Tekstitykset menee omia aikojaan
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
19 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tekstitykset menee omia aikojaan
Viesti Kirjoittaja samelis »
Tällainen ketju varmasti on jo olemassa mutta en sitä nyt löytänyt kun tuo haku ei toimi.
Elikkäs. Tekstitykset menee VLCssä edellä. Kuinka ne saisi siirrettyä kohdalleen?
Elikkäs. Tekstitykset menee VLCssä edellä. Kuinka ne saisi siirrettyä kohdalleen?
2.4 GHz 2GB MacBook
2GB 1st Gen Nano
250 GB Lacie
2GB 1st Gen Nano
250 GB Lacie
-
-
Re: Tekstitykset menee omia aikojaan
Viesti Kirjoittaja masa »
VLC:n asetuksista open file- subtitles-settings-load subtitles-override parameters 25 fps (muuta fps lukemaa jotta saat tekstit kohdalleen) koodaus iso 8859-1samelis kirjoitti:Tällainen ketju varmasti on jo olemassa mutta en sitä nyt löytänyt kun tuo haku ei toimi.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja skin »
Käytä MovieTime:a. Se toimii. http://www.apple.com/downloads/macosx/v ... etime.html
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Käsittääkseni MovieTime on vaan nätimpi versio Mplayerista noin kuoren alla, eli ei auta.
VLC tunnetusti kusee tekstien kanssa. Mplayer taasen ei.
Oletkos ihan varma, että kyseiset tekstit on oikeat? Usein kun on liikkeellä erilaisia versioita
EDIT: Ja mainittakoon tuohon masan vinkkiin, tuo ei välttämättä toimi kaikkien tekstien kanssa, mutta on kyllä ihan kokeilemisen arvoinen. Toimii joissain tilanteissa.
VLC tunnetusti kusee tekstien kanssa. Mplayer taasen ei.
Oletkos ihan varma, että kyseiset tekstit on oikeat? Usein kun on liikkeellä erilaisia versioita
EDIT: Ja mainittakoon tuohon masan vinkkiin, tuo ei välttämättä toimi kaikkien tekstien kanssa, mutta on kyllä ihan kokeilemisen arvoinen. Toimii joissain tilanteissa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Olen yrittänyt vaihtaa FPS-arvoja VLC:n asetuksista, kun valitsen tekstitykset. Jostakin syystä VLC ei kuitenkaan ota niitä käyttöön, vaan pitää oletuksena olevat. Mitä teen väärin? Tekstit tulevat kokoajan liian aikaisin. ![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Edit. Movie Time näyttää taas vain numerosarjoja.
Edit2. Nyt alkaa kyrsimään.
Kaikki muut toimivat esim. MPlayerilla. Mutta tässä tekstit tulevat ennakkoon. Eikä kukaan tietenkään osaa auttaa.

![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Edit. Movie Time näyttää taas vain numerosarjoja.
Edit2. Nyt alkaa kyrsimään.

-
-
Jaah..TheKraken kirjoitti:Ovatko tekstit varmasti saman leffan samaan versioon?
Yleensä helpointa on vaihtaa joko leffa tai tekstit oikeaksi. Jos sekä VLC että Mpayer näyttää ne "väärin", niin taitaa olla niin että ne ovat oikeassa ja tekstit vaan väärät.
-
-
Pitänee koittaa.Sherukka kirjoitti:Jos jaksat niin lataa vaikka SubSynX (parempiakin voi löytyä) ja poista turhat tekstit alusta ja aseta ensimmäinen sekä viimeinen tekstitys kohdalleen niin voi olla että myös välissä olevat osuu kohdalleen?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Edit. Lähtee hyppimään edelleen omia aikojaan.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Edit2. Osassa toimii, osassa ei.
-
Viesti Kirjoittaja emmel »
Täällä on kanssa samanlaisia ongelmia. Olen alkanut epäillä tuota Handbrakea osasyylliseksi. Voi hyvin olla kuvitteluakin.
Aiemmin Linuxin puolella en törmännyt tällaisiin tekstityksen synkkausongelmiin, nyt niitä on ollut kummallisen paljon.
Pari kertaa olen ollut huomaavinani, että boottauksen (hyi olkoon) jälkeen jonkun satunnaisen leffan tekstit toimivat oikein.
Käytän siis enimmäkseen Handbrake + VLC -yhdistelmää.
Aiemmin Linuxin puolella en törmännyt tällaisiin tekstityksen synkkausongelmiin, nyt niitä on ollut kummallisen paljon.
Pari kertaa olen ollut huomaavinani, että boottauksen (hyi olkoon) jälkeen jonkun satunnaisen leffan tekstit toimivat oikein.
Käytän siis enimmäkseen Handbrake + VLC -yhdistelmää.
-
Eli siis rippaat leffat Käsijarrulla ja katsot VLC:llä?emmel kirjoitti:Käytän siis enimmäkseen Handbrake + VLC -yhdistelmää.
Mihis formaattiin Handbrake ne subtitlet rippaa? Itse epäilen vaan tuota VLC:tä, kun siinä se selvittämätön bugi on ollut joka ilmenee juuri tuollaisena silloin tällöin epäsynkkana tiettyjen filujen kanssa. Eli yritän siis tässä sanoa, että testaa vaikka MovieTimella taikka Mplayerilla niitä samoja tekstejä.
-
-
Nyt toimii jo melkein.
Enää tulee ihan vähän jäljessä. Leffan frame on 19.95 ja tekstit nyt 20.00. Mites tolla sub2srt säädetään parametreja? ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Edit. Nyt toimii hyvin.
Kiitokset kaikille ohjeita antaneille. Säädin alkamisajan ja loppumisajan täysin kohdilleen, poistin turhat tekstitykset lopusta ja alusta.
Edit2. Ainiin! Pystyykö Perianista tekstien kokoa vaihtamaan mitenkään? Siis, kun katson Quicktimella.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Edit. Nyt toimii hyvin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit2. Ainiin! Pystyykö Perianista tekstien kokoa vaihtamaan mitenkään? Siis, kun katson Quicktimella.
-
Viesti Kirjoittaja emmel »
En ole saanut tuota Handbrakea muuta kuin polttamaan ne subit kuvaan mukaan. Silloin ei tule synkkaongelmia.TheKraken kirjoitti:Eli siis rippaat leffat Käsijarrulla ja katsot VLC:llä?emmel kirjoitti:Käytän siis enimmäkseen Handbrake + VLC -yhdistelmää.
Mihis formaattiin Handbrake ne subtitlet rippaa? Itse epäilen vaan tuota VLC:tä, kun siinä se selvittämätön bugi on ollut joka ilmenee juuri tuollaisena silloin tällöin epäsynkkana tiettyjen filujen kanssa. Eli yritän siis tässä sanoa, että testaa vaikka MovieTimella taikka Mplayerilla niitä samoja tekstejä.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Linuxissa DVD:rip-ohjelma rippasi tekstit *.sub -muotoon, ja silloin ei synkkaongelmia ollut. Nyt olen ripannut leffan tuolla em. Handbrakella, ja ladannut tekstit subsearch.comin kautta. Olen vaan ihmetellyt että onko noissa tyrkyllä olevissa tekstityksissä oikeasti noin paljon hämärää. Tuntuu että joka toisessa tekstityksessä on jotain säätöä. Olen ollut kuvittelevinani ongelman olevan tuossa Handbrakessa, mutta mitään varmaa en ole löytänyt.
Mplayeria koetin, mutta se sekoittaa kuvan noin viideksi sekunniksi kun leffaa (mp4) kelaa eteenpäin. Tuntui jotenkin raskaalta. Movietimea täytyy tsekkailla tarkemmin.
-
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Koska leffan1 teksti1 on synkattu ryhmän1 ripin mukaan ja leffan1 teksti2 on synkattu ryhmän2 ripin mukaan, on todennäköisyys, että sinun rippaamassi leffa vastaa jotain noista, pieni.emmel kirjoitti:ja ladannut tekstit subsearch.comin kautta. Olen vaan ihmetellyt että onko noissa tyrkyllä olevissa tekstityksissä oikeasti noin paljon hämärää. Tuntuu että joka toisessa tekstityksessä on jotain säätöä. Olen ollut kuvittelevinani ongelman olevan tuossa Handbrakessa, mutta mitään varmaa en ole löytänyt.
Macbook 2GHz CoreDuo, 2Gt RAM + Samsung 225BW
-
Ja tämä oli juuri se mitä hain, kun muistelin itsekin että Handbrakella ei tekstejä paljon rippailla.tahkis kirjoitti:Koska leffan1 teksti1 on synkattu ryhmän1 ripin mukaan ja leffan1 teksti2 on synkattu ryhmän2 ripin mukaan, on todennäköisyys, että sinun rippaamassi leffa vastaa jotain noista, pieni.emmel kirjoitti:ja ladannut tekstit subsearch.comin kautta. Olen vaan ihmetellyt että onko noissa tyrkyllä olevissa tekstityksissä oikeasti noin paljon hämärää. Tuntuu että joka toisessa tekstityksessä on jotain säätöä. Olen ollut kuvittelevinani ongelman olevan tuossa Handbrakessa, mutta mitään varmaa en ole löytänyt.
19 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka