Trex kirjoitti:Itseä edullinen Leopard-päivitys ei koske, mutta vinkkinä: MacRumors-sivuston forumilla ihmisillä tuntuu olevan sen suuntaisia kokemuksia, että suoraan Applelta tilattuihin koneisiin voi saada tuon halpapäivityksen, vaikka kone olisi hankittu muutama päivä ennen lokakuun alkuakin. Applella on ilmeisesti tietty sarjanumeroavaruus, johon kuuluvat koneet ovat oikeutettuja päivitykseen.
Kannattaa siis kokeilla onneaan...
Onkohan mahollista että tulis jotain jälkiseuraamuksia??
Trex kirjoitti:Itseä edullinen Leopard-päivitys ei koske, mutta vinkkinä: MacRumors-sivuston forumilla ihmisillä tuntuu olevan sen suuntaisia kokemuksia, että suoraan Applelta tilattuihin koneisiin voi saada tuon halpapäivityksen, vaikka kone olisi hankittu muutama päivä ennen lokakuun alkuakin. Applella on ilmeisesti tietty sarjanumeroavaruus, johon kuuluvat koneet ovat oikeutettuja päivitykseen.
Kannattaa siis kokeilla onneaan...
Onkohan mahollista että tulis jotain jälkiseuraamuksia??
Applella on kyllä pahasti jotain pielessä, jos elokuunkin puolelta oleviin koneisiin tarjotaan päivitystä. Nuo MacRumors:ssa olleet tapaukset olivat sentään vain tyyliin: kone tilattu syyskuussa, saatu lokakuussa - eli kyse oli vain muutamista päivistä.
Ostin tietokoneen Suomen Apple Storesta vähän ennen lokakuuta. Tuolla Up-to-Date sivulla, kun kysytään ostopaikkaa ja päivämäärää niin pitääkö siihen kaupunki kohtaan laittaa Helsinki, vai se paikkakunta missä itse asuu ja minne lähtetys on toimitettu?
mikko111 kirjoitti:Ostin tietokoneen Suomen Apple Storesta vähän ennen lokakuuta. Tuolla Up-to-Date sivulla, kun kysytään ostopaikkaa ja päivämäärää niin pitääkö siihen kaupunki kohtaan laittaa Helsinki, vai se paikkakunta missä itse asuu ja minne lähtetys on toimitettu?
Tämä masiina ostettu syyskuun puolen välin paikkeilla, pienellä päivämäärän ja kuukauden valehtelulla onnistui mainiosti, kyllä se halpaan hintaan tilauksessa näytti edelleen olevan.
mikko111 kirjoitti:Onko tuo 9 eurolla tuleva Leopard pelkästään joku päivitys, vai sama kokonainen käyttöjärjestelmä, jota myydään 130 eurolla Apple Storessa?
mikko111 kirjoitti:Onko tuo 9 eurolla tuleva Leopard pelkästään joku päivitys, vai sama kokonainen käyttöjärjestelmä, jota myydään 130 eurolla Apple Storessa?
Sama levy sieltä tulee.
Paitti että tuo levy mikä sieltä tulee ilmeisesti tsekkaa sen onko koneessa jo käyttistä, eli sillä voi vain päivittää Tiikerin Leopardiin, mutta ei ilmeisesti asentaa tyhjälle pohjalle käyttistä.
EDIT: Päädyin itse siihen, että ostan sekä family packin että tuon päivityslevyn. Tämä siitä syystä että jos tuon iMacin myy eteenpäin, niin voi tuupata leopardin messiin. Lisää se nyt sen 8,95 jälleenmyyntihintaan
Sama levy sieltä tulee.
Paitti että tuo levy mikä sieltä tulee ilmeisesti tsekkaa sen onko koneessa jo käyttistä, eli sillä voi vain päivittää Tiikerin Leopardiin, mutta ei ilmeisesti asentaa tyhjälle pohjalle käyttistä.
EDIT: Päädyin itse siihen, että ostan sekä family packin että tuon päivityslevyn. Tämä siitä syystä että jos tuon iMacin myy eteenpäin, niin voi tuupata leopardin messiin. Lisää se nyt sen 8,95 jälleenmyyntihintaan
Leopardia tilatessa tuleva levy 9e "päivitys"levy on aivan sama, ja samassa pakkauksessakin ilmeisesti tuleva, kuin se 129e Leopardi. Myös Applen osanumerot ovat samat.
Luultavimmin tuo päivitys menee sarjanumeron perusteella, kun kerran läpi meni. Elokuun puolella ei sentään konetta ostettu, vaan se saapui muistaakseni 27.9. joten ei tuossa montaa päivää mennyt väärän kuun puolelle.
Mitäs ihmettä, mulla toi kyl ilmeisesti hyväksyy iMacin sarjanumeron mut päiväyksestä mussuttaa, ei kelpaa päiväykseksi mikään? Tilattu 15.9., saapui 3.9. - ei kelpaa mikään päiväys tällä (+muutama päivä) välillä. MacBook jonka tilasin syyskuun puolella, ja joka tuli 4.10., kelpasi päivitykseen. Kyllä mulle silti yks levy piisaa, Leopardissahan ei vissiin ole mitään naurettavia Mikkisoftamaisia aktivointeja tms?
Yleensähän noi koneiden mukana tulleet asennusmediat tarkistavat että kyseessä on oikea masiina, esim. Core Duo Macbook Pro medialla ei voi asentaa Core 2 Duo mäkbookkiin käyttistä.
Mutta meinaatte että tuo versio ei sitten olisi konetyyppiin sidottu?
kamina kirjoitti:Yleensähän noi koneiden mukana tulleet asennusmediat tarkistavat että kyseessä on oikea masiina, esim. Core Duo Macbook Pro medialla ei voi asentaa Core 2 Duo mäkbookkiin käyttistä.
Mutta meinaatte että tuo versio ei sitten olisi konetyyppiin sidottu?
No meille tulee töihin aika paljon mäkkejä. Asennusmediat heitettiin perinteisesti isoon pahvilaatikkoon ja uudelleenasennukset hoidettiin massa-asennusmedialla. Intel mäkkien ilmestymisen jälkeen olemme joutuneet asentamaan kaikki koneet niiden omilla asennusmedioilla, tuo massa-levy kun on ppc-ajoilta.
Asennus onnistuu vain saman sukupolven samanlaisen koneen medioilla. Eli en voi asentaa omaa Macbook Pro'tani uudestaan minkään muun tyyppisen koneen medioilla. Toki voin asentaa sen toisen saman sukupolven samantyyppisen koneen medioilla.
Toki jos mä nyt ostan Applestoresta sen Leopard asennus / päivitys median saan laitettua sen mihin vaan speksit täyttävään koneeseen. Olen vain epäillyt että tuo päivitysmedia taas tulisi samasta "pakasta" josta koneiden originellit mediat tulevat, näinollen ne vain toimisivat samantyyppisen koneen kanssa.
Mulla on nyt yhtenä työkoneena Macbook Pro joka tuli lokakuun jälkeen. Saisin siis siihen tilattua nuo mediat. En kuitenkaan viiti laittaa tota työkoneeseen vielä pitkään aikaan. Kävi mielessä että voisin kuitenkin tilata median ja asentaa toiseen koneeseen, siitä tämä pähkäily lähti liikkeelle.
Tää paikka on kyllä osoittautunut yheks kultakaivokses. Ensin sai iMacin alennushintaan ja nyt vielä näköjään tuo up-to-date tarjouksella Leopardi 9 € hintaan. Kiitokset vaan niille, jotka tietoa auliisti jakavat .
...Alu iMac 20" - 2,4 GHz C2D - EVO 850 SSD 120 Gt + WD Black 750 GB - 4 Gt RAM - ATI Radeon HD 2600 PRO...
jmo kirjoitti:Tää paikka on kyllä osoittautunut yheks kultakaivokses. Ensin sai iMacin alennushintaan ja nyt vielä näköjään tuo up-to-date tarjouksella Leopardi 9 € hintaan. Kiitokset vaan niille, jotka tietoa auliisti jakavat .
Amen to that. Samat vinkit olen itsekin varteen ottanut, on suorastaan naurattanut kun on mennyt AppleStoreen ostoksille.
"An Apple per day keeps Microsoft away"
iPhone 3G 8gt eka omppu-tuotteeni ^_^
iPhone 4 16gt
Nyt myös Mac Mini early 2009, 2 Ghz core 2 duo, 2Gt Ram
Ensimmäinen läppärini MacBook Pro 2.26 Ghz core 2 duo, 2 Gt Ram
Jeze kirjoitti:Ja onko Applen koneita tai ohjelmia Digiexpossa mukana?
Katselin viime viikon lopulla Digiexpon näytteilleasettajien ja esiteltävien merkkien listaa - eikä Apple ollut kummassakaan mukana. Muutenkin paikalla näytti olevan hyvin vähän "perinteisiä" tietokonemerkkejä tms. Viihdepuoli paljon enemmän esillä. (Itsekin menossa viihde-elektroniikkaa vilkaisemaan, mikäli nyt paikalle eksyn... )