samij kirjoitti:applen eu lisä on applen eu lisä. ei sitä tee mitenkään hyväksyttävämmäksi se mitä joku muu mahdollisesti tekee.
Niin mikä on se EU-lisä? Mistä sen näkee? Laskeskelin tuossa 15" mbp:n hinnan, lopullinen oli kutakuinkin sama kuin Suomen storessa.
mä toistaisin tässä ton ketjun otsikkovastauksen
mbp:n hinnan vastaavuutta olen itsekin kommentoinut ketjussa jossa hinnoittelusta puhutaan noin yleensä. dollari on nyt laskenut sen verran että hinnat eivät ole ihan niin linjassa kuin olivat julkistuksen yhteydessä, ehkä tuo korjaantuu kun uudet mallit tulee...
kyllähän tuotteiden hinnoittelu perustuu siihen mikä menekki milläkin hinnalla niillä arvioidaan olevan. apple laskeskelee että ne jotka eurolandiassa ostavat leopardin maksavat siitä enemmän kuin vastaava ryhmä usassa. hinnoittelu samalla tasolle kuin usassa ei saisi vaihtoehtoisia kanavia pitkin softansa hankkivia tai niitä jotka ovat nykyiseen käyttikseen tarpeeksi tyytyväisiä ostamaan lisenssiä.
Suhdanne nyt vaan on niin että dollareita tulee ovista ja ikkunoista euromarkkinoilta niin että ranteita pakottaa, muillekin kuin Applelle.
Jossain vaiheessa kuitenkin euron yliarvostus murtuu, joten suhdannekin tasoittuu tai jopa muuttuu päinvastaiseksi.
iMac G4 1,25 Ghz 17"(Late 2003, Leopard+YellowDog Linux)
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
Hei sanokaas että onko Leopardin asentaminen uudelle kiintolevylle vaikeaa? Nykyisen Macbook Proni kiintolevy on 120Gigaa, ja olen harkinnut suuremman ostamista. Voinko tuosta vain vaihtaa Macbook Prohoni uuden kovon, ja suoraan vain tunkea Leopardin levyn sisään?
MacBook Pro 15", 2,16GHz, Core2Duo, 2GB, 120GB, Radeon X1600 128MB
Jii kirjoitti:Hei sanokaas että onko Leopardin asentaminen uudelle kiintolevylle vaikeaa? Nykyisen Macbook Proni kiintolevy on 120Gigaa, ja olen harkinnut suuremman ostamista. Voinko tuosta vain vaihtaa Macbook Prohoni uuden kovon, ja suoraan vain tunkea Leopardin levyn sisään?
Jii kirjoitti:Hei sanokaas että onko Leopardin asentaminen uudelle kiintolevylle vaikeaa? Nykyisen Macbook Proni kiintolevy on 120Gigaa, ja olen harkinnut suuremman ostamista. Voinko tuosta vain vaihtaa Macbook Prohoni uuden kovon, ja suoraan vain tunkea Leopardin levyn sisään?
Mitä levyä olet ajatellut? Itse tilasin Western Digitalin 250Gb:n Scorpio-sarjan levyn. Samat ajatukset, että laittaisin suoraan leppardin sille. Oli kohtuuhintainen 147,90€ verkkokauppa.comissa. Ainakin iFixit.comin mukaan vaihto on kohtuu helpon näköistä, kunhan työkalut löytyy.
MacBook Pro 13"
iPhone XS 256 GB Space Gray
iPad mini 4 128Gb wifi+cell
iPad Pro 10,5"
Apple TV / Apple Watch 4
ilmakuvat.net / EWD.fi
janie79 kirjoitti:Mitä levyä olet ajatellut? Itse tilasin Western Digitalin 250Gb:n Scorpio-sarjan levyn. Samat ajatukset, että laittaisin suoraan leppardin sille. Oli kohtuuhintainen 147,90€ verkkokauppa.comissa. Ainakin iFixit.comin mukaan vaihto on kohtuu helpon näköistä, kunhan työkalut löytyy.
Itseasissa en tiedä minkä merkkistä levyä olen hankkimassa, mutta gigoja siinä pitäisi kuitenkin olla vähintään n. 180, ja lukunopeus 7200rpm.
janie79 kirjoitti:Mitä levyä olet ajatellut? Itse tilasin Western Digitalin 250Gb:n Scorpio-sarjan levyn. Samat ajatukset, että laittaisin suoraan leppardin sille. Oli kohtuuhintainen 147,90€ verkkokauppa.comissa. Ainakin iFixit.comin mukaan vaihto on kohtuu helpon näköistä, kunhan työkalut löytyy.
Itseasissa en tiedä minkä merkkistä levyä olen hankkimassa, mutta gigoja siinä pitäisi kuitenkin olla vähintään n. 180, ja lukunopeus 7200rpm.
8,95 euron (upgrade) Leopardi ei ehkä asennu tyhjälle levylle, retail kyllä.
kermit kirjoitti:8,95 euron (upgrade) Leopardi ei ehkä asennu tyhjälle levylle, retail kyllä.
Eli suomeksi?
Pitää olla Tiger pohjalla tai toisella levyllä, jonka asennus näkee. Älä ota tätä kuitenkaan ihan fakta-tietona, muistelen vain omasta Pantherista Tigeriin siirtymisestä, jolloin minulla oli upgrade-levy.
Retail-version eli sen "normaalin" 129 euroa maksavan voi asentaa suoraan tyhjälle levylle.
kermit kirjoitti:8,95 euron (upgrade) Leopardi ei ehkä asennu tyhjälle levylle, retail kyllä.
Eli suomeksi?
Pitää olla Tiger pohjalla tai toisella levyllä, jonka asennus näkee. Älä ota tätä kuitenkaan ihan fakta-tietona, muistelen vain omasta Pantherista Tigeriin siirtymisestä, jolloin minulla oli upgrade-levy.
Retail-version eli sen "normaalin" 129 euroa maksavan voi asentaa suoraan tyhjälle levylle.
Miksi tiikeri, miksi ei pantteri?
Mitenkähän tuo upgrade eroaa retail versiosta?
iPratt kirjoitti:Miksi tiikeri, miksi ei pantteri?
Mitenkähän tuo upgrade eroaa retail versiosta?
No en minä tiedä tehdäänkö eroa edellisen ja sitä edellisen version välillä.
Ei kai se eroa kuin sen tarkistuksen osalta jos siinä nyt sellainen yleensä on.
Eli suomeksi?
Miksi tiikeri, miksi ei pantteri?
Meinaatko että tässä viime viikkoina olis myytyuusia koneita, joissa on Pantteri?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Apple storesta asiaa kysyessä sanoivat kyllä että se 9 euron versio on ihan sama kuin se retailkin, no pianhan sen näkee puhuivatko totta, joskus kun tuntuu etteivät oikein edes tied siellä päässä näitä asioita...
juhakosk kirjoitti:Mahtaakohan lepardin dockissa oleva kalenteri näyttää oikean päivämäärän avaamatta itse kalenteri sovellusta.. pieni mutta ärsyttävä "vika" tiikerissä.. jos kalenteri ei ole auki niin on aina se 17. päivä.
Leopardissa iCal näyttää oikeaa päivää vaikka ohjelma ei olisikaan auki.
Tää nyt on mun mielestä vähän samanlainen "vika" kuin se, että EyeTV:n kuvake ei näytä telkkariohjelmia softan ollessa pois päältä ja että Mailin kuvakkeesta en voi lukea posteja
DGKarper kirjoitti:Apple storesta asiaa kysyessä sanoivat kyllä että se 9 euron versio on ihan sama kuin se retailkin, no pianhan sen näkee puhuivatko totta, joskus kun tuntuu etteivät oikein edes tied siellä päässä näitä asioita...
Part numberit on samat sekä retailissa että up-to-datessa, joten outoa olisi jos tuotteet olisivat erilaiset.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Ei oikein uskonut että tuommoinen kone/käytettävyys voi olla todellinen, iMac pöydällä herätti kovaa ihmetystä myös. (="Missä se huriseva mötikkä on?")
Noh, pitää katsoa jahka tuommoisen saa nyt hommattua sille. Himottaisi odotella uutta MacBookia tuon kaveriksi, jos saisi vaikkapa kilon pois vanhasta + alumiinikuoret niin kyllä kelpaisi
Kyllähän tuo kieltämättä aika uskomattomalta näyttää, näin 15-20 vuoden Windows-käyttäjän näkökulmasta
Olisko kellään laittaa linkkiä tuohon taustakuvaan, mikä viimeisimmissä Leopardin screenshoteissa ja tuossa guided tourissakin? Olen itse yrittänyt etsiskellä mutta tuloksetta.
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
KinZZa kirjoitti:Olisko kellään laittaa linkkiä tuohon taustakuvaan, mikä viimeisimmissä Leopardin screenshoteissa ja tuossa guided tourissakin? Olen itse yrittänyt etsiskellä mutta tuloksetta.
KinZZa kirjoitti:Olisko kellään laittaa linkkiä tuohon taustakuvaan, mikä viimeisimmissä Leopardin screenshoteissa ja tuossa guided tourissakin? Olen itse yrittänyt etsiskellä mutta tuloksetta.
juhakosk kirjoitti:Mahtaakohan lepardin dockissa oleva kalenteri näyttää oikean päivämäärän avaamatta itse kalenteri sovellusta.. pieni mutta ärsyttävä "vika" tiikerissä.. jos kalenteri ei ole auki niin on aina se 17. päivä.
Leopardissa iCal näyttää oikeaa päivää vaikka ohjelma ei olisikaan auki.
Tää nyt on mun mielestä vähän samanlainen "vika" kuin se, että EyeTV:n kuvake ei näytä telkkariohjelmia softan ollessa pois päältä ja että Mailin kuvakkeesta en voi lukea posteja ;)
No onneksi tämä on "korjattu" :D
17.7. taisi olla joskus iCalin esittely, siitä tuo päivä.