Auttakaa... Mitä teen? Mulla MacBook sammuttaa itsensä aina silloin tällöin ilman mitään ennakkovaroitusta. Äsken kirjoittelin vain postia ja hups, kone sammui ja vei kaiken mukanaan. Tätä tapahtuu toisinaan (0-3 krt / vko). Miten saisin ongelman ratkaistua?
Eli kone sammuu ja käynnistyy uudelleen.
Bookiin on lisätty muistia vasta, en muista alkoiko tämä temppuilu ennen vai jälkeen operaation.
-paulus
MacBook sammutta itse itsensä!
Keskustelua kannettavista
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook sammutta itse itsensä!
Viesti Kirjoittaja pperkkio »
-
Re: MacBook sammutta itse itsensä!!!!
Viesti Kirjoittaja maxima »
pperkkio kirjoitti:Auttakaa... Mitä teen? Mulla MacBook sammuttaa itsensä aina silloin tällöin ilman mitään ennakkovaroitusta. Äsken kirjoittelin vain postia ja hups, kone sammui ja vei kaiken mukanaan. Tätä tapahtuu toisinaan (0-3 krt / vko). Miten saisin ongelman ratkaistua?
Eli kone sammuu ja käynnistyy uudelleen.
Bookiin on lisätty muistia vasta, en muista alkoiko tämä temppuilu ennen vai jälkeen operaation.
-paulus
Kannattaa tarkistaa, että muisti on varmasti tiukasti kiinni ja paikoillaan.
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Viesti Kirjoittaja Sheling »
kannattaa myös kattella koneen lämpöjä... jos koneen lämmöt nousee hirmusti yli 80
on normaalia että kone sammuttaa itsensä ettei pahempia vaurioita laitteistoon synny.
yksi hyvä viggetti nimeltä i stat pro
http://www.islayer.com/index.php?op=item&id=7
on normaalia että kone sammuttaa itsensä ettei pahempia vaurioita laitteistoon synny.
yksi hyvä viggetti nimeltä i stat pro
http://www.islayer.com/index.php?op=item&id=7
Mac Pro 2.8GHz Quad-Core|16Gt|1Tt|Ati 5870 1Gt |MB early(2007)|iPad Wi-Fi+3G 64Gb |iPhone 3G 8Gb
-
Kiitoksia vinkeistä...
Muisti on tarkistettu, mutta kapulat oli oikein paikoillaan ja yhä edelleen kone temppuilee...
Jokin aika sitten kone jälleen kaatoi itse itsensä ja sen jälkeen kun sain koneen taas käyntiin oli lämpötilat CPUssa 70 asteessa. Nyt ne pyörii 60 asteen nurkilla.
Ongelma on kyllä todella kiusallinen...
Muisti on tarkistettu, mutta kapulat oli oikein paikoillaan ja yhä edelleen kone temppuilee...
Jokin aika sitten kone jälleen kaatoi itse itsensä ja sen jälkeen kun sain koneen taas käyntiin oli lämpötilat CPUssa 70 asteessa. Nyt ne pyörii 60 asteen nurkilla.
Ongelma on kyllä todella kiusallinen...
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Tuossa 54°C:n kohdalla pyörii kun on EyeTV päällä + tietty kaikki muut normisoftat kuten iTunes, Mail, Adium, Azureus, iCal, Camino, Activity monitor, VLC, Sype yms.pperkkio kirjoitti:mikä on terveen lämpötilan raja?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pelatessa on ollu lämpötilat pitkään yli 80 asteen, eikä oo sammumisia tapahtunut.
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Minulla lämmöt on jatkuvasti yli 60 asteen jos tekee yhtään mitään mikä nostaa jatkuvan prosessorikäytön yli 20%. Käytännössä siihen vaaditaan päällä oleva iTunes ja esim. Opera josta juuri nyt yritän päästä eroon ja mukautua Safariin juuri tuon resurssikäytön takia. Tuulettimet kuitenkin pitävät lämmöt alle 75 asteessa kovassakin 80-100% rasituksessa, esim. iMovien videopakkauksen aikana.
Koneeni taitaa olla ensimmäisiä kappaleita joissa ei enää ollut aivan ensimmäisten MacBookkien kaatumatautia, mutta lämmöntuotto (ja sen kohtalaisen hidas häipyminen) ovat koneen ominaisuuslistalla. Kertaakaan ei ole sammuttanut itseään minkään syyn takia. Paitsi kertalleen jokin aika sitten, kun en ollut kalibroinut akkua pitkään aikaan ja se sitten loppui niin odottamattomasti, ettei kone ehtinyt edes nukkumaan.
Koneeni taitaa olla ensimmäisiä kappaleita joissa ei enää ollut aivan ensimmäisten MacBookkien kaatumatautia, mutta lämmöntuotto (ja sen kohtalaisen hidas häipyminen) ovat koneen ominaisuuslistalla. Kertaakaan ei ole sammuttanut itseään minkään syyn takia. Paitsi kertalleen jokin aika sitten, kun en ollut kalibroinut akkua pitkään aikaan ja se sitten loppui niin odottamattomasti, ettei kone ehtinyt edes nukkumaan.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
-
Viesti Kirjoittaja masamainio »
Käytetään nyt hyväksi valmista ketjua, kun sammuiluun liittyy minunkin macbookin ongelmat. Eli kun akku alkaa lähestyä loppumista, niin ruudulle lävähtää tuttuun tapaan tuo ilmoitus, että kone menee muutaman minuutin kuluttua nukkumaan, mikäli sitä ei liitetä virtalähteeseen. No, tämä nukkumisvaihe menee ihan ohitse, sillä kone sammuu suoraan akun loppuessa. Kun normaalisti sen laittaa vaikkapa akun kalibroinnin jälkeen lataukseen, herää se unesta painamalla virtanappia, kun taas nyt kone käynnistyy uudestaan.
Akku on aivan uusi, eilen takuuvaihdossa tullut, joten siinä ei ole vikaa. Sama ongelma oli vanhalla akulla, joka vaihdettiin sammuilun takia uuteen. Ongelma alkoi ilmetä huollosta tulemisen jälkeen, kun topcase vaihdettiin uuteen.
Mitähän asialle voisi tehdä?
/M
Akku on aivan uusi, eilen takuuvaihdossa tullut, joten siinä ei ole vikaa. Sama ongelma oli vanhalla akulla, joka vaihdettiin sammuilun takia uuteen. Ongelma alkoi ilmetä huollosta tulemisen jälkeen, kun topcase vaihdettiin uuteen.
Mitähän asialle voisi tehdä?
/M
iMac G5 20" I 2.1GHz I 1.5Gt I Seagate 300GB
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
-
Applen sivuilta joillekin apua
http://www.apple.com/fi/support/macbook/ löytyy apua joillekin odottamattomiin sammumisiin, mutta mulle ei vielä auttanut.
Näyttää sitlä, että minun ongelma johtuu ulkoisesta Macin omasta näytöstä Cinema 20". Sen kun irroittaa, niin ei sammuile...
Onko kenelläkään lisää vinkkiä??
Näyttää sitlä, että minun ongelma johtuu ulkoisesta Macin omasta näytöstä Cinema 20". Sen kun irroittaa, niin ei sammuile...
Onko kenelläkään lisää vinkkiä??
-
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka