien silmille moinen paikka (itsekin rekrytoijana toimineena ja aika monta java-kaveria palkanneena). LinkedIn olisi ehkä selkein paikka jos haluaa profiilinsa esille. Se on tällä hetkellä aika hyvin käytössä. Javasivuista olen itse käyttänyt mm http://www.jguru.com:ia joka on ollut varsin hyödyllinen ja monikäyttöinen.
t.h
t.h
-
Viesti Kirjoittaja hkokko »
Tsekatkaa myös tämä mahdollisena foorumina.
http://www.pcuf.fi/sytyke/kerhot/javasig/
Kyseessä sytykkeen javakerho (=ei-kaupallinen, ei vendorisidonnainen, käyttäjävetoinen).
Itse olen ollut toiminnassa mukana, toimintaa voisi tuoda lisää sähköisiä elementtejä...
t.h
http://www.pcuf.fi/sytyke/kerhot/javasig/
Kyseessä sytykkeen javakerho (=ei-kaupallinen, ei vendorisidonnainen, käyttäjävetoinen).
Itse olen ollut toiminnassa mukana, toimintaa voisi tuoda lisää sähköisiä elementtejä...
t.h
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka