kokemuksia PRESONUS INSPIRE 1394?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
kokemuksia PRESONUS INSPIRE 1394?
Viesti Kirjoittaja iCook »
Onko väellä kokemusta kyseisestä laitteesta? Aika edullinen kapistus (T-kaupassa 149,-), mutta vaikuttaa sopivalta minun tarpeisiin.
-
Viesti Kirjoittaja heka313 »
Meikäläisellä on toista vuotta ollut käytössä (tosin PC:ssä kiinni, nyt pitäisi siirtää uuteen MacBookiin), ja tyytyväinen olen ollut. Hyvin on pelittänyt Cubase-projekteissa, saa nähdä miten toimii, kun uusi Logic saapuu kotiin.
Liitännät ovat riittävät kotisoittelussa, yleensä mulla on Axetrak (eli siis pieni äänieristetty loota, josta löytyy skittavahvistimen kaiutin ja mikki, kätevä kerrostalossa) toisessa XLR-inputissa, jolloin toista voi vielä käyttää esim. akustisen nauhoituksiin (phantom siis löytyy). Lisäksi löytyy linjatulo, jos haluaa vielä muilta laitteilta saada tavaraa, eikä piuhoja ei tarvitse koko ajan vaihdella.
Ainoa miinus on, ettei laitteessa ole ulkoisia säätönuppeja, eli kaikki tehdään softan kautta. Tämän olen tosin ratkaissut niin, että mulla menee kuulokelähtö erilliseen kuulokevahvistimeen, jolloin eri kuulokkeiden volumea saa kätevästi siitä säädettyä. Aktiivimonitoreilla miksatessa käytän signaalin erillisen mikserin kautta, jolloin taas pystyy säätämään volat siitä.
Liitännät ovat riittävät kotisoittelussa, yleensä mulla on Axetrak (eli siis pieni äänieristetty loota, josta löytyy skittavahvistimen kaiutin ja mikki, kätevä kerrostalossa) toisessa XLR-inputissa, jolloin toista voi vielä käyttää esim. akustisen nauhoituksiin (phantom siis löytyy). Lisäksi löytyy linjatulo, jos haluaa vielä muilta laitteilta saada tavaraa, eikä piuhoja ei tarvitse koko ajan vaihdella.
Ainoa miinus on, ettei laitteessa ole ulkoisia säätönuppeja, eli kaikki tehdään softan kautta. Tämän olen tosin ratkaissut niin, että mulla menee kuulokelähtö erilliseen kuulokevahvistimeen, jolloin eri kuulokkeiden volumea saa kätevästi siitä säädettyä. Aktiivimonitoreilla miksatessa käytän signaalin erillisen mikserin kautta, jolloin taas pystyy säätämään volat siitä.
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Kiitos kommentista. Mietinkin tuota volume-potikoiden puutetta, mutta ei taida omaan tarpeeseeni olla kovin ratkaiseva puute. Tuolle toisena vaihtoehtona olen ajatellut Line6:n Toneport UX2:sta. Inspire on FW-liitännällä ja Toneport USB. Valitsenko siis FW:n vai volume-potikat?
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka