ptkmit kirjoitti:Versio näyttää olevan 7.0.4. Liekö tuo viimeisin, en osaa sanoa
Ei taida sillä onnistua. Lataapa 7.2. Omppuvalikko -> Ohjelmistonpäivitys.
Latasin version 7.2. Ei näytä Ylen eikä MTV3 netti TV:t toimivan kokoruudun tilassa tästäkään huolimatta. Liekö vika sitten näillä mediayhtiöillä eikä Macin käyttäjllä?
Sulla lienee siis Flip4Mac. Mene Järjestelmäasetuksiin ja sieltä alariviltä Flip4Mac-sivulle. Browser-kohdassa voit valita, avataanko video selaimessa vai QuickTimessä. Laita rasti ruutuun, niin QT aukeaa. Ja tämän voi skaalata koko ruudulle.
Arvansinhan, että tältä palstalta saa apua myös aloitteleva Macin käyttäjä.
Macpojan versiovinkillä ja Mazan ohjeella homma toimii. Kiitos paljon
Olen tilaamassa miniä (ensimmäinen mäkkini), mutten kykene bongaamaan tuolta storesta suomenkielistä langatonta näppistä. Osaatteko sanoa vastaako joku muu (Svensk?) suomalaista tarkalleen vai onko parempi jättää näppis pois tilauksesta ja kipittää omin jaloin kauppaan näppistä hakemaan?
Olen tilaamassa miniä (ensimmäinen mäkkini), mutten kykene bongaamaan tuolta storesta suomenkielistä langatonta näppistä. Osaatteko sanoa vastaako joku muu (Svensk?) suomalaista tarkalleen vai onko parempi jättää näppis pois tilauksesta ja kipittää omin jaloin kauppaan näppistä hakemaan?
Svensk on sama kuin finsk.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Uutena Mac-käyttäjänä tämä on ensimmäinen postaukseni näille palstoille. Meikä hankki about 12 vuoden tauon jälkeen taas Macin. Elämä helpottui jossakin määrin joskin joutuu rimpuilemaan Win-maailmassakin kun työhön liittyvät ohjelmistot pelaavat enimmäkseen sillä puolella. Hankintani oli MacBookPro 15,4". Hyvin pelittää ja Vistan asennuskin BootCampin avustuksella meni ihan sukkana. Jotkut ohjelmat eivät siellä tosin toimi kun eivät ole Visva-yhteensopivia mutta se on toinen juttu se.
Yksi asia askarruttaa. Vääntäkää tyhmälle rautalankaa: Jos päivitän Mac-käyttiksen Tigeristä Leopardiin, mitä tapahtuu Win-osiolle? Joudunko asentamaan senkin uudelleen vai jääkö se koskemattomaksi? Jonkun verran olen jo ohjelmia sinne asentanut ja erilaisten yhteensopivuusongelmien kanssa taistellut eikä yhtään kiinnostaisi tehdä samaa savottaa uudelleen. Sen verran olen eri palstoilta ymmärtänyt, että Tigerissa oleva Boot Camp Assistant lopettaa toimintansa mutta jo tehty Windows-osiointi toimii kuten aiemminkin (vai?).
Sille osiolle ei tosiaan pitäisi tapahtua mitään, ellet itse poista sitä päivityksen yhteydessä (ei tapahdu ihan vahingossa). Tosiaan tuo BootCampin beta loppuu Leopardin tuloon, mutta Leopardissahan on sitten mukana tuo loppullinen BootCamp, eli ei pitäisi tulla ongelmia.
Haluaisin osioida käynnistyslevyn, kun teen noita musajuttuja sun muita ja se on tarpeettoman suuri tällä hetkellä (500gt). Joudunko asentamaan käyttöjärjestelmän uudelleen osioinnin jälkeen? Konehan täytyy käynnistää käynnistyslevyltä, tietääkseni?
No jaa. Siis jos käsittelet isoja (ISOJA) tiedostoja paljon niin saattaisi olla järkevämpää hoitaa se omalla partitiollaan, jonka voi sitten välillä tyhjentää kokonaan jotta (isojen) tiedostojen fragmentoituminen poistuisi.
Jamac kirjoitti:No jaa. Siis jos käsittelet isoja (ISOJA) tiedostoja paljon niin saattaisi olla järkevämpää hoitaa se omalla partitiollaan, jonka voi sitten välillä tyhjentää kokonaan jotta (isojen) tiedostojen fragmentoituminen poistuisi.
No isoja tarkoittaa tässä kohtaa lähinnä kymmenien, useiden kymmenien gigojen tiedostoja. Siinäkin tapauksessa fragmentoituminen on melko epätodennäköistä ja toisaalta, jos tuollaisia tiedostokokoja käsitellään, on erittäin suositeltavaa käyttää vahintään yhtä erillistä levyä niiden käsittelyyn. Ylipäätään kaikessa raskaassa käytössä tulisi välttää materiaalien käyttämistä järjestelmälevyltä, sillä se kuormittaa levyä todella paljon ja hidastaa työskentelyä.
emmel kirjoitti:Tällainen nolo kysymys: Mikä on sen vieterin funktio tuolla roskakorin vieressä? Siis se vieteri, jonka päällä on @-merkki.
Tuohan singauttaa minut Applen sivuille, mutta onko sillä joku muukin tarkoitus? Säädetäänkö sitä jostain?
Koetin etsiskellä vastausta ihan itsekin, mutta en keksinyt hakusanoja/paikkoja riittävän hyvin.
Tuollaisen vieterin saa kun vetää safarista nettisivun ikonin osoitepalkista sinne dockkiin, ja vieterin saa aivan yhtä hyvin pois vetämällä - mitään elintärkeää tai edes tärkeää funktiota sillä ei ole, onpahan vain kutsumassa tutustumaan Applen sivuihin. Mutta tosiaan, vastaavasti siihen pystyy vetämään vaikka nettipankin tai WWF:n osoitteen suoralinkiksi.
emmel kirjoitti:Tuli tuplapostaus näköjään. (herjaili internal server erroria kun yritin lähettää)
Tuota tulee joskus.
Vieteri ei ole sen kummempaa kuin Dockissa oleva linkki, joka tässä tapauksessa johdattelee sinut OS X:n sivuille. Voit huoletta sen sieltä poistaa, jos et sillä mitään tee. Itse asiassa jokainen linkki, jonka lisäät Dockiin (tämä hoituu raahaamalla Dockiin osoite selaimen osoitepalkista) näyttää samalta "heittoistuimelta".
Muok: minä hidas. Ja sain myös server errorin, mutta fiksuna tyyppinä en lähtenyt riiloudailemaan. ;P
emmel kirjoitti:Tuli tuplapostaus näköjään. (herjaili internal server erroria kun yritin lähettää)
Tuota tulee joskus.
Vieteri ei ole sen kummempaa kuin Dockissa oleva linkki, joka tässä tapauksessa johdattelee sinut OS X:n sivuille. Voit huoletta sen sieltä poistaa, jos et sillä mitään tee. Itse asiassa jokainen linkki, jonka lisäät Dockiin (tämä hoituu raahaamalla Dockiin osoite selaimen osoitepalkista) näyttää samalta "heittoistuimelta".
Muok: minä hidas. Ja sain myös server errorin, mutta fiksuna tyyppinä en lähtenyt riiloudailemaan. ;P
Sen vieterin idea siinä on lähinnä näyttää, että tänne voi laittaa linkkejäkin. Näin olen sen ainakin itse tulkinnut.
miten saan vpn-symbolin pois yläpalkista?
räpläsin netti asetusten kanssa, ja nyt yhtäkkiä se symboli on sitten siinä airport-sympolin oikealla puolella.
Crimson kirjoitti:Milloin julkaistaan seuraava satsi Applen vehkeitä? Tuleeko viikon päästä "vain" Leopard? MacMini houkuttelisi, mutta mihin saakka kannattaa odotella?
Apple ei tiedota uusista julkaisuistaan, joten huhujen ja arvailujen varassa ollaan. Voi olla että tulee, voi olla että ei. Huhuilijat usein tarkistavat osoitetta http://buyersguide.macrumors.com/ jossa veikkaillaan tulevia julkistuksia, mutta mitään varmaa tietoa ei ole. Helposti käy niin, että odottelee ja odottelee mutta ns. oikeaa aikaa ei oikein koskaan tule ja koko odottaminen vain jurppii...
hodari kirjoitti:Itunesista niinkin yksinkertanen juttu että miten saan laitettua toistettavia biisejä kirjastossa ns. jonoon? ilman uuden soittolistan tekemistä.
Käytä Party Shufflea. Sinne voi laittaa jonon jatkoksi biisejä muualta selatessa esim. kontekstuaalivalikon toiminnolla "Add to Party Shuffle".
hodari kirjoitti:Itunesista niinkin yksinkertanen juttu että miten saan laitettua toistettavia biisejä kirjastossa ns. jonoon? ilman uuden soittolistan tekemistä.
Käytä Party Shufflea. Sinne voi laittaa jonon jatkoksi biisejä muualta selatessa esim. kontekstuaalivalikon toiminnolla "Add to Party Shuffle".
Suomeksi taitaa olla nimeltään Bilelista. Ja Lisää Bilelistaan.
Niinkin yksinkertanen asia itunesista ku että mistä ihmeestä voin laittaa biisejä kirjastossa jonoon. niin, että ei tarvi olla aina vaihtamassa haluamaansa biisiä vaa sen voi laittaa jo etukätee tulee seuraavaks. onko itunesissa edes semmosta toimintoo? ja ilman mitään uusien soittolistojen tekemistä.
hodari kirjoitti:Niinkin yksinkertanen asia itunesista ku että mistä ihmeestä voin laittaa biisejä kirjastossa jonoon. niin, että ei tarvi olla aina vaihtamassa haluamaansa biisiä vaa sen voi laittaa jo etukätee tulee seuraavaks. onko itunesissa edes semmosta toimintoo? ja ilman mitään uusien soittolistojen tekemistä.
Party Shuffle elikä kotimaisesti Bilelista.
Pistän sen bilelistan soimaan ja sitten voit iTunesin kirjastosta klikkailla hiiren oikealla "Lisää Bilelistaan" tai "Toista seuraavaksi Bilelistalla". Mikäli biisit loppuu kesken, niin sitten se alkaa toistamaan randomilla.
hodari kirjoitti:Niinkin yksinkertanen asia itunesista ku että mistä ihmeestä voin laittaa biisejä kirjastossa jonoon. niin, että ei tarvi olla aina vaihtamassa haluamaansa biisiä vaa sen voi laittaa jo etukätee tulee seuraavaks. onko itunesissa edes semmosta toimintoo? ja ilman mitään uusien soittolistojen tekemistä.
Katso edellinen viesti
Vaikka tulee erroria, niin ei kannata painella uudestaan sitä nappia. Viesti tulee kyllä perille.