Mulla Lacie ja tekee myös tota, että ei ilmesty osiot näkyviin aina kun on oikeaoppisesti kytkenyt sen pois ja haluaa uudestaa sen käyttöön myöhemmin.
Ainoastaan auttaa koneen buuttaaminen ja ulkoisessa virrat päällä. Näin se toimii AINA tämä Lacie mulla. On Firewire. Vanha Lacie ei temppuillut! Täytyy koittaa tota firmwarea...
Lacie ei suostu tulemaan näkyviin...
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
-
Viesti Kirjoittaja veli-v »
PC:ssä en enää tarvii, mutta pitäs saada ne tiedostot sieltä jonnekkin ennenkuin sen alustaa, ja mulla ei oo koneella tarpeeksi tilaa että saisin ne tiedostot sieltäOssi kirjoitti:Ainakin nämä UBSi-väyläiset saa toimimaan rivakammin kun alustaa ne uudestaan "Maccimuotoon", siis jollei tarvitse käyttää PC:ssä.

-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Lassielta.veli-v kirjoitti:Meinaatko että poistan tuon tuolta Macintosh HD:ltä vai tuolta lacielta?MVi kirjoitti:
Mä olen joskus aikaisemmin ehdottanut Spotlightin V-100 tiedoston poistoa levyn juuresta, on tuonut itselle avun muutaman kerran. On piilossa, mutta saa näkyviin esim. Onyxillä.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
-
Viesti Kirjoittaja skin »
No joo, mutta ei kai nää vehkeet näinkään pidä toimia!!! Sulla tosin vielä heikommin...
Ja sitten mikä idea on levytyökalussa "tuo näkyviin" toiminnolla, jolla oon silloin tällöin onnistunut saamaan osiot käyttöön?
Nyt myös huomasin, jos Lacie (firewire) on siis kiinni koneessa, mutta virrat ovat pois, niin levytyökalu ei löydä edes koneen omaa HD:ta. Onko normaalia?
Edit:
Ja kun ottaa firewire-piuhan irti, niin heti löytyy oma HD!!
Ja sitten mikä idea on levytyökalussa "tuo näkyviin" toiminnolla, jolla oon silloin tällöin onnistunut saamaan osiot käyttöön?
Nyt myös huomasin, jos Lacie (firewire) on siis kiinni koneessa, mutta virrat ovat pois, niin levytyökalu ei löydä edes koneen omaa HD:ta. Onko normaalia?

Edit:
Ja kun ottaa firewire-piuhan irti, niin heti löytyy oma HD!!
-
Ja kysymys kuuluu, kuinka? Ei tommosta tiedostoa nimittäin näy windowsin puolella, vaikka on kaikki piilotiedostot näkyvissä ja macin puolella ei tosiaan tuonna lassielle pääse...MVi kirjoitti:Lassielta.veli-v kirjoitti:Meinaatko että poistan tuon tuolta Macintosh HD:ltä vai tuolta lacielta?MVi kirjoitti:
Mä olen joskus aikaisemmin ehdottanut Spotlightin V-100 tiedoston poistoa levyn juuresta, on tuonut itselle avun muutaman kerran. On piilossa, mutta saa näkyviin esim. Onyxillä.
-
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Minun vinkki on ihan simppelisti se että Onyx käyntiin, valitaan Appearance -> Show hidden files and folders, rasti ruutuun ja Apply. Sen jälkeen se V-100 mäkeen.veli-v kirjoitti:No nyt auttoi pc:n puollella pyöräyttäminen, ja lacie näkyy. Mutta kuinkas minä saisin sen nyt pysymään näkyvissä?
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Ei onnaa, kun sitä tiedostoa ei löydy tuolta lassielta....MVi kirjoitti:Minun vinkki on ihan simppelisti se että Onyx käyntiin, valitaan Appearance -> Show hidden files and folders, rasti ruutuun ja Apply. Sen jälkeen se V-100 mäkeen.veli-v kirjoitti:No nyt auttoi pc:n puollella pyöräyttäminen, ja lacie näkyy. Mutta kuinkas minä saisin sen nyt pysymään näkyvissä?
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka