Ajattelin että tänne voisi kirjottaa ne jotka on ostanu mäkin ennen lokakuuta.
Tiedän että kamppanja ei minulle pitäisi olla "auki" mutta kuitenkin haluaisin kovasti kyseisen leopardin kun tarvitsin mäkin heti enkä pystynyt 1½kk oottamaan sitä. Macbook on ostettu verkkokauppa.com:ista 29.8.2007 ja se saapui noin 1-2 viikkoa myöhemmin niin kait nytten voivat sen verran joustaa ja antavat sen käyttiksen siihen noin 9€. Applen sivuilla laittamalla päivämäärän lokakuun puolelle niin se olisi antanut tilata, mutta en omista minkäänlaista luottokorttia ja en siksi voi applen sivuille rekisteröityä Verkkokaupasta ne vaan sanoivat että soita applelle ja neuvottele heidän kanssaan. olisikos jollain vinkkejä ja neuvoja kun tämäkin on eka mäkki mikä on vai täytyykös miun vaan tyytyä tähän vanhempaan?
Viimeksi muokannut Markus89, 27.10.2007 klo 10.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voit tietysti soittaa Apple Storeen mutta olen 99% varma ettet tule leopardia 9 eurolla saamaan, valitettavasti. Muutenhan kaikkien muidenkin pitäisi saada ja joku rajahan siihen täytyy valitettavasti vetää.
Minullakin on verkkokaupasta ostettu kone, tosin vielä aiemmin kuin sinun koneesi. Ainakaan sarjanumeroa eivät kelpuuttaneet (apple storessa) mikä sinänsä ei ole ihme, onhan se monta kuukautta ennen tuota lokakuun alkua...
maukku92 kirjoitti:Minullakin on verkkokaupasta ostettu kone, tosin vielä aiemmin kuin sinun koneesi. Ainakaan sarjanumeroa eivät kelpuuttaneet (apple storessa) mikä sinänsä ei ole ihme, onhan se monta kuukautta ennen tuota lokakuun alkua...
Mulla taas kelpuuttavat sarjanumeron ja kun laitan päivämääräksi vaikkapa lokakuun alun. Sillä saisin kyllä tilattua ja nytten olisin jo siinä vaiheessa että rahansiirto.
Ostopaikka oli verkkokauppa.com ja ostopäivämäärä oli lokakuun alkuja vaikka oikeasti olen ostanut koneen elokuun viimeisimpinä päivinä ja saanut syyskuun puolessa välissä.
Ostin oman MacBookkini 13.10 stockmannilta, tarkoittaako se että saan vai en saa Leopardia tuohon alennushintaan?
Menet sinne OS X up-to-date tilaussivulle, valitse suomalainen asiakas ja syötät tiedot, tärkein lienee sarjanumero. Ja näet saatko.
Kaikkiin 1.10. jälkeen myytyihin Macceihin saa Leon 8,95 € hintaan.
Mutta ilmeisesti vain se ostopäivämäärä minkä laittaa sinne niin se ratkaisee jos vain koneen sarjanumero on oikein. Eli jos kone on ostettu vaikka kesäkuussa mutta ilmoittaa sivulle että on ostettu 1.10 niin se antaa tilata sitten alennettuun hintaan?
Markus89 kirjoitti:Mutta ilmeisesti vain se ostopäivämäärä minkä laittaa sinne niin se ratkaisee jos vain koneen sarjanumero on oikein. Eli jos kone on ostettu vaikka kesäkuussa mutta ilmoittaa sivulle että on ostettu 1.10 niin se antaa tilata sitten alennettuun hintaan?
Riippuu myös sarjanumerosta. Niillä on Applella joku pettävä logiikka noissa, joista ne tsekkaa, että onko kone voitu ostaa lokakuussa. Ite sain elokuussa ostamani koneen läpi, mutta en oo kyllä kuullut ensimmäisestäkään tapauksesta, jossa heinäkuussa ostettu kone ois mennyt läpi.
Markus89 kirjoitti:Mutta ilmeisesti vain se ostopäivämäärä minkä laittaa sinne niin se ratkaisee jos vain koneen sarjanumero on oikein. Eli jos kone on ostettu vaikka kesäkuussa mutta ilmoittaa sivulle että on ostettu 1.10 niin se antaa tilata sitten alennettuun hintaan?
Riippuu myös sarjanumerosta. Niillä on Applella joku pettävä logiikka noissa, joista ne tsekkaa, että onko kone voitu ostaa lokakuussa. Ite sain elokuussa ostamani koneen läpi, mutta en oo kyllä kuullut ensimmäisestäkään tapauksesta, jossa heinäkuussa ostettu kone ois mennyt läpi.
Luulen myös että ostopaikka vaikuttaa asiaan, sillä täällä on raportoitu noista elokuussa ostetuista koneista, että ainoastaan Apple Storesta ostetut koneet jostain syystä kelpaavat...
Luulen myös että ostopaikka vaikuttaa asiaan, sillä täällä on raportoitu noista elokuussa ostetuista koneista, että ainoastaan Apple Storesta ostetut koneet jostain syystä kelpaavat...
Joo.Jännä juttu että itse pystyn tilaamaan leopardin kun muutan ostopäivän lokakuuksi. Tietty tiedä sitten että kun olen maksanut niin ilmoittavat että kone ostettu aijemmin. Mutta tiedä pitäisikö yrittää. Toisaalta se ois väärin, mutta toisaalta applen kuuluu itse katsoa kelle antaa ja näin.
Se ei ole tyhmä joka pyytää
Joo tosiaan. Kun laitan päivämääräksi vaikkapa syyskuun viimeisen niin sanoo että serialnumberi on käytössä tai jos vaihdan päivää niin sanoo että muuta päivä. Mutta heti kun laitan päivämääräksi vaikkapa lokakuun 1 niin ei minkäänlaista ongelmaa. Se hyväksyy ja antaa pistää tilausta sisään. Voi olla että voisin kokeilla pankkisiirrolla että miten käy.
Ja tosiaan nyt kokeilin niin se antaa minulle kyllä pankkitilin mihin siirtäisin rahat ja näin, omituista
kokki kirjoitti:itse ostin minin elokuussa, mutta "tuhlasin" jo sarjanumeron ilifen päivitykseen, eli taitaa apple jo olla poistanut koneeni listoilta...
Tarvitseeko pelätä, että systeemin "väärinkäyttäjä" voisi joutua vaikka Applen haastamaksi oikeuteen, mikäli jostain saavat tulevaisuudessa selville, että Leopard on mennyt halvalla hinnalla sille kuulumattomalle henkilölle?
viltsu kirjoitti:Tarvitseeko pelätä, että systeemin "väärinkäyttäjä" voisi joutua vaikka Applen haastamaksi oikeuteen, mikäli jostain saavat tulevaisuudessa selville, että Leopard on mennyt halvalla hinnalla sille kuulumattomalle henkilölle?
Tätä minäkin ajattelin, mutta päädyin siihen että Applen kuuluu tarkastaa kelle näitä lähettelee. Ja joku hieman ei niin osaavava ihminen joka ei osaa englantia ei ehkä ymmärrä mitä esim teksti että päivämäärä on väärä tarkoittaa joten kokeilee erillaisia yhdistelmiä Se oli sittenkin aivan ääripää.
Ja luulempa että ei se minkäänlaisia "oikeustoimia" tee. Olen kuitenkin mäkistä maksanut yli 1000€, vaikka yhtiöt ovat raha-ahneita.
Ja taas toisaalta en varasta mtn. Maksan siitä silti.
viltsu kirjoitti:Tarvitseeko pelätä, että systeemin "väärinkäyttäjä" voisi joutua vaikka Applen haastamaksi oikeuteen, mikäli jostain saavat tulevaisuudessa selville, että Leopard on mennyt halvalla hinnalla sille kuulumattomalle henkilölle?
Tätä minäkin ajattelin, mutta päädyin siihen että Applen kuuluu tarkastaa kelle näitä lähettelee. Ja joku hieman ei niin osaavava ihminen joka ei osaa englantia ei ehkä ymmärrä mitä esim teksti että päivämäärä on väärä tarkoittaa joten kokeilee erillaisia yhdistelmiä Se oli sittenkin aivan ääripää.
Ja luulempa että ei se minkäänlaisia "oikeustoimia" tee. Olen kuitenkin mäkistä maksanut yli 1000€, vaikka yhtiöt ovat raha-ahneita.
Ja taas toisaalta en varasta mtn. Maksan siitä silti.
Ja kun pistin elokuun tilaukseen niin sivusto ilmoitti vain että päivämäärä on väärä. Ei mitään ilmoittanut siitä että en ole oikeutettu kyseiseen "alennukseen" niin tottakai sitten kun sanotaan että päivämäärä on väärä niin muutan päivämäärää. Kertaakaan ei ole vielä sanottu että minä en ole oikeutettu alennukseen eli ilmeisesti olenkin oikeutettu alennukseen, koska siitä ei ole mtn sanottu sivustolla.
kokki kirjoitti:itse ostin minin elokuussa, mutta "tuhlasin" jo sarjanumeron ilifen päivitykseen, eli taitaa apple jo olla poistanut koneeni listoilta...
24 syyskuuta saapunut macbook applestoresta ja nyt on tuo leopardin halpa päivitysversio asennettuna että vaikutti siltä että onnistu tuo päivämäärän kans viilaaminen.
Noo eiköhän tuo ole oikein että back to school kampanjan aikana ostetut koneet on edukkaasti päivitettävissä.