Leopard
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No kyllä se sitä siinä kysyy mikäli yrität Up-to-date sivulta sitä päivitystä tilata.Perjula kirjoitti:minne tuonne pitäisi sarjanumeroa laitella?
-
Viesti Kirjoittaja CAM »

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis mitään laskua ei tule ennen toimitusta. Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi ja siellä on Bibitin pankkitili (Nordeassa) sekä Ref no, jonka pistät Viestikenttään ja siihen kannattaa vielä lisätä se W-alkuinen tilausnumero. Ja maksa heti kun tiedot saat.CAM kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta siis...Kun tuolta Apple Store Suomesta tilaa tilisiirrolla maksaen niin onhan kyse suomalaisesta tilisiirtolaskusta?! Ja miksi ihmeesä tuo Apple Store ei ole suomenkielinen kaikkineen? Yritin soitan johonkin palvelunumeroonkin mikä tuolla oli suomenkielisten tekstien ohessa, mutta sieltä vastasi englanniksi automaatti ja se siitä sitten
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Sillä erotuksella, että reference number ei ole meikäläinen viitenumero. Se pitää kirjoittaa viestikenttään.harri kirjoitti:On.CAM kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta siis...Kun tuolta Apple Store Suomesta tilaa tilisiirrolla maksaen niin onhan kyse suomalaisesta tilisiirtolaskusta?
-Harri
-
-
Viesti Kirjoittaja septic »
Ainakin tolla maanalaisen paikan rumalla taustakuvalla, joka on esittelyssä. Odotan innolla, että miltä näyttää siistin taustakuvan kanssa. Pelkään kyllä pahoin, että kalpenee nykyiselle, johon on lisätty Clear Dock -palikka.Erño kirjoitti:Muuten hyviä uudistuksia, paitsi että tuo uus dock on ruma kuin mikä
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Sivulla kuulemma näyttää nyt erilaiselta kuin aikaisemmin. Ainakin JGn mukaan.septic kirjoitti:Ainakin tolla maanalaisen paikan rumalla taustakuvalla, joka on esittelyssä. Odotan innolla, että miltä näyttää siistin taustakuvan kanssa. Pelkään kyllä pahoin, että kalpenee nykyiselle, johon on lisätty Clear Dock -palikka.Erño kirjoitti:Muuten hyviä uudistuksia, paitsi että tuo uus dock on ruma kuin mikä
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Tilausepäröintiä
Viesti Kirjoittaja LariFari »
Suomennettuna: jos nyt tänään pistän tilaukseen, tuleekohan varmuudella Leopardilla. Eihän 9e paljon ole, mutta silti. Köyhällä ei ole varaa rietastella moisilla.
Lari
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Tykkään uudesta dockista erittäin paljon!Erño kirjoitti:Kannattaa katsoa applen sivuilta tuo Leperdin esittelyvideo. Siitä saa vähän käsitystä millainen päivitys on tulossa.
Muuten hyviä uudistuksia, paitsi että tuo uus dock on ruma kuin mikä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
Niin, makuasioita. Onneksi tuo Dockin ulkonäkö ei kuitenkaan ole mikään vakava tekijä, mitä tulee järjestelmän käytettävyyteen. Vai voiko joku väittää, että se saa sinut tekemään työsi nopeammin, kun se heijastelee ikkunoita ja kiiltää? Yritän nimittäin saada itseni vakuuttuneeksi siitä, että Leopardin tilaus kannattaisi nyt heti. Pitäisi samalla tilata ulkoinen kovalevy, jotta saisi varmuuskopion tehtyä. Sormi on kieltämättä ollut tilaus-napilla monesti. En vain ole saanut vielä itselleni perusteltua sitä, että Leopardi pitäisi ihan heti hankkia. Saa yrittää ylipuhua, mutta en minä sitä ihan ole käsittänyt.Viizei kirjoitti:Tykkään uudesta dockista erittäin paljon!Erño kirjoitti:Kannattaa katsoa applen sivuilta tuo Leperdin esittelyvideo. Siitä saa vähän käsitystä millainen päivitys on tulossa.
Muuten hyviä uudistuksia, paitsi että tuo uus dock on ruma kuin mikäSe on jotenkin tyylikäs jne. Mutta innolla odotetaan Leopardia..
Jos oikein rehellisiksi ruvetaan, niin minä olen jopa välillä ollut enemmän innoissani ja odottanut enemmän Office 2008 for Macia kuin Leopardia...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
-
Viesti Kirjoittaja ponkes »
mä oon nyt koittanu katella tota et miten ihmeessä ton saa tohon 9e hintaan tilattua... ja en löydä tossa kolmannella sivulla postussa linkissä mitää kohtaa mihkä mä alan syötteleen tässä kuussa ostamani macbookin tietoja että se hinta myö tippuisi siitä 129e:stä siihen 9e:n... mitenkä?!?Molto bene kirjoitti:Suuret kiitokset Trexille vinkistä.
Kokeilin kepillä jäätä tilata Leopard päivityksen tarjoushintaan 8,95 vaikka olen tilannut Maccini jo syyskuun alussa.
Toimin näin:
- Oikea macin malli
- päivämääräksi lokakuun alku
- oikea sarjanumero
- ostospaikaksi Apple Store
- paikkakunta Helsinki
voila' tilaus meni läpi!!!
Onnellinen odottaja
MacBook 13,3" 2.0GHz C2D
iPhone 4
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Olet väärällä sivulla.ponkes kirjoitti:mä oon nyt koittanu katella tota et miten ihmeessä ton saa tohon 9e hintaan tilattua... ja en löydä tossa kolmannella sivulla postussa linkissä mitää kohtaa mihkä mä alan syötteleen tässä kuussa ostamani macbookin tietoja että se hinta myö tippuisi siitä 129e:stä siihen 9e:n... mitenkä?!?Molto bene kirjoitti:Suuret kiitokset Trexille vinkistä.
Kokeilin kepillä jäätä tilata Leopard päivityksen tarjoushintaan 8,95 vaikka olen tilannut Maccini jo syyskuun alussa.
Toimin näin:
- Oikea macin malli
- oikea sarjanumero
- paikkakunta Helsinki
Onnellinen odottaja
Luepa vaikka tuosta vähän taaempaa niin siellä kerrotaan mille sivulle pitää mennä. Ja vinkki: Älä paina sitä "ennakkotilaa" nappia vaan luepa vähän tarkemmin se sivu läpi.
-
aaaa... no niin... eli siis postitse pittee hoidella menemään...? eli pitää huomenna hoitaa kuntoon...TheKraken kirjoitti:Olet väärällä sivulla.ponkes kirjoitti:mä oon nyt koittanu katella tota et miten ihmeessä ton saa tohon 9e hintaan tilattua... ja en löydä tossa kolmannella sivulla postussa linkissä mitää kohtaa mihkä mä alan syötteleen tässä kuussa ostamani macbookin tietoja että se hinta myö tippuisi siitä 129e:stä siihen 9e:n... mitenkä?!?Molto bene kirjoitti:Suuret kiitokset Trexille vinkistä.
Toimin näin:
- Oikea macin malli
- oikea sarjanumero
- paikkakunta Helsinki
Onnellinen odottaja
Luepa vaikka tuosta vähän taaempaa niin siellä kerrotaan mille sivulle pitää mennä. Ja vinkki: Älä paina sitä "ennakkotilaa" nappia vaan luepa vähän tarkemmin se sivu läpi.
MacBook 13,3" 2.0GHz C2D
iPhone 4
-
Re: Tilausepäröintiä
Viesti Kirjoittaja tuurester »
Minä laitoin eilen ja toivon kovasti, että koneen saapuessa lepardit kauniisti sirkuttaisivat suloisia laulujaan.LariFari kirjoitti:Jokohan uskaltais laittaa Macbookin tilaukseen, notta se kujertelis mun korvaan lepardien kielelellä?
(Puhut muuten aivan kuin kämppikseni yleensä... Häneltä on omaankin kielenkäyttöön tarttunut paljon outoa "rispitsiä", kuten hän asian varmaankin ilmaisisi.

but my body's real.
-
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Ei, ei , ei - vaan niin kuin TheKraken jo vihjasi. Tuolta Up-To-Date sivulta et siis paina sitä Ennakko... vaa kelaa hiuka alas, ja sieltä sitten painat "Asiakkaat Suomessa" kohtaa oikealla olevasta palstasta...ponkes kirjoitti:aaaa... no niin... eli siis postitse pittee hoidella menemään...? eli pitää huomenna hoitaa kuntoon...TheKraken kirjoitti:Olet väärällä sivulla.ponkes kirjoitti:mä oon nyt koittanu katella tota et miten ihmeessä ton saa tohon 9e hintaan tilattua... ja en löydä tossa kolmannella sivulla postussa linkissä mitää kohtaa mihkä mä alan syötteleen tässä kuussa ostamani macbookin tietoja että se hinta myö tippuisi siitä 129e:stä siihen 9e:n... mitenkä?!?Molto bene kirjoitti:Suuret kiitokset Trexille vinkistä.
Toimin näin:
- Oikea macin malli
- oikea sarjanumero
- paikkakunta Helsinki
Onnellinen odottaja
-
jaaha... otin S-kirjaimen pois tuosta sarjanumeron edestä niin kelpasi.

MacBook 13,3" 2.0GHz C2D
iPhone 4
-
Viesti Kirjoittaja Jimmy »
Niin tyhmältä kuin vaikuttaakin, niin vastaanpa ihan FYI vaan itselleni:Jimmy kirjoitti:Mitäs ihmettä, mulla toi kyl ilmeisesti hyväksyy iMacin sarjanumeron mut päiväyksestä mussuttaa, ei kelpaa päiväykseksi mikään? Tilattu 15.9., saapui 3.9. - ei kelpaa mikään päiväys tällä (+muutama päivä) välillä. MacBook jonka tilasin syyskuun puolella, ja joka tuli 4.10., kelpasi päivitykseen. Kyllä mulle silti yks levy piisaa, Leopardissahan ei vissiin ole mitään naurettavia Mikkisoftamaisia aktivointeja tms?
Sain kuin sainkin tilauksen menemään läpi kun laitoin ostopäiväksi 1.10.

-
Dockin ulkoasuun parannusta
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Eli sivulla erilainen ja komentoriviltä sen tyylin saa siirrettyä myös alas. Saattaa olla, että onnistuu myös asetuksista, mutta en tiedä siitä.
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Re: Dockin ulkoasuun parannusta
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Eli siis Dockin ulkoasua saa muutettu asetuksistakin käsin ruosin MacWorldin mukaan.Macpoika kirjoitti:JG kirjoitteli tänään (Suomen aikaa). http://daringfireball.net/linked/2007/o ... dock_rumor
Eli sivulla erilainen ja komentoriviltä sen tyylin saa siirrettyä myös alas. Saattaa olla, että onnistuu myös asetuksista, mutta en tiedä siitä.
-
Re: Dockin ulkoasuun parannusta
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Tämä olisi erittäin mukava lisäys.JuhaT kirjoitti:Eli siis Dockin ulkoasua saa muutettu asetuksistakin käsin ruosin MacWorldin mukaan.Macpoika kirjoitti:JG kirjoitteli tänään (Suomen aikaa). http://daringfireball.net/linked/2007/o ... dock_rumor

![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Re: Tilausepäröintiä
Viesti Kirjoittaja LariFari »
=Dtuurester kirjoitti:Minä laitoin eilen ja toivon kovasti, että koneen saapuessa lepardit kauniisti sirkuttaisivat suloisia laulujaan.LariFari kirjoitti:Jokohan uskaltais laittaa Macbookin tilaukseen, notta se kujertelis mun korvaan lepardien kielelellä?
(Puhut muuten aivan kuin kämppikseni yleensä... Häneltä on omaankin kielenkäyttöön tarttunut paljon outoa "rispitsiä", kuten hän asian varmaankin ilmaisisi.)
Lepardien lempeät säkeistöt mielellään kuulisi jo oven ulkopuolelta, reippaan ja hymyilevän lähetin tuoden Mäkkiläistä tanssahdellen ja laulellen kotiovelleni.
Voi ruusu. Kaupungin katujen pimeämmillä nurkilla vaan huhutaan, että Macbookista pamahtaa Lepardin ilmestymisen jälkeen uudet mallit Apple storeen. Julmaa.
En mielellään kohtaa tilannetta, jossa olen juuri saanut lepardini kehräämään ja ympäri kaupunkia jannut tulevat viime hetkellä tilatuilla, hieman nopeammilla ja runsaammalla muistilla varustelluilla Macbookeillaan ilkkumaan julmasti piilopaikkani ovelle..
Tekniikan kehitys on julmaa.
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Minulla tilauksessa up-to-date fulfillment on: MB025K/AA.J. kirjoitti:Leopardia tilatessa tuleva levy 9e "päivitys"levy on aivan sama, ja samassa pakkauksessakin ilmeisesti tuleva, kuin se 129e Leopardi. Myös Applen osanumerot ovat samat.TheKraken kirjoitti:Paitti että tuo levy mikä sieltä tulee ilmeisesti tsekkaa sen onko koneessa jo käyttistä, eli sillä voi vain päivittää Tiikerin Leopardiin, mutta ei ilmeisesti asentaa tyhjälle pohjalle käyttistä.joonahe kirjoitti:Sama levy sieltä tulee.mikko111 kirjoitti:Onko tuo 9 eurolla tuleva Leopard pelkästään joku päivitys, vai sama kokonainen käyttöjärjestelmä, jota myydään 130 eurolla Apple Storessa?
EDIT: Päädyin itse siihen, että ostan sekä family packin että tuon päivityslevyn. Tämä siitä syystä että jos tuon iMacin myy eteenpäin, niin voi tuupata leopardin messiin. Lisää se nyt sen 8,95 jälleenmyyntihintaan
ja storessa normi-Leopardin: Part Number: MB021
Eli eiköhän tuo 9e päivitys ole jossain slimmikotelossa oleva ulkonäollisestikin eroava ja lisäksi vain omaan konemalliin sopiva levy, aivan kuten aiemminkin on tullut aina koneen mukana?
-
Viesti Kirjoittaja Mac.äräinen »
Pystyykö tuolla tavalla tilaamaan myös hieman aiemmin syksystä ostettuun koneeseen Leopardin 9€ hintaan?Jimmy kirjoitti:Niin tyhmältä kuin vaikuttaakin, niin vastaanpa ihan FYI vaan itselleni:Jimmy kirjoitti:Mitäs ihmettä, mulla toi kyl ilmeisesti hyväksyy iMacin sarjanumeron mut päiväyksestä mussuttaa, ei kelpaa päiväykseksi mikään? Tilattu 15.9., saapui 3.9. - ei kelpaa mikään päiväys tällä (+muutama päivä) välillä. MacBook jonka tilasin syyskuun puolella, ja joka tuli 4.10., kelpasi päivitykseen. Kyllä mulle silti yks levy piisaa, Leopardissahan ei vissiin ole mitään naurettavia Mikkisoftamaisia aktivointeja tms?
Sain kuin sainkin tilauksen menemään läpi kun laitoin ostopäiväksi 1.10.komiaa! Nyt tulee sit kaks kattia.
Samsung 245B & LaCie 500Gb F.A. Porsche
iPod Video 30Gb & Sennheiser HD265 linear & PlayStation 3 40Gb
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka