Logicista tulkoon express 8 koneelle toistaiseksi.
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Viesti Kirjoittaja Mac.äräinen »
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Itse olen aikoinut päivittää sitten, kun menee vanhan OS9 Emagic Logic Pro 6.4+Waveburner+SoundDiver setin ohi, mutta ei mennyt vieläkään. Ja kone vaatimuskin on noussut sen verran, että ilman todellista tarvetta viitti päivittää.ringo kirjoitti:http://www.apple.com/logicstudio/
Viesti Kirjoittaja spindle »
kiinnostaisi tietää kuinka iso se sitten on se "suuri" raitamäärä?ringo kirjoitti:Enpä ole huomannut ongelmia ulkoisen levyn kanssa.
Tästähän on ollut moneen otteeseen keskustelua täällä ja muualla mutta periaatteessa on suositeltavaa käyttää muuta kuin systeemilevyä esim. äänittämiseen. Käytännön eroa taitaapi tulla vasta suuremmilla raitamäärillä.
Viesti Kirjoittaja Postman »
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Vaatii 10.4.9 tai ei lähde kait asennus edes käyntiin. Eipä ole itsellä ollut mitään ongelmia 10.4.9 kanssa kyllä kertaakaan. Luulis kyllä toimivan paremmin itse käyttiskin, kun tuo vanha ja bugisempi 10.4.2. Itsellä on nyt 10.4.10 ollut myös audiokäytössä ilman onkelmia, intel-puolella kantsii pysyä 10.4.9:ssä korkeintaan.Postman kirjoitti:Morjensta taas.
Tuli mullekkin jokunen aika sitten tuo proggis ja tänään vihdoin ehdin aukaista paketin ja hieman tutustua manuskoihin. Heti paketin kannessa huomasin nuo laitteistovaatimukset, elikkä käyttiksen päivittäminen 10.4.9 or later sekä Quicktime 7.2. Mulla nyt OSX 10.4.2 ja Qt 7.0.1
Onko nuo vaan niinku fiilispohjalta kanteen kirjoitettu vai pelaako ongelmitta myös nuilla mun versioilla? Tuo päivityspaketti näyttää olevan 170 Mt ja mulla on 1/2 Megan väylä. Tietystihän järki-ihminen tekee niinkun ohjeissa sanotaan, mutta jos joku tietäis ettei siitä ole vastaavaa hyötyä, niin miksi sitten päivittäis, kun nyt kone toimii todella hyvin.
Viesti Kirjoittaja Postman »
Viesti Kirjoittaja anttivaan »
En oo saanut sitä toimimaan Ableton Livessäkään. Tosin itsellä johtunee Intel siirtymästä. Noita Digitalfishphonesin plugareita ei enää kehitetä näillä näkymin. Lainaus sivuilta:Postman kirjoitti:Eikö Digitalfishphonesin Blockfish AU plugari vörki Logicissa? Itellä ei ainakaan plugarilistasta sitä löydyYkkös kompura!
Tosin juuri huomasin, että toi Logicin 7:lle tehty päivitys on tullut tuon jälkeen. Hämmentävää ja häiritsevää. Itse en kyllä kuitenkaan elättele toivoa UB-versiosta...August 22
No updates for quite a while, I know. For several reasons.
- digitalfishphones is leaving the freeware show. Yes. No kidding. No more updates of my software here. The whole story is here (http://www.digitalfishphones.com/main.p ... &subItem=2).
- It's holiday time. After a huge work load, I'll be off for 2 or 3 weeks now.
Viesti Kirjoittaja ringo »
Kokeilin toistaa läppärissä 200 raitaa systeemilevyltä, ilman plugareita. HD-mittari rääkäisee pahasti aina välillä mutta pyörii kuitenkin ihan ok.spindle kirjoitti:kiinnostaisi tietää kuinka iso se sitten on se "suuri" raitamäärä?ringo kirjoitti:Enpä ole huomannut ongelmia ulkoisen levyn kanssa.
Tästähän on ollut moneen otteeseen keskustelua täällä ja muualla mutta periaatteessa on suositeltavaa käyttää muuta kuin systeemilevyä esim. äänittämiseen. Käytännön eroa taitaapi tulla vasta suuremmilla raitamäärillä.
Viesti Kirjoittaja Jone »
Olikos testissä 200 eri raitaa vai useamman kerran sama raita työpöydällä? 200 eri raitaa on luja määrä tommoselle lätylle. Jos oli erillisiä niin on pakko kysyä mikä se prokkis on?ringo kirjoitti:
Kokeilin toistaa läppärissä 200 raitaa systeemilevyltä, ilman plugareita. HD-mittari rääkäisee pahasti aina välillä mutta pyörii kuitenkin ihan ok.
Äänittäessä Logicin kanssa varmaankin pitää mennä reippaasti yli 50:n raidan systeemilevylle ennen kuin alkaa tökkiä? Asiaan vaikuttaa tietenkin levyn nopeus. Onko joku testannu?
Jep, ei varmasti ole ollut eri raitoja kyseessä. Todelliseen testiin pitäisi nauhoittaa vaikka minuutti tyhjää koko ajan uudelle raidalle ja katsoa milloin tökkäsee. Tällöin astuu kovalevyn hakuajat mukaan, joita tuollaisessa välimuistista soitetussa testissä ei juurikaan ole. Tietysti käytännössä todellinen raitamäärä voi olla suurempikin, jos biisin raidoilla on paljon tyhjää ja ne tyhjät leikkaa pois.Jone-51K kirjoitti:Olikos testissä 200 eri raitaa vai useamman kerran sama raita työpöydällä? 200 eri raitaa on luja määrä tommoselle lätylle. Jos oli erillisiä niin on pakko kysyä mikä se prokkis on?
Viesti Kirjoittaja Jone »
Jos kela ei pyöri emme nauhoita. Ilman nauhaa me tallennamme, äänitämme, digitoimme jne.spiidi78 kirjoitti:Jep, ei varmasti ole ollut eri raitoja kyseessä. Todelliseen testiin pitäisi nauhoittaa vaikka minuutti tyhjää koko ajan uudelle raidalle jaJone-51K kirjoitti:Olikos testissä 200 eri raitaa vai useamman kerran sama raita työpöydällä? 200 eri raitaa on luja määrä tommoselle lätylle. Jos oli erillisiä niin on pakko kysyä mikä se prokkis on?
..tai vaikka näytteistämme.. aivan heh. jostain syystä käytin nyt itsekin tuota sanaa, mikä yleensä paistaa silmään, kun joku puhuu tallentamisestaJone-51K kirjoitti:Jos kela ei pyöri emme nauhoita. Ilman nauhaa me tallennamme, äänitämme, digitoimme jne.
Mitenhän tämä on mahdollistaringo kirjoitti:Suoritin pikaisesti seuraavan testin:
Äänitin 28 raitaa kerrallaan lyhyen pätkän (2min) 24Bit/44,1kHz ääntä. Edelliset raidat soivat alla aina uusia äänittäessä.
Pääsin raitaan 224 kun tuli ensimmäinen "disk too slow" -ilmoitus.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”