Menihän säheltämiseksi, koneessa oli 2 1G ddr sdram pc3200u-30330 kampaa, 2 512 Mt ddr sdram pc3200u-30330 kampaa ja 2 256 Mt ddr sdram pc3200u-30330 kampaa. Koska slotteja on 8 päätin ostaa Pastorilta 2 Gigaa lisämuistia, 4 512 Mt KTA-G5400/1G kampaa. Noh, kone ei sitten tykännytkään kun lykkäsin lisäkammat sisään (otin 256:t pois) eikä käynnistynyt, ei auttanut vaihtaa järjestystäkään. Yksinään uudet muistit kyllä pelittävät. Eli onko minun pääteltävä tästä että nämä muistit eivät toimi keskenään? Oudoksi homma meni siinä vaiheessa kun laitoin vanhat muistit takaisin. Nyt kone ei huoli enää 256 kampojakaan!? Eli kun aikomuksenani oli nostaa muistimäärä 3,5 Gigasta 5:n Gigaan, pääsin siihen että minulla on enää 3 Gigaa
Voiko joku vahvistaa että nuo muistit eivät pelitä keskenään vai teinkö vain jotain väärin?
'Pessimisti saattaa loppujen lopuksi olla oikeassa mutta optimistilla on ollut sillä välin pirun hauskaa'
McKorhone kirjoitti:Menihän säheltämiseksi, koneessa oli 2 1G ddr sdram pc3200u-30330 kampaa, 2 512 Mt ddr sdram pc3200u-30330 kampaa ja 2 256 Mt ddr sdram pc3200u-30330 kampaa. Koska slotteja on 8 päätin ostaa Pastorilta 2 Gigaa lisämuistia, 4 512 Mt KTA-G5400/1G kampaa. Noh, kone ei sitten tykännytkään kun lykkäsin lisäkammat sisään (otin 256:t pois) eikä käynnistynyt, ei auttanut vaihtaa järjestystäkään. Yksinään uudet muistit kyllä pelittävät. Eli onko minun pääteltävä tästä että nämä muistit eivät toimi keskenään? Oudoksi homma meni siinä vaiheessa kun laitoin vanhat muistit takaisin. Nyt kone ei huoli enää 256 kampojakaan!? Eli kun aikomuksenani oli nostaa muistimäärä 3,5 Gigasta 5:n Gigaan, pääsin siihen että minulla on enää 3 Gigaa [:/]
Voiko joku vahvistaa että nuo muistit eivät pelitä keskenään vai teinkö vain jotain väärin?
No voi perskuna. Kuulostaa harmilliselta. Nämä Kingstonit olivat siis Officelinen (nyk. Humac) asentajien laittamia 4 slottiseen koneeseen.
Nehän on ns.paritettuja muisteja.
Olitko laittanut ne silläviisiin että niillä oli parina se joku aiemmien koneessa ollut muisti?
Sain yhden parin noista uusista toimimaan vanhojen muistien kanssa mutta kone meni lähes heti jumiin. Eli muistit eivät vain tykkää toisistaan, erikseen setit toimivat hyvin mutta yhdessä eivät Sain ne 256 kammatkin taas toimimaan, olivat vain väärässä järjestyksessä.
Täytyy laittaa ne 4 x 512 muistit myyntiin ja ostaa sopivampaa tilalle.
'Pessimisti saattaa loppujen lopuksi olla oikeassa mutta optimistilla on ollut sillä välin pirun hauskaa'
Mulla pelaa hyvin ihan tavallisilla jimm's pc storen kammoilla ja hynixin kammoilla. Kaikki tosin samaa kokoa (4x512mb). Alkuun applen omat kingston muistit eivät suostuneet toimimaan muiden muistien kanssa. Heivasi ne mäkeen ja kaivoin vanhoista pc koneista 2kpl hynixejä ja 2x nuo jimmssin kammat. Muistitestit menee läpi ja kone toimii kuin ihmisen mieli.
Ostin G5:seen lisämuistia. Olin tyytyväinen, kaikki pelitti hyvin mutta ihmettelin jonkun ajan kuluttua kun nopeus ei lisääntynykään mielestäni.
No tarkistus kertoi että koneessa on 8kpl 256 muisteja, ei helv.. minähän laitoin 2 kpl 512 muisteja. No muistit irti, kaikki paitsi 2 ovat 512 nämä 2 on 256. Muistit uudelleen paikoilleen paitsi 256.set. Tulos 2kpl 512+6*256. Muistit uudelleen irti ja tarkistus, ostamani "uudet"3200 muut 5400. Eivät ole alaspäin yhteensopivia.
Täällä PowerMac G5 2.0 Dual, joka toimii paremmin vähemmällä määrällä muistia, jossa ei ole yhtään Kingstonia (esim. 1,5 gigaa Samsung ja verkkokauppa.com) kuin silloin kun koneessa on Kingstonin 2 x 1G kammat yksinään, tai Kingstonit muiden muistien kanssa (yht. 3 G). Kingstonit on kerran vaihdettu takuuna. Ei Kingstoneita tähän konetyyppiin