Jobs: Natiivi kehitysalusta iPhonelle helmikuussa
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Jobs: Natiivi kehitysalusta iPhonelle helmikuussa
Viesti Kirjoittaja Donza »
Mac mini (M1, 2020) 16GB , iPhone 14 Pro, iPad Pro 10.5"
-
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Minä taas veikkaan että kuka tahansa saa tehdä ohjelman ja lähettää sen Applelle hyväksyttäväksi, joka sitten puolestaan laittaa ohjelman iTunes-kauppaan jakoon. Toivottavasti siellä kaupassa olisi muuten siinä vaiheessa elokuvia ja tv-sarjojakin...Thoth kirjoitti:Aika ennustuksille ("Minähän sanoin niin"): iPhoneen ei edelleenkään voi tehdä kuka tahansa ohjelmia, vaan kaikkia Applen hyväksymät ohjelmat myydään iTunes-kaupan kautta. Toivottavasti olen väärässä, mutta noin luulen sen toimivan.

-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Jooh, toki melkein kuka tahansa saa varmaankin tehdä ohjelmia, kunhan ohjelmat julkaistaan Applen sanelemalla tavalla.A.J. kirjoitti:Minä taas veikkaan että kuka tahansa saa tehdä ohjelman ja lähettää sen Applelle hyväksyttäväksi, joka sitten puolestaan laittaa ohjelman iTunes-kauppaan jakoon. Toivottavasti siellä kaupassa olisi muuten siinä vaiheessa elokuvia ja tv-sarjojakin...Thoth kirjoitti:Aika ennustuksille ("Minähän sanoin niin"): iPhoneen ei edelleenkään voi tehdä kuka tahansa ohjelmia, vaan kaikkia Applen hyväksymät ohjelmat myydään iTunes-kaupan kautta. Toivottavasti olen väärässä, mutta noin luulen sen toimivan.

Voi olla, että kehittäjät eivät voi edes kehitysvaiheessa suoraan asentaa iPhoneensa sitä kehitettävää versiota tai sitten sen voi asentaa vain siihen omaan puhelimeen, muuten iPhonen haxorointi voisi tulla liian helpoksi (Steve puhuu viruksista, mutta veikkaan, että haluavat estää myös puhelimien lukkojen avaukset ja vastaavan).
-
-
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
Juu, mut ne on Applen tai yhteistyökumppaneidensa omia luomuksia ja haluavat rahaa niistä.Thoth kirjoitti:Eikös nykyiset iPhone-päivitykset ja iPod-pelit tule myös iTunesin kautta?ogc kirjoitti:Itse en usko tuohon iTunes-systeemiin. Tuntuu typerältä. Saa nähdä sitten.
No ehkä jakelukanava voikin olla itunes-store mutta mielestäni on aika erikoista jos niistä rahaa pyydetään mikäli ohjelmoija ei sitä halua. Pitäähän saada tehdä myös freewarea kuten muihinkin puhelimiin. Netti on ainakin täynnä ilmaista softaa mitä saa muihin puhelimiin. Olisi väärin jos Apple rupeaa myymään muiden yksityisten ihmisten luomuksia.
Kuten sanoin, saa nähdä sitten. Tämä oli vain omaa arvuuttelua(toive).
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Jep, no, ehkä iTunesista saattaa saada joitain ohjelmia myös ilmaiseksi, mutta muuten pitäydyn ennustuksessa. Ja niistä myytävistä ohjelmista varmaankin kehittäjä saisi osan ja Apple osan. Jotain ratkaisua Jobs tuossa viestissään pohjustaa:ogc kirjoitti:Juu, mut ne on Applen tai yhteistyökumppaneidensa omia luomuksia ja haluavat rahaa niistä.Thoth kirjoitti:Eikös nykyiset iPhone-päivitykset ja iPod-pelit tule myös iTunesin kautta?ogc kirjoitti:Itse en usko tuohon iTunes-systeemiin. Tuntuu typerältä. Saa nähdä sitten.
No ehkä jakelukanava voikin olla itunes-store mutta mielestäni on aika erikoista jos niistä rahaa pyydetään mikäli ohjelmoija ei sitä halua. Pitäähän saada tehdä myös freewarea kuten muihinkin puhelimiin. Netti on ainakin täynnä ilmaista softaa mitä saa muihin puhelimiin. Olisi väärin jos Apple rupeaa myymään muiden yksityisten ihmisten luomuksia.
Kuten sanoin, saa nähdä sitten. Tämä oli vain omaa arvuuttelua(toive).
"Some companies are already taking action. Nokia, for example, is not allowing any applications to be loaded onto some of their newest phones unless they have a digital signature that can be traced back to a known developer. While this makes such a phone less than “totally open,” we believe it is a step in the right direction. We are working on an advanced system which will offer developers broad access to natively program the iPhone’s amazing software platform while at the same time protecting users from malicious programs."
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka