ponkes kirjoitti:joo... toi edellinen kyssäri tuli tohon ihan vahingossa... mut mikäs nyt ois niinkun kätevin tapa muodostaa langaton verkko himaan pöytäkoneelle ja kannettavalle...?
Riippuen koneista. Jos molemmat Maceja, onnistuu tuo kytkemällä Airportista verkkojako päälle ja liittää toisiinsa. Toinen tapa on käyttää esim minulta löytyvää ADSL-Wlan reititintä..
ja toisena ni eihän nyt oo mitää huhuja liikkunu et olis tulossa jonkin tyylisiä päivityksiä maceille tai erityisesti macbookkiin...? tarkotuksena ois tässä ihan lähiaikoina hankkia macbookki...
Nyt on jonkun verran pyöriny huhuja ultralight Macbookista.. Eiköhän tuo tule päivittymään muutenkin viimeistään tammikuussa
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
ponkes kirjoitti:
Nyt on jonkun verran pyöriny huhuja ultralight Macbookista.. Eiköhän tuo tule päivittymään muutenkin viimeistään tammikuussa
kuinkakohan radiaalia päivitystä on mahdollisesti tulossa? mitään veikkauksia...?
No ainakin pitäisi tulla päivitys santarosaan.
Jos tulee versio Ultralight MacBookista, on päivitys kyllä radikaali, jos meinaavat painon pudottaa kilon tienoille ja poistaa dvd-asema
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Tällainen probleema ilmeni iMacin kanssa: koneessa on kaksi näyttöä joista toinen ei ole aina päällä, mutta silti kone tunnistaa tämän näytön ja laajennettu työpöytä on käytössä. Saisiko tuota mitenkään muuten pois, kuin laittamalla kahdennuksen päälle tai ottamalla näytön kokonaan irti koneesta?
Tämä kun aiheuttaa nyt mm. sellaisen ongelman, että finderin ikkuna tulee näkyviin toiseen näyttöön vaikka se ei ole päällä. Toinen näyttö pitää siis laittaa auki, siirtää finder-ikkuna iMacin näyttöön ja laittaa taas toinen näyttö kiinni, tuntuu tyhmältä. Olisiko tähän jotain lääkettä?
Toivottavasti joku saa selvän tuosta
"...I bought an iMac and mouse, an iPhone to go with my new spirit..."
nyt on air port express kiinni seinässä, mutta en ole vielä päässyt muodostamaan omaa langatonta verkkoa... olen nyt jollain toisella verkolla netissä... eli miten mä luon mun oman DSL:n kautta langattoman verkon mihkä määrittää salasanat ja jne...? verkkodiagnostiikka löyti varmaan 5 kpl langattomia verkkoja ja ei mitän hajua et mitä käytellä ja miten luoda omat asetukset verkolle... eli mitään apuja?!?
ninokoo kirjoitti:Tällainen probleema ilmeni iMacin kanssa: koneessa on kaksi näyttöä joista toinen ei ole aina päällä, mutta silti kone tunnistaa tämän näytön ja laajennettu työpöytä on käytössä. Saisiko tuota mitenkään muuten pois, kuin laittamalla kahdennuksen päälle tai ottamalla näytön kokonaan irti koneesta?
Tämä kun aiheuttaa nyt mm. sellaisen ongelman, että finderin ikkuna tulee näkyviin toiseen näyttöön vaikka se ei ole päällä. Toinen näyttö pitää siis laittaa auki, siirtää finder-ikkuna iMacin näyttöön ja laittaa taas toinen näyttö kiinni, tuntuu tyhmältä. Olisiko tähän jotain lääkettä?
Toivottavasti joku saa selvän tuosta
Eipä taia olla lääkettä. Jos jotain keksit, niin kerro, koska itsekin olen joskus tuota kaipaillut.
iMacin midiäänet alkoi jostain syystä tulemaan ulos usb-headsetistä. Kaikki muut äänet tulee nätisti kaiuttimista. En löytänyt Ääni- ja midi-asetuksista ruksia joka tuon voisi aiheuttaa. Onkos ideoita?
Mitenkäs tuon kovalevyn tilan ja jäljellä olevan tilan saa näkyviin tuohon Macintosh HD tekstin kanssa? Tiedän että olen ihan varmasti täällä lukenut miten mutten nyt millään löydä niitä ohjeita enkä muista miten piti toimia.
Jos joku kiltti voisi muistuttaa
Nyt en enää jaksa! Miten saan IRC-Gallerian sivuston muistamaan sekä salasanani/nimimerkkini kirjaudu-kohdassa? Toinen juttu on että haluan että Safari muistaa myös mitä olen hakenut irc-galleriasta. Kaikki tämä toimi alkujaan kunnolla, Safari syötti tunnukset ja riitti kun klikkasin sisään. Kaverini sai hommat kuitenkin sekaisin kirjautumalla omalla tunnuksella galleriaan... Sen jälkeen Safari ei enää muistanut tunnuksiani jne irc-galleriassa. Miten saan tuon asetuksista takaisin?
MacBook Pro 15", 2,16GHz, Core2Duo, 2GB, 120GB, Radeon X1600 128MB
Jii kirjoitti:Nyt en enää jaksa! Miten saan IRC-Gallerian sivuston muistamaan sekä salasanani/nimimerkkini kirjaudu-kohdassa? Toinen juttu on että haluan että Safari muistaa myös mitä olen hakenut irc-galleriasta. Kaikki tämä toimi alkujaan kunnolla, Safari syötti tunnukset ja riitti kun klikkasin sisään. Kaverini sai hommat kuitenkin sekaisin kirjautumalla omalla tunnuksella galleriaan... Sen jälkeen Safari ei enää muistanut tunnuksiani jne irc-galleriassa. Miten saan tuon asetuksista takaisin?
Olisko se Safari-> Preferences-> Ylhäältä kohta Autofill-> Ruksaa kohta User names and passwords
"An Apple per day keeps Microsoft away"
iPhone 3G 8gt eka omppu-tuotteeni ^_^
iPhone 4 16gt
Nyt myös Mac Mini early 2009, 2 Ghz core 2 duo, 2Gt Ram
Ensimmäinen läppärini MacBook Pro 2.26 Ghz core 2 duo, 2 Gt Ram
Jeze kirjoitti:Saako macin sekaisin helposti tai edes tilttiin?
No kyllä se nyt onnistuu, jos oikein yrittämällä yrittää. Esim. kiskomalla irti kaikki usb ja firewire-piuhat, kun niissä olevia laitteita käytetään ja sitten lyömällä ne heti perään kiinni Tämäkin silti varmaan riippuu laitteista.
Tuo on ainut kaatuminen jonka itse olen onnistunut tekemään kahdesti
Mutta muuten ei paljon kone kyllä tilttiin täällä päin mene.
Mikäs oli sen ohjelman nimi, jolla pystyi muuttelemaan levyosioiden kokoa, ilman että formatoi koko levyä? Täällä oli siitä joskus juttua, mutten löytänyt...
Jii kirjoitti:Nyt en enää jaksa! Miten saan IRC-Gallerian sivuston muistamaan sekä salasanani/nimimerkkini kirjaudu-kohdassa? Toinen juttu on että haluan että Safari muistaa myös mitä olen hakenut irc-galleriasta. Kaikki tämä toimi alkujaan kunnolla, Safari syötti tunnukset ja riitti kun klikkasin sisään. Kaverini sai hommat kuitenkin sekaisin kirjautumalla omalla tunnuksella galleriaan... Sen jälkeen Safari ei enää muistanut tunnuksiani jne irc-galleriassa. Miten saan tuon asetuksista takaisin?
Olisko se Safari-> Preferences-> Ylhäältä kohta Autofill-> Ruksaa kohta User names and passwords
Ei auta, tossa on ollut ruksi kokoajan....
MacBook Pro 15", 2,16GHz, Core2Duo, 2GB, 120GB, Radeon X1600 128MB
Ei auta, tossa on ollut ruksi kokoajan....
Avainnipun käyttö -ohjelmalla käsitellään näitä kirjautumissalasanoja. Voit vaikka poistaa listalta gallerian osoitteen, jolloin seuraavalla kerralla kirjautuessasi Safari kysyy, mitä salasanalle tehdään. Eli talletetaanko se vaiko ei.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)