Mikä operaattori
-
Mikä operaattori
Viesti Kirjoittaja via »
Pyydän mielipiteitä, jotta voin sitten auttaa häntä valinnassa. Kaikilla tuntuu oleva kovin pitkä toimitusaika, vrt Wlannet lupaa edelleen 1-2 päivää.
Haun avulla olen lukenut, että pelkkä ADSL-boksi riittää piuhan lisäksi. Onko merkkisuosituksia. Airport tarvittaisiin mahdollisesti, jotta tulostin voidaan sijoittaa muualle.
iMac jota suosittelen on se tehokkaampi 17. IIellä on sama PPC:na.
Ystävä on yli 60 rouva, jonka mies vastustaa koneen hankkimista.
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja arijoutsi »
Edit: Puhelimeen vastataan myös heti eikä huomenna.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Toimiiko Nebula nykyään operaattorinakin? Tai siis kuluttaja-asiakkaille? En tiennytkään, kenes piuhoja ne käyttää?arijoutsi kirjoitti:Elisa, Sonera, Saunalahti, Tampereen puhelin ja nykyinen on Nebula. Kaikki yhtä hyviä tai huonoja, riippuu mistä kantilta katsoo. Jos sitten vertaillaan asiakaspalvelua, niin ehdoton ykkönen on Nebula. Asiakaspalvelu on nimensä veroinen, eli tiedetään mistä puhutaan.
Edit: Puhelimeen vastataan myös heti eikä huomenna.
Mun pitäis varmaan Soneraa suositella, vähän noin niinku viran puolesta. Tarkista kuitenkin kuka Kangasalla piuhat omistaa ja jos homma muuten tuntuu ok:lta niin sieltä sitten. Se voi olla Tampereen puhelin ja se on sitten Elisan (soon) paketti.
<mainos>Soneralla on asiakaspalvelun vasteajat petraantuneet huomattavasti viime aikoina mutta toki sinne voi joutua pidempään jonottamaan kuin pienemmille, se lienee selvä. Sähköpostiongelma johtui hurreista

-
Viesti Kirjoittaja arijoutsi »
Nebula on jo vähän aikaa toimittanut kuluttaja-asiakkaille palveluja. Mansessa kun asun, niin Elisan kupariahan käytetään.vesku kirjoitti:arijoutsi kirjoitti:puhelin ja nykyinen on Nebula.
Toimiiko Nebula nykyään operaattorinakin? Tai siis kuluttaja-asiakkaille? En tiennytkään, kenes piuhoja ne käyttää?
-
Viesti Kirjoittaja JanNebert »
Operaattori kuin operaattori käyttää viimeisenä johtona asiakkaalle, paikallisen verkko-operaattorin piuhoja xDSL yhteyksissä. Eri juttu on erikseen kuokitut kuitu yms. kiinteistökohtaiset ratkaisut + kaapeli-tv verkkoa käyttävät operaattorit.vesku kirjoitti:En tiennytkään, kenes piuhoja ne käyttää?
Mun pitäis varmaan Soneraa suositella, vähän noin niinku viran puolesta. Tarkista kuitenkin kuka Kangasalla piuhat omistaa ja jos homma muuten tuntuu ok:lta niin sieltä sitten. Se voi olla Tampereen puhelin ja se on sitten Elisan (soon) paketti.
Soon ei aikoinaan pitänyt kiinni Tampereen puhelin tuotemerkistään ja sen kaappasi joku Finnet yhtiöistä, eli Tampereen puhelin ja Elisa ovat aivan eri asia.
Toimitusaika lienee kaikilla operaattoreilla xDLS:n suhteen likipitäen sama (kun kyseessä on sama osoite.) Tai ainakin pitäisi olla, koska toimituksen venyessä johtunee usein paikallisen puhelinverkko-osuuden kytkemisestä, jonka tekee aina paikallinen operaattori (tai heidän alihankkijansa). Ei nimittäin saisi suosia omia asiakkaitaan, siirtämällä muiden kytkentöjä pinon pohjalle. Joskus kyllä pitkä toimitusaika saattaa johtua laajakaista operaattoristakin.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Tätä mää tarkotin, mutta usein just se viiminen pätkä on ratkaiseva toimivuuden (ja viankorjauksen) kannalta. Tiedän kyllä miten ne menee, työkseni ku niiden kanssa tolskaan;)JanNebert kirjoitti:Operaattori kuin operaattori käyttää viimeisenä johtona asiakkaalle, paikallisen verkko-operaattorin piuhoja xDSL yhteyksissä. Eri juttu on erikseen kuokitut kuitu yms. kiinteistökohtaiset ratkaisut + kaapeli-tv verkkoa käyttävät operaattorit.vesku kirjoitti:En tiennytkään, kenes piuhoja ne käyttää?
Tää on varmaan näin. Tuo internet-paketti (mistä siis puhuin, sähköpostit ja muut) on kyllä monesti Elisan tuotteita. Mut se on kilpailija, en tiedä tarkkaan.Soon ei aikoinaan pitänyt kiinni Tampereen puhelin tuotemerkistään ja sen kaappasi joku Finnet yhtiöistä, eli Tampereen puhelin ja Elisa ovat aivan eri asia.
Tuo on kokonaisuudessaan ihan totta. Monet paikallispuhelinfirmat kyllä hidastaa pahasti jos kyse ei ole heidän "sopimusoperaattoristaan". Ficora on niin kiireinen estämään isojen laajentumista (=pelkää monopoleja) ettei tähän juuri puutu. Vielä.Toimitusaika lienee kaikilla operaattoreilla xDLS:n suhteen likipitäen sama (kun kyseessä on sama osoite.) Tai ainakin pitäisi olla, koska toimituksen venyessä johtunee usein paikallisen puhelinverkko-osuuden kytkemisestä, jonka tekee aina paikallinen operaattori (tai heidän alihankkijansa). Ei nimittäin saisi suosia omia asiakkaitaan, siirtämällä muiden kytkentöjä pinon pohjalle. Joskus kyllä pitkä toimitusaika saattaa johtua laajakaista operaattoristakin.
Operaattoreistakin se voi johtua, mutta nykyään myös aika usein siitä että keskusten dslam-paikat vaan yksinkertaisesti ovat täpötäynnä ja lisää kapasiteettia joutuu rakentamaan "lennosta". Onhan tämäkin operaattorin "vika" mutta tuo asia huomataan yleensä vasta kun liittymää aletaan reitittämään.
Kaapeli-TV:n kautta toimivan laajakaistan saa usein samaksi päiväksi, kysy Kangasalalla operoivalta kaapelifirmalta. Kaapelinetti on myös vaivaton ja varsin varmatoiminen.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Modeemina on tuo elisan mukana aikoinaan saatu RoadRunner...aika kiusankappale jos haluaa säädellä, mutta toimii kumminkin.
-
-
Viesti Kirjoittaja trina »
pitänee ehkä kohta puoliin hervantaan muuttaa ja toki internet hankkia sinnekin asuntoon samantein.
oon kattellu elisan ja soneran ja tampereen puhelimen hinnastoja.
tietäskö joku jonku edullisemman väh. megan nopeuksisen liittymän? soneralla ja elisalla olis ainakin nyt ihan hyvä tarjous kun saisi ilman avausmaksuja ja sen adsl lootan siihen myös mukaan. toasnetillä elänyt tähän asti, joten tuo boxi puuttuu vielä kokonaan..
MacBook
-
Viesti Kirjoittaja via »
Lupaavat nopean asennuksen. Itse olen ollut tyytyväinen palveluun. yhteyteni on hitain mahdollinen, 14.90 kuukausi. Riittää mulle enkä ole selvitellytkään muita.
Mutta kuten sanoin käy katsomassa.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Huippuna oli sitten vanhempien muutto, muuttivat samassa talossa eri rappuun. Soneralta vaihto olisi kestänyt 4-6 viikkoa ja maksanut mansikkatuutteja. Tässä vaiheessa valittiin Saunalahden palvelut, jotka aukesivat parin päivän sisään ilman avausmaksuja. Asiakaspalvelusta ei ole ollut sen jälkeen pahaa sanaa
iPod Touch 16GB
-
-
Viesti Kirjoittaja Freeride biker »
Imac on loistava valinta olen itse ollut tosi tyytyväinen vaihtoehtoon. Mulla on Dlinkin ADSL routteri/modeemi ja siinä airpot linkitettynä. Kätevä langaton verkko kun koneen voi sijoittaa asunnossa ihan minne vaan, varsinkin kun itselläni puhelinpistorasia idioottimaisissa paikoissa. paketti tominut todella hyvin. Tulostimena HP:n satasen laser pieni ja käyttövarma, tulostuksenkin laatu ihan ok.-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Saunalahti ok. Yritysasiakkaana vain harmittaa kun ei ole yrityspalvelunumeroa, Elisalla on.Freeride biker kirjoitti:Mulla on sonera ollut käytössä jo parisen vuotta, vaihdoin elisan pois toiminta epävarmuuden vuoksi. Sonera pelittänyt loistavasti ja olen kuullut myös saunalahdesta positiivista palautetta, vaikka se onkin elisan kanssa kompuksessa.
-
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Perustelut
DNA vai mikä onkaan... Jokatapauksessa on huono... Elisalla saa kärsiä katkoksista ja ininästä asiakaspalvelussa. Muutenkin Soneralla palvelu pelaa. Kultatason ihminen niin =P Taso systeemi on hyvä. Pitkästä asiakkuudesta kyllä voisi hyvitellä enemmän....
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Minä hermostuin Soneran systeemeissä samaan ongelmaan. Yritin kysyä jotakin niin vastauksena tuli:tBa kirjoitti:Sitten jos ostat kaistan Soneralta niin ei kannata odottaa minkäänlaista asiakaspalvelua.
- Pimpelipompeli... Koko henkilökuntamme on puhelimessa viestimässä hyvästä asiakaspalvelusta, joten joudut odottamaan... pimpelipompelipom... Vi kan inte hjälpa på dig... pimpelipom...
- Asiakaspalvelu.
- Soitan kysyäkseni miksi laajakaistaliittymäni on poikki jo toista vuorokautta...
- Avaa Internet Explorer.
- Mut, kun mä en käytä...
- Avaa resursseienhallinta...
- Mut kun mulla ei oo Windowsia...
- Resurssienhallinnasta...
Eli Maccikäyttäjät ovat kokemukseni mukaan kyseisessä firmassa unohdettu täysin vaikka mainoksissa niitä näkyy. Se taas johtuu otaksuttavasti mainostoimistosta. Tosin en tiedä onko tilanne korjattu Maccikäyttäjien suhteen. Joka tapauksessa en saanut ongelmaa ratkaistua ja keskustelu ei edistynyt mihinkään suuntaan, joten vaihdoin toimittajaa.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
En tiennytkään että Saunalahden adsl on saatavana Sysmään. Ovatko yllämainitun linkin palvelut todellakin voimassa kaikissa Saunalahden ko. sivuilla listatuissa kunnissa?kermit kirjoitti:http://saunalahti.fi/internet/adsl/adsl ... ?areaid=44
Laitetetaan nyt tuokin vaihtoehdoksi.
Olen ollut Elisan, Soneran ja nyt parin vuoden ajan Saunalahden adsl -asiakas. Saunalahti on ehdottomasti näistä paras asiakaspalvelun, luotettavuuden ja hinnoittelun suhteen (tosin viime vuosina Elisan ja Saunalahden hinnat ovat muuttuneet lähes identtisiksi Elisan ostettua noin enemmistön Saunalahden osakkeista).
Varsinkin Saunalahden online- laskutustiedot ovat ihmeellisen reaaliaikaisia ja palvelut Sauniksen sivujen palvelut pelaavat paremmin kuin kilpailijoille, joilla ei ole edes juuri online-sivustoja esim. laskutuksen tarkistamiseen.
Lisäksi ADSL-liittymään kuuluu myös Sauniksen 3G-liittymä. Tarkistin juuri eiliset roaming-laskutustiedot Saksan matkaltani. Kaikki on nähtävissä välittömästi netissä, jokainen gprs-yhteys kb-tietoineen ja hintaerittelyineen.
-
Re:
Viesti Kirjoittaja MacRotta »
Tarkoittaako se tässä tilanteessa tuota Turbo Full Rate tarjousta, mikä tuolla Saunalahden sivuilla tulee ensimmäisenä vastaan kun alkaa katsoa ADSL-liittymiä? 39 euroa kuukaudessa, sisältää täysinopeuksisen piuhan kotiin ja 3G:n.strong kirjoitti:Lisäksi ADSL-liittymään kuuluu myös Sauniksen 3G-liittymä.
Minua toisaalta ihmetyttää Saunalahden sivuilla tällainen:
Kun olen tähän asti kuvitellut, että tuo on kotikäyttäjän modeemistaan tekemä säätö. Onko niin, että Saunalahden tapauksessa a) laskutetaan siitä, että firma tekee sen, vaikka sen voi tehdä itse, jolloin se on ilmaista, vai b) sitä ei voi tehdä itse, vaan se on pakko tehdä Saunalahden kautta?Yhteystekniikan muuttaminen reitittävästä siltaavaan 33 €
-
Re: Mikä operaattori
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Saunalahtea taas puoltaa hinta, ja omassa tapauksessani hyvät kokemukset puhelinoperaattorista. Varsinkin jos noita pienempiä nopeuksia oltiin katsomassa, niin Saunalahdella on up kaista 1M, kun Soneralla ja Elisalla vain 512k, joka ei paljoa nykypäivänä ole. Lisäksi ainakin Soneran sivujen mukaan tarjoukset (ilmainen avaus ja modeemi) eivät heillä koske hitainta vaihtoehtoja, eivätkä toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia nopeammissakaan. Toistaiseksi voimassaolevissa myös kk-maksu on Saunalla halvempi nopeudesta riippumatta.
Lisäksi tuo Saunan tarjoama Wippies boksi on selkeästi monipuolisempi kuin muiden. Siihen saa mm. USB tulostimen suoraan kiinni langattomaksi, rautapalomuurin ja tai tavallisen puhelimen kiinni VOIP puhelimeksi.
-
Re: Mikä operaattori
Viesti Kirjoittaja iler »
-
- Ylläpitäjä
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka