Olen ihan ihka uusi MAC-käyttäjä. Kuukausi sitten Windows "tietoturva"päivitti itse itsensä ulos verkkokirjoittimista yms ja siitä alkoi meitsin MAC-elämä. Hyvin olen tullut juttuun iMacin kanssa.
Käytän paljon konetta netin yli mm firmani taloushallintoon- tää paljon mainostettu Netvisor. Ja tähän käytöön en ole löytänyt toimivaa selainta.
Safari pelaa hienosti muuten, mutta se ei osaa hakea tuotekoodin perusteella toimitusriveille tavaroita niinkuin taas Mozilla osaa. Voikohan tämä johtua myös palomuuristakin?
Mozilla taas tökkii kun kaikki tulosteet on PDF-pohjaisia, ja aina kun tulostaa lähetteitä/laskuja mozilla tallentaa niistä kopion työpöydälle. Siinä sitä on sitten siivottavaa.
Ajattelin seuraavaksi kokeilla NEtscapea tai Operaa, mutta kun ei viitsiis kaikkia ladata koneelle niin ajattelin kysyä mikä teistä tuntuu parhaalle. Haulla löysin viimeksi keskustelua selaimista vuodelta 2005
Selainongelmia!
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Itse olen jämähtänyt Operaan näppäinoikotieden ansiosta. Ja tottunut siihen. Sen paremmin en osaa perustella.
En usko että ero johtuu palomuureista, koska selaimet käyttävät samoja porttinumeroita, ja jos johtuisikin, niin koko yhteys pätkisi. Tosin, esim Windows ZoneAlarmille kerrotaan mitkä ohjelmat ovat sallittuja, mutta se onkin toinen juttu.
En usko että ero johtuu palomuureista, koska selaimet käyttävät samoja porttinumeroita, ja jos johtuisikin, niin koko yhteys pätkisi. Tosin, esim Windows ZoneAlarmille kerrotaan mitkä ohjelmat ovat sallittuja, mutta se onkin toinen juttu.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Onkos aloittajalla Safari 2.0.4 vai 3 beta? Beta saattaisi tuon homman hanskatakin, ja se on monella muullakin tavalla huomattava parannus vanhaan versioon. Applen sivuilta löytyy.
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja Lillan »
Betaan olen muuten ollut tyytyväinen, mutta välillä jää kiusallisesti rantapalloilemaan. Ongelman ratkaisee -pakota lopettamaan -komento --> ja taas skulaa!Wespa kirjoitti:Onkos aloittajalla Safari 2.0.4 vai 3 beta? Beta saattaisi tuon homman hanskatakin, ja se on monella muullakin tavalla huomattava parannus vanhaan versioon. Applen sivuilta löytyy.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Ei täällä vaan.. siis sulla käytössä nyt? viimeisin 3.0.3Lillan kirjoitti:Betaan olen muuten ollut tyytyväinen, mutta välillä jää kiusallisesti rantapalloilemaan. Ongelman ratkaisee -pakota lopettamaan -komento --> ja taas skulaa!Wespa kirjoitti:Onkos aloittajalla Safari 2.0.4 vai 3 beta? Beta saattaisi tuon homman hanskatakin, ja se on monella muullakin tavalla huomattava parannus vanhaan versioon. Applen sivuilta löytyy.
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Täällä rantapalloillaan jopa harmittavan usein, jo välilehden sulkeminen saattaa jäädyttää koko Safarin. Ja joo, uusin versio on käytössä.MasBe kirjoitti:Ei täällä vaan.. siis sulla käytössä nyt? viimeisin 3.0.3Lillan kirjoitti:Betaan olen muuten ollut tyytyväinen, mutta välillä jää kiusallisesti rantapalloilemaan. Ongelman ratkaisee -pakota lopettamaan -komento --> ja taas skulaa!Wespa kirjoitti:Onkos aloittajalla Safari 2.0.4 vai 3 beta? Beta saattaisi tuon homman hanskatakin, ja se on monella muullakin tavalla huomattava parannus vanhaan versioon. Applen sivuilta löytyy.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Viesti Kirjoittaja Lillan »
Jep, 3.0.3 on käytössäMasBe kirjoitti:Ei täällä vaan.. siis sulla käytössä nyt? viimeisin 3.0.3Lillan kirjoitti:Betaan olen muuten ollut tyytyväinen, mutta välillä jää kiusallisesti rantapalloilemaan. Ongelman ratkaisee -pakota lopettamaan -komento --> ja taas skulaa!Wespa kirjoitti:Onkos aloittajalla Safari 2.0.4 vai 3 beta? Beta saattaisi tuon homman hanskatakin, ja se on monella muullakin tavalla huomattava parannus vanhaan versioon. Applen sivuilta löytyy.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Perin outoa, mulla on palloilu jäänyt hyvin vähälle katsomiselle 3.0.3:n myötä; paras selain, mihin olen törmännyt.Lillan kirjoitti:Jep, 3.0.3 on käytössä
Olisikohan joku asetustiedostossa poikkiteloin? Katsopa tuosta ketjusta, kuinka Safarin asetustiedosto heitetään mäkeen.
-
Kiitos
Viesti Kirjoittaja JyrE90 »
vinkeistä. Latasin tuon Safarin 3.03 ja lyhyen käytön jälkeen tuntuisi kaikki ominaisuudet toimivan myös nettipohjaisen taloushallinnon kanssa.
En tiedä luulenko vain, mutta hiukan tuntuu selain enemmän miettivän ennen sivujen aukeamista.
En tiedä luulenko vain, mutta hiukan tuntuu selain enemmän miettivän ennen sivujen aukeamista.
Ensimmäinen MAC 9/07>>>>>>
-
Re: Kiitos
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Päinvastoin pitäisi miettiä vähemmän. Korjasitko Macintosh HD:n oikeudet Levytyökalulla betan asentamisen jälkeen?JyrE90 kirjoitti:En tiedä luulenko vain, mutta hiukan tuntuu selain enemmän miettivän ennen sivujen aukeamista.
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka