"Sait 14 / 31 oikein. Olet 'femto-osaaja'."
Himskutti mie oon sekasin näitten kans.

MISSÄ NÄITÄ ON OPETETTU?! Ei ainakaan peruskoulussa eikä lukiossa. Ei ATK- eikä matikantunneilla.Tai ala-asteella meidän piti opetella semmoinen "M 100k 10k k h da x d c m" -rimpsu, mutta sekin meni samaan lokeroon kaikkien "An auf hinter in neben über unter vor zwischen", "että, jotta, koska, kun, jos, vaikka, kuin, kunnes" -lorujen kanssa. Ei niitä pahemmin tullut kelailtua, kunhan vaan osasi.
Nimim. "Metsäkansaan saa vain 1 gigan laajakaistan." @ hompun joku thread, jota en nyt häpeältäni halua kaivaa uudelleen esiin..
Mun koneessa on vissiin 120 jotain ja 1 jotain, mutta kumpi olikaan mitä, muistia vai kovalevyä, ja GB vai Gt (jälkimmäinen vissiin suomea, edellinen englantia mutta sama asia?), ja arpomalla sitten vedetään, kun ihmiset kyselee, että paljonkos siinä on blaa blaa. Että kumman yksikön laukaisee ilmoille. Jos sanoo väärän ja kyselijä ihmettelee, niin sit voi äkkiä korjata, että ei ku siis blaa blaa. Mutta sitten pitää muistaa myös mainita, että Apple Storesta ei muistia kannata ostaa, koska se on halpaa kuin saippua jossain muualla, ja jos tähän asentaa 2kpl *yksikön x* kampaa, niin tän voi laajentaa jopa 4 (?)-*yksikköiseksi*.
Ja iPodeista puhuttaessa pitää sanoa sitten gigaa. Huoh. On se vaikeeta. Kun vaan gigasta puhuu melkein kaikkialla paitsi nettiyhteydestä valitellessa, niin eiköhän silloin pitäis mennä todennäköisimmin oikein. "Aattelin hommata .... ulkoisen kovalevyn." Pää lyö tyhjää. Mitä silloin pitäis sanoa? Gigaa varmaan siihenkin heittäisin. "Mun puhelimessa on ... Kingstonin muistikortti." Gigaa silloinkin? Jees, giga kunniaan.
Ehkä ois parempi koittaa vaan pitää suunsa kiinni kokonaan, jos tulee lause, jossa pitäis käyttää jotakin yksikköä. Tai sopivasti nielaista se yksikkö niin, että paremmin tietävä keskustelukumppani kuulee omasta mielestään oikein.
No oisin mä nyt oikeasti VÄHÄN enemmän osannut! Noita oikeita vastauksia kun katselin, niin eihän nuo nyt ihan hepreaa ole.. Tai ei pitäis olla.. En vaan jaksanut ajatella!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)