Terve!
Pistin elämäni ensimmäisen mäkin tilaukseen Apple Storesta Eilen aamulla. Valitsin maksutavaksi pankkisiirron. Kyselisinkin, onko muilla kokemuksia siitä, kuinka nopeasti tilausvahvistuksen pitäisi saapua tuolla maksumetodilla? Itse en ole saanut sitä vieläkään... Huomasin ensin laittaneeni väärän sähköpostiosoitteen henkilötietoihini, mutta korjasin sen sieltä order detailssista ja account -osiosta heti kun se oli mahdollista, eli siis noin 15 min. tilauksen jälkeen. Olisiko tämä voinut olla syynä? Käytin myös 112 euron promokoodia, mutta sen ei kai pitäisi sinänsä vaikuttaa... Se order status osio siis sanoo, että tilaus on "Under Review" Ehkä olen vain liian kärsimätön? (Ainakin sitä)
Muistaakseni Applen käyttämä tili on Nordeassa, joten jos satut olemaan jonkun toisen pankin asiakas, niin siinä kestää aluksi pari pankkipäivää, että rahat siirtyvät pankistasi Nordeaan. Apple käyttää ainoastaan maksunvälittäjää Suomessa, joten sen jälkeen kun rahat ovat päätyneet Nordeaan, lähtevät ne siitä eteenpäin Applen käyttämään pankkiin (oletettavasti). Joka tapauksessa siitä kun ne rahat ovat päätyneet annetulle tilille, menee yleensä pari päivää ennen kuin maksutapahtuma näkyy Applen myyntijärjestelmissä, jonka jälkeen vasta tilaus saadaan vahvistettua ja aloitettua sen käsittely. Eli kyllä siinä helposti muutama pankkipäivä menee.
Vahvistus maili, jossa oli tilinumerot viitteet yms. tuli heti oston jälkeen sähköpostiin. Itselläni nappasi spämmeihin kyseisen viestin, et katohan sieltä.
Veikkaisin, että se tilausvahvistus-maili ei ole tullut juuri siksi, että annoit väärän osoitteen. Nyt ei auta kuin soittaa Storeen ja selvittää asia. Tai tehdä uusi tilaus, jolloin se promokoodi ei ehkä toimi enää.
Tilaus on Under Review kunnes olet maksanut ja maksu on Applella. Itsellä meni juuri yksi pankkipäivä kun maksoin Nordeasta Nordeaan. Muista pistää se Ref numero Viesti-kenttään eikä Viite kenttään.
Soittelin eilen jo tuonne, mutta silloin sieltä sanottiin että venailen vaan että kyllä se maili tulee.. Mut tänään soitin uudestaan ja sain homman selvitettyä, oli varmaan joku väärinkäsitys eilen... Lähettivät mulle sen mailin uudestaan ja nyt maksan sitte koneen.
Eli ei sitä reference numberiaollenkaan viite-kenttään? Toivotaan et menis nopeasti, mullakin on nordea.. Että sais vähän konetta jo ehkä ens viikon lopulla