Mistähän mahtaa johtua muutoin suomenkielisen Mailin osittainen englanninkielisyys? Kun valitsen jonkin sanan uuden viestin ikkunassa ja avaan kontekstivalikon, on osa teksteistä englanninksi ja osa suomeksi. Kun teen saman saapuneessa postissa, on koko valikko viestistä riippuen joko suomeksi tai englanniksi. html-posti on englanniksi, kuten myös viesti, jossa on lainaus ja sisennys (html?). Muotoilematon viesti taas täysin suomenkielinen.
Mahtaako jäljet johtaa Safari 3.03:een? Käyttis on suomenkielinen 10.4.10 (PPC) ja Mail on myös viimeisin.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
MacFinn kirjoitti:Hauskinta tässä bugissa on se, että teepä sama saapuneessa mailissa, siellä ainakin mulla on ihan suomea. Ja uudessa viestissä englantia.
Hyvä, etten ole ongelmani kanssa yksin. Testailin tätä eri bokseissa. Saapuneissakin oli vaihtelevia tuloksia, suomea tai englantia. Ilmeisesti html tekee tepposia. Lainaus on toteutettu joissakin saapuneissa posteissa eri tavalla ja tämä vaikuttaa kieleen.
Uskottava se on, beta on beta. Ainakin tässä tapauksessa. Onhan Gmail myös beta, mutta tokkopa sitä on aikomuskaan kehittää alfaksi.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Beta on toki beta, mutta tärkeämpää tässä tapauksessa on, että beta on yksikielinen. Ei niitä muita kieliä saa release-versioonkaan mistään loihdittua, jos se on yksikielinen.
Support for International users
International text input methods
Advanced text (contextual forms, international scripts)
Localized menus and help
Spell checking”
Tarkoittanee myös Tiikeriversiota, joka kai tulee ulos myös piakkoin...
Beta on toki beta, mutta tärkeämpää tässä tapauksessa on, että beta on yksikielinen. Ei niitä muita kieliä saa release-versioonkaan mistään loihdittua, jos se on yksikielinen.
Olkoot vaikka saamenkielinen, kunhan ei vaikuta muiden ohjelmien kieleen.
Tai ehkä se englanti on siltikin parempi...
Mac Classic kirjoitti:Tarkoittanee myös Tiikeriversiota, joka kai tulee ulos myös piakkoin...
Paino sanalla kai...
Applehan ei ole missään vaiheessa luvannut että täysversio tulisi myös Tiikerille. Ei Safari 2:sta saatu aikoinaan pantterillekaan (tosin siitä ei kyllä ollut betakaan).
Minun arvaus on, että koko mac-beta lyötiin pihalle ihan vain tuon windows-version takia. Eli että maccikäyttäjille ei tulisi paha mieli kun windows-käyttäjillä on heitin selaimestaan "parempi" versio.
Minun arvaukseni siis on että perjantaina beta päättyy, mutta julkaisuversion hommaaminen vaatii leopardin.
Mutta kyllähän Mac-käyttäjille tulee morkkis jos kuusi vuotta vanhan XP:n käyttäjät pääsevät kiitämään uudella Safarilla, mutta vielä eilen uusinta Mac-käyttistä käyttäneet eivät...
Itse pitäydyn Tiikerissä Classicin vuoksi vielä jonkin aikaa, mutta uusi selain olisi kyllä kiva, vaikka tietysti ilman noita leopardimaisia WebClip ym. jutskia.
En veikkaile mitään, mutta toivon jotta tuon kolmosen annettaisiin skulata Tikrussakin. Uskoisin että se olisi myös järkevää Applen kannalta, ettemme me tiikeri-ihmiset karkaa muihin selaimiin.
TheKraken kirjoitti:Minun arvaus on, että koko mac-beta lyötiin pihalle ihan vain tuon windows-version takia. Eli että maccikäyttäjille ei tulisi paha mieli kun windows-käyttäjillä on heitin selaimestaan "parempi" versio.
Eikse julkaistu siksi, että iPhonelle päästään kehittämään ns. ohjelmia?
Maza kirjoitti:Uskottava se on, beta on beta. Ainakin tässä tapauksessa. Onhan Gmail myös beta, mutta tokkopa sitä on aikomuskaan kehittää alfaksi.
Triviana (-aalina) tuikkaan tähän väliin uskaliaasti: Se on tuo "alfa" kehitysasteeltaan "beettaa" aiempi, eli vielä raakileempi.
Itse en ole edes kokeillut Safarin beettaa. Onko v3-beetta niin hyvä että kannattaa ihan toivoa julkaisua Tiikerillekin?
Maza kirjoitti:Uskottava se on, beta on beta. Ainakin tässä tapauksessa. Onhan Gmail myös beta, mutta tokkopa sitä on aikomuskaan kehittää alfaksi.
Triviana (-aalina) tuikkaan tähän väliin uskaliaasti: Se on tuo "alfa" kehitysasteeltaan "beettaa" aiempi, eli vielä raakileempi.
Itse en ole edes kokeillut Safarin beettaa. Onko v3-beetta niin hyvä että kannattaa ihan toivoa julkaisua Tiikerillekin?
Kaikkea sitä oppii, kun lukee. Minä olen pitänyt beetaa kirjaimena, eli kyseessä olisi B-luokan Safari, joka jalostuu parhaaseen A-luokkaan. Kuinka väärässä saatoinkaan olla! Kyllä minä olen varsin tyytyväinen tähän, haku nettisivulta on oikeastaan se suurin edistysaskel. Toivon kyllä lopullisen version julkaisua Tigerille.
Kaikkea sitä oppii, kun lukee. Minä olen pitänyt beetaa kirjaimena, eli kyseessä olisi B-luokan Safari, joka jalostuu parhaaseen A-luokkaan. Kuinka väärässä saatoinkaan olla! Kyllä minä olen varsin tyytyväinen tähän, haku nettisivulta on oikeastaan se suurin edistysaskel. Toivon kyllä lopullisen version julkaisua Tigerille.
Noinhan tuo on. Alpha tulee ennen betaa, eikä betan jälkeen.
Periaatteessa siis se betan jälkeinen versio voisi olla gammaversio, mutta eipähän semmoista termiä käytetä.
Täällä on kaikissa koneissa kyseinen beta käytössä enkä takaisin enää vaihtaisi.