Kyselin jo toisaallakin tästä ongelmasta, ei ole ratkennut.
Huomasin, että uudessa iMacissani on molemmat iMovie-versiot, koska siirsin vanhalta koneelta kaiken ohjelmineen päivineen uuteen. Nyt sitten uusi versio ei avaudukaan, pomputtelee vain Dockissa tekemättä sen kummempaa? Pitänee poistaa tuo vanha versio uuden tieltä....vai?
EDIT. Poistin roskiin sen vanhan version, ei auttanut, joten nappasin takaisin. Uusi iMovie vaan ei aukea edelleenkään.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Vanha iMovie jää uuden iLifen asennuksen jälkeen tarkoituksella majailemaan Ohjelmat –kansioon. Apple arvasi etukäteen, että uusi iMovien versio ei kerää kehuja vanhaan tottuneilta, joten iLife '08:n asennuksessa oletuksena vanha versio jää rinnalle.
Jos ei asetustiedoston poisto auta, voi kokeilla asentaa iLifen uudestaan (tai pelkän iMovien).
Poistin noi .plistit, ei auta. Vanha versio (6.0.3...pitäiskö olla uudempi?) aukeaa, uusi ei. iMacillehan tuli toi iLife 08 valmiiksi mukana, joten en sitä ole itse asentanut. Omituinen tapaus! Täytynee asentaa se uudestaan, jos ei muu auta. PÖH!
Vanha iMovie siirtyi apurin avulla aiemmasta iMacista uuteen koneeseen.
Kiitti joonahe. kokeilen huomenna, nyt en oikein ehdi. Kerron kuinka kävi, eli poistuiko ongelma. Mielestäni homma toimi ennen viimeisimpiä päivityksiä, juu, olen korjannut oikeudet. Mutta, kivaa iltaa ja huomiseen!
Kirjoitit aiemmin, että käytit toisen koneen asennuslevyä? Toisaalta ei sen pitäisi vaikuttaa kuin järjestelmäasennuksessa, esimerkiksi läppäriin ylimääräisiä ajureita ym. Ennen tuo on toiminut, pitääpä googlettaa vähän.
amanita kirjoitti:Huomasin, että uudessa iMacissani on molemmat iMovie-versiot, koska siirsin vanhalta koneelta kaiken ohjelmineen päivineen uuteen.
Mikä oli se vanha kone josta siirsit (myös ohjelmat) tuohon 24" :een ?
Eikai tuo G5 kuitenkaan??
Olipa justiinsa toi vanha iMac....joopa joo, sehän EI ole intel-kone, siinä varmaankin ongelman ydin? Vielä en oo ottanut asennuslevyltä uusiksi iLifea.
amanita kirjoitti:Kyselin jo toisaallakin tästä ongelmasta, ei ole ratkennut.
Huomasin, että uudessa iMacissani on molemmat iMovie-versiot, koska siirsin vanhalta koneelta kaiken ohjelmineen päivineen uuteen. Nyt sitten uusi versio ei avaudukaan, pomputtelee vain Dockissa tekemättä sen kummempaa? Pitänee poistaa tuo vanha versio uuden tieltä....vai?
EDIT. Poistin roskiin sen vanhan version, ei auttanut, joten nappasin takaisin. Uusi iMovie vaan ei aukea edelleenkään.
Kokeile Spotlightilla onko sinulla kaksi versiota divx pluginista? Jos on, poista venhempi niistä. Auttoi minulla samaan ongelmaan.
amanita kirjoitti:Huomasin, että uudessa iMacissani on molemmat iMovie-versiot, koska siirsin vanhalta koneelta kaiken ohjelmineen päivineen uuteen.
Mikä oli se vanha kone josta siirsit (myös ohjelmat) tuohon 24" :een ?
Eikai tuo G5 kuitenkaan??
Olipa justiinsa toi vanha iMac....joopa joo, sehän EI ole intel-kone, siinä varmaankin ongelman ydin? Vielä en oo ottanut asennuslevyltä uusiksi iLifea.
Jep - luit ajatukseni
Tuo on asia mitä ei ikinä saa tehdä. Siirtää ohjelmia PPC koneesta Intelkoneeseen. Todennäköisesti ongelmia saattaa tulla muidenkin juttujen kanssa. Itse asentaisin käyttiksen uudestaan (tyhjennä ja asenna) ja aloittaisin puhtaalta pöydältä.
(Tietty kannattaa ottaa tarvittavat tiedostot/asetukset talteen ensin)
- iMac 20" Core 2 Duo 256 MB VRAM, 2 GB ram - Lacie 300GB FW800 - iTube - Airport Express Base Station x2
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
Hemi392 kirjoitti:
Jep - luit ajatukseni
Tuo on asia mitä ei ikinä saa tehdä. Siirtää ohjelmia PPC koneesta Intelkoneeseen. Todennäköisesti ongelmia saattaa tulla muidenkin juttujen kanssa. Itse asentaisin käyttiksen uudestaan (tyhjennä ja asenna) ja aloittaisin puhtaalta pöydältä.
(Tietty kannattaa ottaa tarvittavat tiedostot/asetukset talteen ensin)
Hassu ajatus. Minä olen aina luottanut mäkin helppokäyttöisyyteen ja siirtänyt kaiken uuteen koneeseen enkä koskaan ole huomannut siinä asiassa mitään ongelmia. Viimeksi G5 koneesta Mac Prohon. Luonnollisesti mäkki on aina ilmoittanut jos jokin ohjelma ei uudessa koneessa tai käyttöjärjestelmässä toimi.
Toinen asia on yhteensopivuusongelmat kolmansien osapuolten plugien kanssa joita matkan varrelle on sattunut muutama, kuten nyt tässäkin iMovie tapauksessa. Ratkaisu ongelmiin on useimmiten löytynyt tuolta Applen keskustelupalstoilta.
egoste kirjoitti:Päivitys iMovie 7.1 (506) tehty ?
Täällä loppui tuo samanlainen ongelma samantien... Kylläkin intel koneessa...
Taisi tulla tuo iMovie vähän liian aikaisin markkinoille. Minulla päivitys 7.0.1. synnytti ongelman ja ilmeisesti monella muullakin 7.1.0 korjasi sen. Tosin sain sen korjattua jo aiemmin poistamalla tuon vanhan divx plugin.
Eipä silti teki Applekin samanlaisen mokan kuin divx, eli ei poistanut kaikkea vanhasta versiosta yhden QuickTime päivityksen yhteydessä ja useat firewireliitäntäiset kuvanauhurit lakkasivat toimimasta. Oli aikamoinen ongelma monessa tuotantotalossa.