Tuolla itellä lähti AFP toimimaan ihan täpövauhtia nyt. Tai, toivottavast lähti, mutta ei ole tähän mennessä toiminut vielä noin upeasti.To completely disable IPv6 (system-wide, including the IPv6 over v4 tunnel),:
# sudo gedit /etc/modprobe.d/aliases
(Replace 'gedit' with your preferred editor.)
Replace "alias net-pf-10 ipv6" with "alias net-pf-10 off" and reboot. After that, 'ifconfig' should no longer show any scary looking hex-notated IP addresses.
Edit: Jep, nyt parin päivän kokemuksella voin sanoa että itsellä lähti tuon johdosta homma skulaan at full capacity. Ei enää minkäänlaisia ongelmia.
Jesh!
Vihdoin se löytyi. Olen tässä kärsinyt tuskallisen hitaasta SMB-yhteydestä OSX:n ja Ubuntun välillä (verkko 100mbit), ja vihdoin löysin ratkaisun ongelmaan:
smb.confiin seuraavat setit:
socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_KEEPALIVE SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
Lisäksi vanhaan nähden erona minulla on nyt wins support = yes, tosin uskon että tuo ylempi rivi on se mikä tekee taikuuksia.
Paras SMB ohje so far, kannattaa lukea läpi jos homma ei ole ennestään kovin tuttua:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=202605
Toivottavasti tuo jako pysyy jatkossakin täysin lagittomana kuten se nyt on. Kansioselaus toimii täysin viiveettä, ennen php-tiedoston tallennus jakoon kesti 3-5 sekuntia, nyt sekin instantti.
Ei muuten mutta hitaasta SMB-yhteydestä on tuntunut kovin moni täällä kärsivän. Ttai sitten itse olen vain kärsinyt useammankin edestä.