Onko kenelläkään tietoa miten tämän PC:ssä jo ikuisuuden olleen toiminnon saisi toimimaan Macissä?
Painamalla omppu + X esim. kansiossa olevan kuvan ollessa aktivoituna, pitäisi tämä kuva kaiken järjen mukaan "leikkaantua" jolloin sen voisi omppu + V komennolla sijoittaa toiseen kansioon.
10 vuotta olen maciä työssä joutunut käyttämään ja nyt taas tänään alkoi tämän komennon puuttuminen suunnattomasti v***ttamaan.
Anniel kirjoitti:Raahaamallahan tuo onnistuu parhaiten.
Parhain on mielestäni henkilökohtaisista mieltymyksistä kiinni. Itsekin joskus olisin pitänyt ominaisuutta kätevänä. Sillä voi(si) vähän kuin merkata, että nämä siirretään ja sitten rauhassa kahlailla sopivaa kansiota.
Ei kai tuollaisen ominaisuuden oleminen sentään haittaisi ketään.
Kotioloissa Mac Mini, iMac, ja eri tarkoituksiin soveltuvat koneet, rautapalomuurit ja virtuaaliserverit jne.
Tämä aihe on sen verran loppuun kaluttu täällä, että vakiporukka ei varmaan jaksa hirmuisesti tästä enää syttyä. Olis kiva, toiset tykkää toiset ei välitä. Vois korostaa ja vois niin ja näin. Joo. Sais mustakin olla, jotenkin kivasti vielä toteutettuna.
Eikä tosta oo loppujenlopuksi hyötyä kuin yhden hakemiston alla olevien tiedostojen siirtämisestä. Sekin on ^x hankalempaa, jos kyse on monta tiedostoa sisältävän hakemiston yksittäisien tiedostojen siirtämisestä. Path Finderissa tuo oli hyvin keksitty, että voidaan kerätä tiedostot yhteen nippuun vaikka 1000:sta eri paikasta ja siirtää siitä yhteen kohteeseen.
D kirjoitti:Itsekin olen tuota ominaisuutta ajoittain kaipaillut, ja tuli mieleen, josko leopardissa moisen saisimme jo käyttöömme...
Ette saa, olkaa hyvät.
Huoh, kai sen saa sitten jollain kikkailemalla, muuten jää MBP & Leopard ostamatta. Oikeesti, tässä parin vuoden aikana on ton finderin kykenemättömyyteen kyllästynyt tyystin.
D kirjoitti:Itsekin olen tuota ominaisuutta ajoittain kaipaillut, ja tuli mieleen, josko leopardissa moisen saisimme jo käyttöömme...
Ette saa, olkaa hyvät.
Huoh, kai sen saa sitten jollain kikkailemalla, muuten jää MBP & Leopard ostamatta. Oikeesti, tässä parin vuoden aikana on ton finderin kykenemättömyyteen kyllästynyt tyystin.
- Hount
Jep, saisi ottaa mallia Amigan Directory Opus softasta (löytyy nykyään pelkästään Windowsille)!
Ette saa, olkaa hyvät.
- Hount
Jos yhden napin taikia mene kone vaihtoon, niin on kyllä syytäkin harkita
Pitää sitä nyt vähän useampi syy olla, jotta MBP:hen sijoittaa.
Mac Classic kirjoitti:Ratkaisu ongelmaan: Kopioi ja poista: Omppu-X = Omppu-C + Omppu-Backspace. Sekunti menee tosin ehkä aikaa ylimääräiseen näpyttelyyn...
Eipä muuten onnistu tuolla tavalla. Kopioitava kohde häviää saman tien leikepöydältä kun painaa omppu-backspacea.
Ups. Näin on; aika epäloogista totta tosiaan.
Jotain muutenkin epäkelpoa on tässä tavassa miten Finder näyttää "Näytä Leikepöytä" komennolla leikepöydän sisällön samalla tavalla ikään kuin tekstinä, vaikka sisältö olisi tiedosto. Varmaan jäänne OS 9 ajoilta, jolloin noita tiedostoja ei tosiaan leikepöydälle saanut vaan pelkästään niiden nimet.
Kyllä ton "puute" muakin aluksi häiritsi ja kovasti. Pidin tätä "puutetta" todella pahana suunnitteluvirheenä jne, mutta nyt pari vuotta OS X:ää käytettyäni en edes kaipaa koko toimintoa.
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
Sherukka kirjoitti:Olisiko tuo toiminto patentoitu ja sen takia ei sitä saada muuta kuin hirveällä rahatukulla mukaan? Menen ja tiedä...
Ei ole patentoitu. Apple vaan on aina vannonut Drag'n'Dropin nimeen.
Itse en ole kertaakaan käyttänyt edes omppu-c:tä finderissa, vaikka windowsissa olin vannoutunut ctrl-x -mies. Raahaaminen yhdistettynä exposeen on vaan niin hiton kätevä.