Onko kukaan törmännyt Mailin kanssa samaan ongelmaan? Pariin otteeseen aiemmin se sekoitti merkkejä itse viestissä ja vastaanottaja ei saanut selvää siitä. Ajattelin, että kyseessä on erot merkistö-asetuksissa sähköpostiohjelmien välillä. Nyt kuitenkin Mail on alkanut sekoilla jo omien riviensä kanssa. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että koneessani oli Linotypen fontinhallintaohjelma, jonka otin juuri pois. Alla kuvia sekoiluista (joista olen hieman lähettäjien ja vastaanottajien osoitteita sensuroinut):
Siivosin fontit aivan nolliin ja lisäsin pelkät järjestelmäfontit Kirjasinkirjaan ja johan Mail selkis. Yritän selvitä jatkossa Kirjasinkirjalla, koska viimeisen päivityksen jälkeen se Linotypen fonttihallintasofta meni tosi huonoks.
Se vaan jää kysymysmerkiksi, että onko aiempi viestiosan merkkisekoilu samaa alkuperää? Aikoinaan lähettämäni sähköpostin – josta vastaanottaja ei saanut selvää – vastausviestissä nakyy oman meilini osuus edelleen ääkköset sekaisin. Kuva alla:
Itsellä on vastaavanlainen ongelma ääkkösten kanssa eli vastaanottaja näkee ääkköset � merkillä varustettuna. Nuo näkyvät myös minulla kun vastaanottaja vastaa minulle.
MBP Late 2011 13' ,MacBook Air Mid 2011 11' , TimeCapsule 1Tb, aTv2, iPhone 6 64gb,Elisa, iPad3 64gb wifi+cellular. "Hyvä viski parempi mieli"
Touho.. kirjoitti:Itsellä on vastaavanlainen ongelma ääkkösten kanssa eli vastaanottaja näkee ääkköset � merkillä varustettuna. Nuo näkyvät myös minulla kun vastaanottaja vastaa minulle.
Yhä vastausta ongelmaan odotellessa.
MBP Late 2011 13' ,MacBook Air Mid 2011 11' , TimeCapsule 1Tb, aTv2, iPhone 6 64gb,Elisa, iPad3 64gb wifi+cellular. "Hyvä viski parempi mieli"
Touho.. kirjoitti:Itsellä on vastaavanlainen ongelma ääkkösten kanssa eli vastaanottaja näkee ääkköset ? merkillä varustettuna. Nuo näkyvät myös minulla kun vastaanottaja vastaa minulle.
Yhä vastausta ongelmaan odotellessa.
Missä asennossa sinulla on Message->Text encoding (minulla on automatic)?
Touho.. kirjoitti:Itsellä on vastaavanlainen ongelma ääkkösten kanssa eli vastaanottaja näkee ääkköset ? merkillä varustettuna. Nuo näkyvät myös minulla kun vastaanottaja vastaa minulle.
Missä asennossa sinulla on Message->Text encoding (minulla on automatic)?
Automaattinen tuolla oli
Jos OS X:n perusohjelmat kuten Mail alkavat näyttää todella ihmeellisiä merkkejä, käyttäjä on voinut vahingossa laittaa koneeseensa erikoisia Helvetica-leikkauksia tai heittänyt OS X:n Helvetica.dfont-tiedoston pois.
Touho.. kirjoitti:Itsellä on vastaavanlainen ongelma ääkkösten kanssa eli vastaanottaja näkee ääkköset � merkillä varustettuna. Nuo näkyvät myös minulla kun vastaanottaja vastaa minulle.
Tuo johtuu mailiohjelman väärästä merkistökoodauksesta. Merkistökoodaus UTF-8 (universaali merkistökoodaus) toimii, samoin ISO-8859-15 (korvaa ISO-8859-1:n), joka sisältää euromerkit € ja ¢. Tunnetaan myös nimillä Latin9 ja Latin0.
Tuo johtuu mailiohjelman väärästä merkistökoodauksesta. Merkistökoodaus UTF-8 (universaali merkistökoodaus) toimii, samoin ISO-8859-15 (korvaa ISO-8859-1:n), joka sisältää euromerkit € ja ¢. Tunnetaan myös nimillä Latin9 ja Latin0.
Joo tuo tuntui olevan ratkaisu ongelmaan, uutena käyttäjänä vaan kestää että löytää koneesta eri asiat.
Joo tuo tuntui olevan ratkaisu ongelmaan, uutena käyttäjänä vaan kestää että löytää koneesta eri asiat.
Millä saan tuon valinnan pysymään?? Se kun pitää valita joka kerta viestiä lähettäessä.