Leopard (OS X 10.5) asennus- ja käyttöönottokokemukset
-
-
Re: Varoitus: Uusi formatointimuoto...
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ei ole, Tässä kuvakaappaus Tiikeristä.JuhaT kirjoitti:...niin mutta ei nimettynä tuolla tavalla, vaan unix tiedostojärjestelmänä.Jamac kirjoitti:Niin, siis tarkoitin että tuo on ollut jo Tiikerissä, ja jos oikein arvaan niin myös Pantterissa. Enpä ihmettelisi jos olisi ollut jo jopa Jaguaarissa, ei tietystikään journaloituna (kirjaavana), koska ominaisuus tuli vasta Pantterissa.JuhaT kirjoitti:"Ihan tiedossa" ja ihan tiedossa kenelläkin. Ei ainakaan minun silmääni ole täällä Hompussa asia osunut

-
-
-
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Mä ihmettelen suuresti miksei voisi asentaa sillä päivitys vaihtoehdolla. Olen asentanut nyt kahteen koneeseen (PPC ja Intel) ja asennukset on mennyt ihan ongelmitta läpi. Ja nimenomaan siten että heitin Leopardin levyn asemaan, klikkasin sitä "install leopard" ikonia ja annoin OS X:n hoitaa loput.jonesb kirjoitti:Hetki on nyt käytelty. Aikamoista. Komppaan jo esille tulluttutta asiaa ja painotan (tän vois nostaa johonkin näkyville), että älkää missään tapauksesa käyttäkö sitä "päivitä"-asennusvaihtoehtoa. Itselläni kuten muillakin asennuksen jälkeen bluescreeni, eikä voi muuta kuin asentaa uusiksi. Tämä voi olla kiusallista etenkin niillä jotka saavat lepardin päivityksenä, tai onko niissä levyissä sitten esiintynyt samaa? Kun asentaa arkistoi ja asennna-optionilla niin homma menee hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Olin "väärässä"... Eng. tuollatavalla, mutta suomeksi "suojattu, kirjaava", jonka kyllä käsittää ihan eri tavalla kuin tuon iso/pieni-kirjainjutun.Jamac kirjoitti:Ei ole, Tässä kuvakaappaus Tiikeristä.JuhaT kirjoitti:...niin mutta ei nimettynä tuolla tavalla, vaan unix tiedostojärjestelmänä.Jamac kirjoitti:Niin, siis tarkoitin että tuo on ollut jo Tiikerissä, ja jos oikein arvaan niin myös Pantterissa. Enpä ihmettelisi jos olisi ollut jo jopa Jaguaarissa, ei tietystikään journaloituna (kirjaavana), koska ominaisuus tuli vasta Pantterissa.JuhaT kirjoitti:"Ihan tiedossa" ja ihan tiedossa kenelläkin. Ei ainakaan minun silmääni ole täällä Hompussa asia osunut
Kivoja nää "käännöskukkaset".
-
Viesti Kirjoittaja jamo »
Tuollaiset virheethän alkavat olla vakavia. Suosittelen laittamaan palautetta Applelle.JuhaT kirjoitti: Olin "väärässä"... Eng. tuollatavalla, mutta suomeksi "suojattu, kirjaava", jonka kyllä käsittää ihan eri tavalla kuin tuon iso/pieni-kirjainjutun.
-
-
-
Inquisitor
Viesti Kirjoittaja Laiska »
Inquisitor ja muut plugit, jotka käyttävät InputManageria, toimivat Leopardissa PlugSuitin (http://millenomi.altervista.org/PlugSuit/) avulla.Kaskelotti kirjoitti: -Pitää taas odotella inquisitorin ja safariblockin päivityksiä.
:L
-
Re: Inquisitor
Viesti Kirjoittaja sivullinen »
Itse en saanut Safariblockia toimimaan. Sit löytyi myös tällainen ohje kuinka Safariblockin saisi toimimaan, mutta en kokeillut sen toimivuutta, koska vaikuttaa siltä että takuu näiden InputManagers-palikoiden toimivuudelle on aika heikoilla jäillä.Laiska kirjoitti:Inquisitor ja muut plugit, jotka käyttävät InputManageria, toimivat Leopardissa PlugSuitin (http://millenomi.altervista.org/PlugSuit/) avulla.Kaskelotti kirjoitti: -Pitää taas odotella inquisitorin ja safariblockin päivityksiä.
Siirryin siis Firefoxin käyttäjäksi.
Päivän mietelause: http://sivullinen.kapsi.fi/?p=3
-
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
Minäkin ihmettelen. En ole vielä kylläkään saanut Leopardia käsiini, mutta aikomuksena on asentaa päivitys juurikin päivitys-menetelmällä. Päivitys-kaljoja olen kyllä jo nauttinut.tianyl kirjoitti:Mä ihmettelen suuresti miksei voisi asentaa sillä päivitys vaihtoehdolla. Olen asentanut nyt kahteen koneeseen (PPC ja Intel) ja asennukset on mennyt ihan ongelmitta läpi. Ja nimenomaan siten että heitin Leopardin levyn asemaan, klikkasin sitä "install leopard" ikonia ja annoin OS X:n hoitaa loput.jonesb kirjoitti:Hetki on nyt käytelty. Aikamoista. Komppaan jo esille tulluttutta asiaa ja painotan (tän vois nostaa johonkin näkyville), että älkää missään tapauksesa käyttäkö sitä "päivitä"-asennusvaihtoehtoa. Itselläni kuten muillakin asennuksen jälkeen bluescreeni, eikä voi muuta kuin asentaa uusiksi. Tämä voi olla kiusallista etenkin niillä jotka saavat lepardin päivityksenä, tai onko niissä levyissä sitten esiintynyt samaa? Kun asentaa arkistoi ja asennna-optionilla niin homma menee hyvin.
Ja puuta vielä koputan.
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
-
Viesti Kirjoittaja niemepet »
Minulla oli sama ongelma. Boottasin c-nappi pohjassa ja asensin archive moodissa. Löysin tämän ratkaisun netistä. Siis archive & update asennus toimii - update ei.KinZZa kirjoitti:Minäkin ihmettelen. En ole vielä kylläkään saanut Leopardia käsiini, mutta aikomuksena on asentaa päivitys juurikin päivitys-menetelmällä. Päivitys-kaljoja olen kyllä jo nauttinut.tianyl kirjoitti:Mä ihmettelen suuresti miksei voisi asentaa sillä päivitys vaihtoehdolla. Olen asentanut nyt kahteen koneeseen (PPC ja Intel) ja asennukset on mennyt ihan ongelmitta läpi. Ja nimenomaan siten että heitin Leopardin levyn asemaan, klikkasin sitä "install leopard" ikonia ja annoin OS X:n hoitaa loput.jonesb kirjoitti:Hetki on nyt käytelty. Aikamoista. Komppaan jo esille tulluttutta asiaa ja painotan (tän vois nostaa johonkin näkyville), että älkää missään tapauksesa käyttäkö sitä "päivitä"-asennusvaihtoehtoa. Itselläni kuten muillakin asennuksen jälkeen bluescreeni, eikä voi muuta kuin asentaa uusiksi. Tämä voi olla kiusallista etenkin niillä jotka saavat lepardin päivityksenä, tai onko niissä levyissä sitten esiintynyt samaa? Kun asentaa arkistoi ja asennna-optionilla niin homma menee hyvin.
Ja puuta vielä koputan.
Toinen asia jota ihmettelen on että Time machine toimii USB ja Firewire kovalevyjen kanssa, mutta ei gigasen ethernetin kautta Terastationin RAID5:lle... täytyy odotella että korjaavat moisen "lapsuksen".
iMac 2.5GHz Quad-Core Intel Core i5
12 GB RAM
AMD Radeon HD 6750M 512MB GDDR5
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
En nyt vieläkään ymmärrä ongelmaa... Mac OS Extended (Case sensitive, journaled) on suomennettuna tarkalleen Mac OS laajennettu (isot ja pienet kirjaimet erotteleva, kirjaava)JuhaT kirjoitti:Olin "väärässä"... Eng. tuollatavalla, mutta suomeksi "suojattu, kirjaava", jonka kyllä käsittää ihan eri tavalla kuin tuon iso/pieni-kirjainjutun.Jamac kirjoitti:Ei ole, Tässä kuvakaappaus Tiikeristä.JuhaT kirjoitti:...niin mutta ei nimettynä tuolla tavalla, vaan unix tiedostojärjestelmänä.Jamac kirjoitti: Niin, siis tarkoitin että tuo on ollut jo Tiikerissä, ja jos oikein arvaan niin myös Pantterissa. Enpä ihmettelisi jos olisi ollut jo jopa Jaguaarissa, ei tietystikään journaloituna (kirjaavana), koska ominaisuus tuli vasta Pantterissa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Joo, aika ristiriitaisia kokemuksia on, mutta Applen keskustelupalstojen viestit kyllä osoittaa että ilmiötä esiintyy ihan reilusti.niemepet kirjoitti:Minulla oli sama ongelma. Boottasin c-nappi pohjassa ja asensin archive moodissa. Löysin tämän ratkaisun netistä. Siis archive & update asennus toimii - update ei.KinZZa kirjoitti:Minäkin ihmettelen. En ole vielä kylläkään saanut Leopardia käsiini, mutta aikomuksena on asentaa päivitys juurikin päivitys-menetelmällä. Päivitys-kaljoja olen kyllä jo nauttinut.tianyl kirjoitti:Mä ihmettelen suuresti miksei voisi asentaa sillä päivitys vaihtoehdolla. Olen asentanut nyt kahteen koneeseen (PPC ja Intel) ja asennukset on mennyt ihan ongelmitta läpi. Ja nimenomaan siten että heitin Leopardin levyn asemaan, klikkasin sitä "install leopard" ikonia ja annoin OS X:n hoitaa loput.jonesb kirjoitti:Hetki on nyt käytelty. Aikamoista. Komppaan jo esille tulluttutta asiaa ja painotan (tän vois nostaa johonkin näkyville), että älkää missään tapauksesa käyttäkö sitä "päivitä"-asennusvaihtoehtoa. Itselläni kuten muillakin asennuksen jälkeen bluescreeni :), eikä voi muuta kuin asentaa uusiksi. Tämä voi olla kiusallista etenkin niillä jotka saavat lepardin päivityksenä, tai onko niissä levyissä sitten esiintynyt samaa? Kun asentaa arkistoi ja asennna-optionilla niin homma menee hyvin.
Ja puuta vielä koputan.
-
Mac OS laajennettu - iIot ja pienet kirjaimet (kirjaava)
Viesti Kirjoittaja egil »
--------------
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja etan0l »
Voitko vähän tarkemmin kertoa tästä archive moodista? Häviäkö tavaraa, kun se kauttaa asentelee? Miten se tarkalleen tapahtuu? Olen uusi mac käyttäjä ja maanantaina olisi tarkoitus asentaa leo.niemepet kirjoitti:Minulla oli sama ongelma. Boottasin c-nappi pohjassa ja asensin archive moodissa. Löysin tämän ratkaisun netistä. Siis archive & update asennus toimii - update ei.KinZZa kirjoitti:Minäkin ihmettelen. En ole vielä kylläkään saanut Leopardia käsiini, mutta aikomuksena on asentaa päivitys juurikin päivitys-menetelmällä. Päivitys-kaljoja olen kyllä jo nauttinut.tianyl kirjoitti:Mä ihmettelen suuresti miksei voisi asentaa sillä päivitys vaihtoehdolla. Olen asentanut nyt kahteen koneeseen (PPC ja Intel) ja asennukset on mennyt ihan ongelmitta läpi. Ja nimenomaan siten että heitin Leopardin levyn asemaan, klikkasin sitä "install leopard" ikonia ja annoin OS X:n hoitaa loput.jonesb kirjoitti:Hetki on nyt käytelty. Aikamoista. Komppaan jo esille tulluttutta asiaa ja painotan (tän vois nostaa johonkin näkyville), että älkää missään tapauksesa käyttäkö sitä "päivitä"-asennusvaihtoehtoa. Itselläni kuten muillakin asennuksen jälkeen bluescreeni, eikä voi muuta kuin asentaa uusiksi. Tämä voi olla kiusallista etenkin niillä jotka saavat lepardin päivityksenä, tai onko niissä levyissä sitten esiintynyt samaa? Kun asentaa arkistoi ja asennna-optionilla niin homma menee hyvin.
Ja puuta vielä koputan.
Toinen asia jota ihmettelen on että Time machine toimii USB ja Firewire kovalevyjen kanssa, mutta ei gigasen ethernetin kautta Terastationin RAID5:lle... täytyy odotella että korjaavat moisen "lapsuksen".
Kiitos
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ps. tai olisko parempi vaihtoehto formatoida kone ja sit vasta installoida, miten tiikeri formatoidaan?
-
Re: Inquisitor
Viesti Kirjoittaja Kaskelotti »
PlugSuit kyllä löytää pluginit, mutta safari ei. (Kokeilin kirjautua ulos välillä, ja molempia kirjasto-kansioita.)Laiska kirjoitti:Inquisitor ja muut plugit, jotka käyttävät InputManageria, toimivat Leopardissa PlugSuitin (http://millenomi.altervista.org/PlugSuit/) avulla.Kaskelotti kirjoitti: -Pitää taas odotella inquisitorin ja safariblockin päivityksiä.
Saitko itse tuon kanssa Inquisitorin toimimaan?
No eiköhän se pian päivity suoraan yhteensopivaksi leopardin kanssa.
EDIT: Näköjään Inquisitor toimikin kokoajan, mutta se ei vain ilmestynyt safarin asetusruutuun. Asetuksia ei voi muttaa, mutta haku kuitenkin toimii.
-
-
Viesti Kirjoittaja miggo3 »
Jes. Sain toimimaan! Logitechin härpäkkeillä piti pitää nappia pohjassa 10 sek. ja sitten luoda yhteys apurilla. Mutta yhteys on vain toivoton Apple langattomien hiiren ja näppiksen kanssa...pätkii ja rätiseemiggo3 kirjoitti:Mites A2DP:n muka saa toimimaan. Logitechin rimpuloiden kanssa kun koittaa yhdistää BT-apurilla, niin valittaa että laitteesta ei löytynyt yhtään palveluita.

edit. no joo eli vahvistettu....ei toimi kuulokkeet ja Mighty Mouse samaan aikaan, muuten toimii hyvin alkurätinöiden jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja velijussi »
Jos yhtään lohduttaa, niin ei toiminut Tiikerissäkään johon oli häkätty tuo stereobt profiili. Siinä tosin voi säätää tuota bittivirtaa vaikka millä lailla, mutta jos halusi laadun olevan edes minkäänlainen, niin bt hiiret yms. oli syytä unohtaa. Voi olla, että kaista ei vain jostain syystä riitä.miggo3 kirjoitti:Jes. Sain toimimaan! Logitechin härpäkkeillä piti pitää nappia pohjassa 10 sek. ja sitten luoda yhteys apurilla. Mutta yhteys on vain toivoton Apple langattomien hiiren ja näppiksen kanssa...pätkii ja rätiseemiggo3 kirjoitti:Mites A2DP:n muka saa toimimaan. Logitechin rimpuloiden kanssa kun koittaa yhdistää BT-apurilla, niin valittaa että laitteesta ei löytynyt yhtään palveluita.ja kun ottaa pois päältä vaikka hiiren niin ääni menee puuroksi...mikähän on vikana?
edit. no joo eli vahvistettu....ei toimi kuulokkeet ja Mighty Mouse samaan aikaan, muuten toimii hyvin alkurätinöiden jälkeen.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka