boondocks kirjoitti:Onko muistin lisäämisestä 1GB ---> 2GB konkreettista hyötyä kevyessä (netti, satunnainen kuvankäsittely, NeoOffice, iTunes-käyttö) käytössä? Ei viitsisi turhaankaan ostaa muistia, jos sen tuplaamista ei huomaa käytännössä.
Minin kohdalla 512MB -> 2GB ero oli kyllä selvä. Ohjelmatkin käynnistyvät nopeammin.
Riippuu lähinnä kuinka satunnaista toi kuvankäsittely on. Jos sitä ei tule harrastettua hirveemmin niin tuntuu vähän turhalta toi gigasta nostaminen. loput noista minitsemistasi softista ei sitä lisärammia tule tarvitsemaan.
Itse pyöritän parallelsissa vistaa ajoittain os x'n päällä ja tähän taas muistinlisäys gigasta kahteen tuli erittäin kipeästi. Nyt voi sanoa että homma toimii ja pyörii niinkuin pitäisikin.
Mistä löytäisin tähän hieman vanhempaan Macbookkiin halvalla muistia. Nythän tässä on muistia 512 Mt:tä ja tähän saa ilmeisesti sen kaksi gigaa? 30-50 euroa jos maksaisi, luonnollisesti tahtoisin mahdollisimman halvalla, kunhan sopii Macin kanssa.
edit: Heh, justiinsa ircin puolella oli joku myymässä kun kirjoitin. Saa kuitenkin niitä linkkejä heitellä jos tahtoo, jos kauppoja ei synny.
Corsairin gigaset kalikat on ollut nyt pari kuukautta MacBookissa, eikä mitään ongelmia. Voinen siis oman kokemukseni perusteella suositella tätä merkkiä.
Nämä sattui olemaan ainoat saatavilla olevat silloin, kun olin ostamassa, joten ne tarttui tilaukseen. Olivatpa vielä halvimmatkin
"...I bought an iMac and mouse, an iPhone to go with my new spirit..."
Valitsin ne juuri tuolta hinraseuranta sivulta. Enkä tiennyt että se että specsit täsmää ei riitä vaan niissä on jotain muita yhteensopivuus asioita =/
Ne oli sitten käytössä kuukauden ja sit heitti MB veivin. Vein korjaukseen ja emolevy piti vaihtaa (kone on vain n. 2 kk vanha joten meni tietenkin takuuseen).
En voi mennä sanomaan että johtuiko tuo ongelma uusista muisteista vai ei. Mutta nyt en sitten tiedä että uskaltaako samat muistit laittaa koneeseen vai pitäisikö ostaa uudet.. Koneessa tällä hetkellä alkuperäset muistit.
Aika vaikea uskoa, että muistikammat tuolla tavalla emolevyn tappaisivat. Vääränlaiset muistit taitavat yleensä aiheuttaa samantien vakausongelmia ja muuta sen semmoista. Mitäs muut ovat mieltä?
Itse asiaan: vialliset muistit tuskin vaurioittavat emoa. Luultavasti emo meni omia aikojaan pimeäksi eikä muisteille käynyt mitenkään. Laitaisin uuteen koneeseen menettämättä yöuniani.
Itse asiaan: vialliset muistit tuskin vaurioittavat emoa. Luultavasti emo meni omia aikojaan pimeäksi eikä muisteille käynyt mitenkään. Laitaisin uuteen koneeseen menettämättä yöuniani.
Ammatista, mina en mitaan fyysista tyota viitsi tehda ja taa on helppoa niin mikas siina Tyoajalla roikun Hopeisessa omenassakin, joten mikas siina.
Itse pistaisin myos ihan varmasti muistit takaisin koneeseen. En menettaisi yo- enka myoskaan paivauniani.