iPhone ja EDGE
-
iPhone ja EDGE
Viesti Kirjoittaja crime »
Eli nykyisessä Nokian N70 puhelimessani on 3G, ja sen avulla useasti käytän nettiä ympäri Suomea, joko puhelmella tai Macbook Proni kanssa.
Mutta mies tuon nykyisen iPhone version kanssa? Siinä ei ole 3G:tä, mutta EDGE-löytyy? Miten tämä vaikuttaa? Toimiiko EDGE kaikkialla? Kaikkiallla missä on 3G? Vai miten hä?
Eli siis, jos ostan vaikkapa jenkeistä iPhonen, avaan sim-lukituksen + muut hakkeroinnit päälle, pääsenkö Saunalahden data-paketillani nettiin? Ja millaisilla nopeuksilla?
Kiitos jo etukäteen .
-
Re: iPhone ja EDGE
Viesti Kirjoittaja daBowmore »
EDGE on laajennettu GPRS, eli kuuluvuusalue on selkeästi laajempi kuin 3G:n. Esim Elisan kuuluvuusalue löytyy täältä.crime kirjoitti:Miten tämä vaikuttaa? Toimiiko EDGE kaikkialla? Kaikkiallla missä on 3G? Vai miten hä?
EDIT: niinjoo, eli mainittu saunalahti käyttää Elisan verkkoa; kuuluupi samoissa paikoissa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tarkkaa kuvaa en osaa antaa, mutta iPhonea olen käyttänyt DNA:n EDGE verkossa, siten että yhteys jaettiin Powerbookista wlanin yli iPhoneen. Ihan nopea se mielestäni oli, mulle ainakin riittäis. Mutta lukuja ei ole, enkä ole 3G:tä kokeillut. Ja siellä missä tämän testin tein, 3G verkkoa tuskin koskaan tulee.crime kirjoitti:Toivottavasti ei ole täysin turha topikki, mutta ainakin itseäni (ja varmasti myös muitakin) kiinnostaa tuon iPhonen edge-ominaisuus..
Eli nykyisessä Nokian N70 puhelimessani on 3G, ja sen avulla useasti käytän nettiä ympäri Suomea, joko puhelmella tai Macbook Proni kanssa.
Mutta mies tuon nykyisen iPhone version kanssa? Siinä ei ole 3G:tä, mutta EDGE-löytyy? Miten tämä vaikuttaa? Toimiiko EDGE kaikkialla? Kaikkiallla missä on 3G? Vai miten hä?
Eli siis, jos ostan vaikkapa jenkeistä iPhonen, avaan sim-lukituksen + muut hakkeroinnit päälle, pääsenkö Saunalahden data-paketillani nettiin? Ja millaisilla nopeuksilla?
Kiitos jo etukäteen .
Jos tuon saat murrettua, miksei Sauniksen datapaketti toimisi.
Mutta huomaa, että iPhone EI toimi modemina sun MacBookillesi.
-
Viesti Kirjoittaja crime »
Hmm.. miksi näin?MacFinn kirjoitti:
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=6823
http://conceitedsoftware.com/iphone/sit ... -to-tether
-
Viesti Kirjoittaja crk1 »
EDGE:n keskimääräiset nopeudet on käytännössä alle 200 kb/s. Riittää sitten kenelleMacFinn kirjoitti:Tarkkaa kuvaa en osaa antaa, mutta iPhonea olen käyttänyt DNA:n EDGE verkossa, siten että yhteys jaettiin Powerbookista wlanin yli iPhoneen. Ihan nopea se mielestäni oli, mulle ainakin riittäis. Mutta lukuja ei ole, enkä ole 3G:tä kokeillut. Ja siellä missä tämän testin tein, 3G verkkoa tuskin koskaan tulee.crime kirjoitti:Toivottavasti ei ole täysin turha topikki, mutta ainakin itseäni (ja varmasti myös muitakin) kiinnostaa tuon iPhonen edge-ominaisuus..
Kiitos jo etukäteen .
riittää. Mulle ainakaan ei, eikä kai kenellekään joka haluaa käyttää yhteyttä muuhunkin
kuin tekstivoittoisten sivujen selailuun.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sen verran surkea on vielä 3G verkon peitto ettei tuota suurempiin nopeuksiin yllä kovinkaan monessa paikassa muutenkaan...crk1 kirjoitti:EDGE:n keskimääräiset nopeudet on käytännössä alle 200 kb/s. Riittää sitten kenelleMacFinn kirjoitti:Tarkkaa kuvaa en osaa antaa, mutta iPhonea olen käyttänyt DNA:n EDGE verkossa, siten että yhteys jaettiin Powerbookista wlanin yli iPhoneen. Ihan nopea se mielestäni oli, mulle ainakin riittäis. Mutta lukuja ei ole, enkä ole 3G:tä kokeillut. Ja siellä missä tämän testin tein, 3G verkkoa tuskin koskaan tulee.crime kirjoitti:Toivottavasti ei ole täysin turha topikki, mutta ainakin itseäni (ja varmasti myös muitakin) kiinnostaa tuon iPhonen edge-ominaisuus..
Kiitos jo etukäteen .
riittää. Mulle ainakaan ei, eikä kai kenellekään joka haluaa käyttää yhteyttä muuhunkin
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Vakituisemmalla toimistolla kellotellaan helposti yli 1.1mbit/s nopeuksia 3G:llä, aina voidaan toki vääntää kättä alueen laajuuden riittävyydestä. Itselle riittää kotona, töissä ja matkalla näihin, joten Edge on /minulle/ pahasti rampauttava.kallekilponen kirjoitti:Sen verran surkea on vielä 3G verkon peitto ettei tuota suurempiin nopeuksiin yllä kovinkaan monessa paikassa muutenkaan...
-
-
Viesti Kirjoittaja crk1 »
Tässä Elisalla on yli 100:lla paikkakunnalla 3G peittokallekilponen kirjoitti:Sen verran surkea on vielä 3G verkon peitto ettei tuota suurempiin nopeuksiin yllä kovinkaan monessa paikassa muutenkaan...crk1 kirjoitti:EDGE:n keskimääräiset nopeudet on käytännössä alle 200 kb/s. Riittää sitten kenelleMacFinn kirjoitti:Tarkkaa kuvaa en osaa antaa, mutta iPhonea olen käyttänyt DNA:n EDGE verkossa, siten että yhteys jaettiin Powerbookista wlanin yli iPhoneen. Ihan nopea se mielestäni oli, mulle ainakin riittäis. Mutta lukuja ei ole, enkä ole 3G:tä kokeillut. Ja siellä missä tämän testin tein, 3G verkkoa tuskin koskaan tulee.crime kirjoitti:Toivottavasti ei ole täysin turha topikki, mutta ainakin itseäni (ja varmasti myös muitakin) kiinnostaa tuon iPhonen edge-ominaisuus..
Kiitos jo etukäteen .
joten ei se nyt ehkä kuitenkaan ihan surkea ole.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kyseistä verkkoa itsekin käytän (saunalahti) mutta ei sillä kovin hurjiin nopeuksiin pääse...tottakai riippuu paikasta, mutta tavallinen nopeus tuntuu 3G alueellakin olevan alle 200k/s...crk1 kirjoitti:Tässä Elisa on tällä hetkellä edellä muita. Yli 100:lla paikkakunnalla on 3G peittokallekilponen kirjoitti:Sen verran surkea on vielä 3G verkon peitto ettei tuota suurempiin nopeuksiin yllä kovinkaan monessa paikassa muutenkaan...crk1 kirjoitti:EDGE:n keskimääräiset nopeudet on käytännössä alle 200 kb/s. Riittää sitten kenelleMacFinn kirjoitti: Tarkkaa kuvaa en osaa antaa, mutta iPhonea olen käyttänyt DNA:n EDGE verkossa, siten että yhteys jaettiin Powerbookista wlanin yli iPhoneen. Ihan nopea se mielestäni oli, mulle ainakin riittäis. Mutta lukuja ei ole, enkä ole 3G:tä kokeillut. Ja siellä missä tämän testin tein, 3G verkkoa tuskin koskaan tulee.
tällä hetkellä, joten ei se nyt ehkä kuitenkaan ihan surkea ole.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »

MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja -skit »
En suosittele ainakaan jättämään kenttiä tyhjäksi. Huomasin, että puhelimeni osasi käyttää EDGEä ilman, että olin määritellyt asetuksia. Tämä siis TeleFinlandin kortilla. Nyt kun asetuksina on jokaisessa kentässä "xxx" niin, eipähän osaa ettiä EDGEllä mitään. Viikon päästä on parempi liittymä ja EDGE käytössä.egoste kirjoitti:pitäisi onnistua, kun jättää EDGE asetukset "väärin" / pois...

-
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Voi voi. Niitä joilla se verkko on on turhaan vähätellä tai rankaista. Eli 3G, kiitos, edgellä ei tee omassa käytössä yhtään mitään. Meitä on toki moneen junaan, ja kaikki eivät moista tarvitse. Se ei tosin poista esim omaa tarvettani.MacFinn kirjoitti:Mulla taas on toimistossa ja kotitoimistossa 2 gigan laajakaista, reissussa pitkin Suomea 3G on peitoltaan riittämätön ja mökillä vain EDGE käytössä. Matkakäytössäni EDGE on täysin riittävä sähköpostiin ja tiedonhakuun netistä. Ja viihdykkeeseen, siinä kun mulle on eniten vain tekstiä (kuten tämä foorumi), vähän kuvia.
2 gigan laajakaista on muuten aika kova, paljonkos maksat siitä? Kelpaisi meinaan mullekin.
EDIT: yksi iso ongelma on kun on itse liikkeessä. Sekä edgen että 3G:n nopeudet tippuvat, joten sitä pelivaraa on siinäkin kiva olla. Ja on pirun kiva kun yhteydet ei tipu kun tulee puhelu.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
"Liittymäsi nopeus on: 311.70kbps".
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja iRock »
Löysin juuri tällaisen ohjelman, jolla saa datayhteyden pois päältä: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=8177Wespa kirjoitti:EDGEen liittyen, saakos sen jotenkin kokonaan pois päältä tällä nykyisellä firmiksellä (1.0.2)? Itselläni kun on tarkoituksena käyttää ainoastaan Wifiä, ettei puhelinlasku karkaa käsistä.
-
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Toihan tosiaan jo jonkin aikaa näkynyt InstallerissaiRock kirjoitti:Löysin juuri tällaisen ohjelman, jolla saa datayhteyden pois päältä: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=8177Wespa kirjoitti:EDGEen liittyen, saakos sen jotenkin kokonaan pois päältä tällä nykyisellä firmiksellä (1.0.2)? Itselläni kun on tarkoituksena käyttää ainoastaan Wifiä, ettei puhelinlasku karkaa käsistä.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Voisitko kertoa, mitkä asetukset syötit puhelimeen (APN, Username ja Password). Yritin nopeasti tsekata DNAn sivuilta mutta en tullut sen viisaammaksi.Tarkkaa kuvaa en osaa antaa, mutta iPhonea olen käyttänyt DNA:n EDGE verkossa, siten että yhteys jaettiin Powerbookista wlanin yli iPhoneen. Ihan nopea se mielestäni oli, mulle ainakin riittäis. Mutta lukuja ei ole, enkä ole 3G:tä kokeillut. Ja siellä missä tämän testin tein, 3G verkkoa tuskin koskaan tulee.
-
-
Tarkkuuden vuoksi, minä EN ole käyttänyt iPhonea suoraan EDGEllä. Nokia 6021 on puhelin, jolla DNA:n verkko toimii. Mitään usernamea tms ei tarvitse, riittää pelkkä puhelinnumero, joka on "internet". Loput tarvittavat tulevat Ross Barkmanin modemiskriptistä.-skit kirjoitti:Voisitko kertoa, mitkä asetukset syötit puhelimeen (APN, Username ja Password). Yritin nopeasti tsekata DNAn sivuilta mutta en tullut sen viisaammaksi.Tarkkaa kuvaa en osaa antaa, mutta iPhonea olen käyttänyt DNA:n EDGE verkossa, siten että yhteys jaettiin Powerbookista wlanin yli iPhoneen. Ihan nopea se mielestäni oli, mulle ainakin riittäis. Mutta lukuja ei ole, enkä ole 3G:tä kokeillut. Ja siellä missä tämän testin tein, 3G verkkoa tuskin koskaan tulee.
-
Damn. En saa EDGEä toimimaan ja DNA asikaspalveluun ei pääse kirveelläkään. Ajattelin, että jollain käyttäjällä olisi kyseinen operaattori ja toimivat asetukset puhelimessa ja olisi ystävällisesti jakanut ne.MacFinn kirjoitti:Tarkkuuden vuoksi, minä EN ole käyttänyt iPhonea suoraan EDGEllä. Nokia 6021 on puhelin, jolla DNA:n verkko toimii. Mitään usernamea tms ei tarvitse, riittää pelkkä puhelinnumero, joka on "internet". Loput tarvittavat tulevat Ross Barkmanin modemiskriptistä.-skit kirjoitti:Voisitko kertoa, mitkä asetukset syötit puhelimeen (APN, Username ja Password). Yritin nopeasti tsekata DNAn sivuilta mutta en tullut sen viisaammaksi.Tarkkaa kuvaa en osaa antaa, mutta iPhonea olen käyttänyt DNA:n EDGE verkossa, siten että yhteys jaettiin Powerbookista wlanin yli iPhoneen. Ihan nopea se mielestäni oli, mulle ainakin riittäis. Mutta lukuja ei ole, enkä ole 3G:tä kokeillut. Ja siellä missä tämän testin tein, 3G verkkoa tuskin koskaan tulee.

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka