Ilmeisesti Toasti 6 ei ole niin fiksu kuin esim. itunes. eli osaisi jakaa poltettavan datan usealle levylle itse.
Olen tässä polttelemassa valmistunutta duuniprojektia : kokoa 17,44gt. Ei ole hääviä hommaa jakaa kansiot sopiviksi, ei.
Toast ja 17,44gt poltto monelle DVD-R
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Toast ja 17,44gt poltto monelle DVD-R
Viesti Kirjoittaja G5user »
-
Re: Toast ja 17,44gt poltto monelle DVD-R
Viesti Kirjoittaja Asafoetida »
StuffIt Deluxella voisi tehdä ensin archiven, sitten segmentoida sen.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ajattelin aluksi ehdottaa samaa...mutta totesin sen muodostavan vain lisää ongelmia joten pidin suuni kiinni.
Nimittäin a.) sen tekemiseen menisi ikuisuus ja b.)jotta sitä voisi katsella pitäisi kaikki palaset siirtää ensin koneelle, ja sitten yhdistää, joka veisi toisen ikuisuuden.
Nimittäin a.) sen tekemiseen menisi ikuisuus ja b.)jotta sitä voisi katsella pitäisi kaikki palaset siirtää ensin koneelle, ja sitten yhdistää, joka veisi toisen ikuisuuden.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Asafoetida »
Niin, se nyt sitten riippuu. Jos on kyse puhtaasta arkistoinnista, muutama ikuisuus nähdäkseni menettelee. Omat projektini eivät ole ihan noin massiivisia - kaksi DVDtä on riittänyt pahimmillekin - ja systeemini on se, että projektikansio siiirtyy homman päättyessä kovalevystön ao. paikkaan (backuppien ulottumattomiin) ja teen kaksi CD/DVD kopiota, joista toinen menee 'off site' varastoon. Vuoden tai parin kuluttua kovalevykopio tuhotaan (tilan loppuesssa!), koska ilmeisesti työ on todella lopussa.
Toistaiseksi ongelmat ovat olleet vähäisiä - pari CDtä ja muutama kymmen DiskDoubler-pakattua tiedostoa on mennyt niin pilalle, että on täytynyt etsiä 'joku toinen' kopio, mutta mitään mitä olen tarvinnut ei ole tainnut hävitä lopullisesti. CDFinder on kyllä toisinaan ollut kovassa käytössä - ja n. 1000 CDn joukosta sen oikean löytäminen ei suinkaan ole helppoa!
Kauhulla odotan tilannetta jossa 10 vuotta vanhalta CDltä ehdottomasti täytyy saada tiedosto joka on tehty jo ammoin kuolleella ohjelmalla! Paperi on helkkarin hyvä keksintö (mutta laserprintterit ja varsinkaan mustesuihkut eivät ole) ja parhaillaan selvittelen mikrofilmiarkistointimahdollisuuksia. Minulla onnettomalla kun on sekä lakisääteisiä että sopimuksellisia arkistointivelvollisuuksia (ja 3 miljoonan euron vastuuvakuutus!)
Toistaiseksi ongelmat ovat olleet vähäisiä - pari CDtä ja muutama kymmen DiskDoubler-pakattua tiedostoa on mennyt niin pilalle, että on täytynyt etsiä 'joku toinen' kopio, mutta mitään mitä olen tarvinnut ei ole tainnut hävitä lopullisesti. CDFinder on kyllä toisinaan ollut kovassa käytössä - ja n. 1000 CDn joukosta sen oikean löytäminen ei suinkaan ole helppoa!
Kauhulla odotan tilannetta jossa 10 vuotta vanhalta CDltä ehdottomasti täytyy saada tiedosto joka on tehty jo ammoin kuolleella ohjelmalla! Paperi on helkkarin hyvä keksintö (mutta laserprintterit ja varsinkaan mustesuihkut eivät ole) ja parhaillaan selvittelen mikrofilmiarkistointimahdollisuuksia. Minulla onnettomalla kun on sekä lakisääteisiä että sopimuksellisia arkistointivelvollisuuksia (ja 3 miljoonan euron vastuuvakuutus!)
-
Viesti Kirjoittaja mtoivo »
Itse törmäsin samaan ongelmaan, kun piti siirtää toistakymmentägigaa tavaraa uudelle palvelimelle, joka ei ollutkaan enää 100Mbps sisäverkossa. DVD:llehän ne piti siitä poltella, mutta samainen osittelukysymys tuli eteen. Ratkaisin ongelman seuraavasti: löin kaikki tavarat yhteen tgz-pakettiin (kone oli linux) ja kirjoitin häthätää shelliscriptin, joka dd-komentoa hyödyntämällä splittaa tiedoston määrätyn kokoisiksi paketeiksi (tässä tapauksessa tein 4,5GB paketit DVD:tä varten). Hommassa oli erinäisiä ongelmia, mutta tuloksena on myös macissa toimivat shelliscriptit, joista toinen splittaa ison tiedoston halutun kokoisiksi palasiksi ja toinen liittää palaset takaisin yhteen. Jos kiinnostusta löytyy, ja terminaalin käyttö ei pelota, scriptit saa minulta. En viitti tänne foorumille spammata niitä.
-
Viesti Kirjoittaja G5user »
Kiitos tarjouksesta, valitettavasti en ymmärrä terminaalista mitään.
Ei minullakaan yleensä ole näin isoja projekteja, eli en tämän kanssa rupea bodaamaan ja opettelemaan terminaalin käyttöä.
Jos tilanne olisi kokoajan sama, sitten ehkä...
Ei minullakaan yleensä ole näin isoja projekteja, eli en tämän kanssa rupea bodaamaan ja opettelemaan terminaalin käyttöä.
Jos tilanne olisi kokoajan sama, sitten ehkä...
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
Mulla olisi käyttöä tuolle scriptille. Jos et tänne viitti sitä tosiaan spämmätä, niin pistätkö postiin? juishi (at) luukku.comJos kiinnostusta löytyy, ja terminaalin käyttö ei pelota, scriptit saa minulta. En viitti tänne foorumille spammata niitä.
mb pro m1
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ainakin .Macin Backup olis tossa kova sana. Käytännössä mikä tahansa backup softa hanskaa ton miten vaan.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja mtoivo »
Sinne läjähti pienen ohjeen kera. Toivottavasti on apua, minut ainakin säästi isolta säädöltä. Tein itse, koska en löytänyt mistään vastaavaa. Harmi, että mac os x:n dd ei hyväksy MB ja vast. määritteitä tiedostonkoossa, menee vähän matikaksi.Mulla olisi käyttöä tuolle scriptille. Jos et tänne viitti sitä tosiaan spämmätä, niin pistätkö postiin? juishi (at) luukku.com
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
StuffItin kaupallisella versiolla pystyy Archivea selaamaan ja kaappaamaan tarvitsemansa sieltä, purkamatta koko pakettia.b.)jotta sitä voisi katsella pitäisi kaikki palaset siirtää ensin koneelle, ja sitten yhdistää, joka veisi toisen ikuisuuden.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka