amanita kirjoitti:
Amanita kaikessa täydellisyyteen kasvamisessaan ylittää suomalaisen naisiston keskimitan ihan ohimennen huomaamattaan kurottuen vajaan kolmen sentin päähän 180 cm:n täydellisyydestä. Täältä ylhäältäkään kämmenin ei ole ongelman tyttöstäkään ohjata sileä valkoinen jyrsyttäjä kulkemaan nettivaltatietä kohden Hopeista Omenaa ja sen anteliasta tiedon laaria.
Empiiristen koeponnistusten tuloksena voitanee siis sanoa, että mikäli sormivenymänne vastaa keskimäärin suhteellista runkomittaanne, käytätte tietoisesti epäergonimistisesti muotoiltua moniajokalkulaattorin ohjainlaitetta. Ilmiönähän tämä ei ole uusi yhteiskunnassamme. Usein jopa tapaa henkilöitä, jotka ajavat Nissan Primeralla, jota ei ole suunniteltu ihmisen käytettäväksi lainkaan.
Primerahan on Japanin sotateollisuuden salainen kosto länsimaille Hiroshiman pommituksesta 1945. Kostotoimenpide oli varsin onnistunut, ja hyväuskoisille länsimaille näitä itsetunnon ja ruumiinjäsenistön rapisuttavia laitteita on myyty jo tuhatmäärin. Kyse on täysin psykologiasta. Henkilö saatetaan uskomaan, että jokin laite on tarkoitettu tiettyyn toimenpiteeseen, ja se on jopa hyvä siihen tarkoitukseen, ja täten on luotu aukko psyykeen. Se tuntuu yleensä kaipuuna jotain käsittämätöntä kohtaan, esimerkiksi nyt Nissan Primeraa. Ajoitus on tärkeintä tämän psykologisen sodankäynnin aseena. Kun on saatu aikaan aukko psyykeen, on myös mahdollisimman pian saatava henkilö altistumaan sopivalle tuotepropagandalle. Tällöin henkilö ikäänkuin täyttää psyykensä aukon kaipuulla tuotetta kohtaan. Epäeettisin, ja myöskin strategian tehokkuuden kannalta tärkein asia on se, että ilmiötä ei tarvitse olla alituiseen kaitsemassa, vaan se leviää itsestään. Tämä johtuu ns. "lumipalloilmiöstä". Henkilö A:n naapuri on Primerisaation uhri. Henkilö A kokee tarvitsevansa uuden ajoneuvon ja asia tulee puheeksi naapurin kanssa ohimennen. Naapurihan suosittelee luonnollisesti mitäpä muutakaan kuin Nissan Primeraa. Henkilö A:lla oli siis aukko psyykessään, ja nyt se on täytetty naapurin viljelemällä tuotepropagandalla. Aukon tilalla on nyt halu hankkia Nissan Primera. Ennenpitkää voidaan sanoa, että valtaosa naapurustosta ajaa tällä epäeettisen sodankäynnin merkkipaalulla.
Kyseisellä strategialla on mahdollista saada kokonaisia kansakuntia kuvittelemaan, että he tarvitsevat jotain täysin epäsoveltuvia tuotteita omistukseensa. Mistä muustakaan voi johtua esimerkiksi 70-80-lukujen innostus keraamisia kukkofiguureita kohtaan? Entäpä teryleenihousut? Olkatoppaukset? Vihreät tapetit? Latte? Lista on loputon.