Mulla on PowerBook 12" 1,5GHz muistia 768
Lämmöt on jatkuvasti tuollaista 65 astetta ja ylikin. Onkohan tää ihan normaalia ? Jos lämmöt nousee tuonne, huomaa selvästi kuinka kone alkaa yskimään. Lämmin on niin että näppiksetkin tuntuu selvästi sormenpäissä. Nytkin joudun viilentämään keittiössä hellan päällä, nää hellan liedet on viilein paikka tässä talossa. Sylissä ei konetta enää voi pitää, alkaa reiden hohkaamaan.
Missä lämmöissä muilla huitelee, oisko syytä laittaa huoltoon ja tuulettimen vaihtoon ?! Vai oisko jotain säätöä mitä vois tehdä että lämmöt laskis ? Ei puhettakaan että vois pitää samaan aikaan muita ohjelmia käynnissä. Prossu alkaa huutamaan lunta jos mail ja safari on samaan aikaan käynnissä.
Emännän 12" iBookissa ei lämmöt nouse alkuunkaan.
Kumma juttu...
PowerBook G4 1,5GHz lämmöt ?
Keskustelua kannettavista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
PowerBook G4 1,5GHz lämmöt ?
Viesti Kirjoittaja anttispomanttis »
-
Re: PowerBook G4 1,5GHz lämmöt ?
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Itellä juurikin sama kone. Hehkuu sairaan kuumana, jos ulkoinen näyttö on kiinni. Mutta ilman sitä lämmöt tällä hetkellä (iStat Pro:n mukaan):
CPU Bottom 49°
Battery 32°
GPU 52°
Hard Drive 36°
HD: Macintosh HD 38°
Käynnissä kymmenkunta ohjelmaa.
-jyrki
CPU Bottom 49°
Battery 32°
GPU 52°
Hard Drive 36°
HD: Macintosh HD 38°
Käynnissä kymmenkunta ohjelmaa.
-jyrki
- MacBook Unibody 13" | 2,0 GHz C2D | 4 GB RAM | OS X 10.6.2 | 500 GB Maxtor OneTouch4
- iPhone 3g | 16 GB
- iPhone 3g | 16 GB
-
Tulikin just kiire päkappaa kone ennenkuin menee kova tai emo lämpähalvauksen seurauksena..
lämmöt on just nyt 62 astetta ja FAN 0rpm ilmeisesti fööni onkin kilahtanut.
apropoo, kannattaako itse alkaa vaihtamaan vaiko viedä huoltoon. tää on mulla työkoneena ja on sen mukaan saanut kyytiä. jos tällä on jälleenmyyntiarvo noin 500 niin ei viittis laittaa 150 remppaan, vaan ostanpa samointein uuden leopardin. tähän ei juurikaan kannata uutta käyttistä alkaa asentelemaan.
lämmöt on just nyt 62 astetta ja FAN 0rpm ilmeisesti fööni onkin kilahtanut.
apropoo, kannattaako itse alkaa vaihtamaan vaiko viedä huoltoon. tää on mulla työkoneena ja on sen mukaan saanut kyytiä. jos tällä on jälleenmyyntiarvo noin 500 niin ei viittis laittaa 150 remppaan, vaan ostanpa samointein uuden leopardin. tähän ei juurikaan kannata uutta käyttistä alkaa asentelemaan.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Jaa miksei?anttispomanttis kirjoitti:tähän ei juurikaan kannata uutta käyttistä alkaa asentelemaan.

Ja tosiaan, jos käytössä on ulkoinen näyttö ja näppis, niin joku teline viilentää konetta kummasti.

iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
family-pack 199 tai noin suunnilleen, uusi tuuletin noin +100 koneen jälleenmyynti arvo noin 500 vaihdoin tuulettimen tai en. oli leopardi tai ei. ja koska joka tapauksessa otan family packin en voi myydä konetta sen jälkeen leopardilla eteenpäin, koska levyt ei kuitenkaan lähtisi koneen mukana, vaan orkkis 10.4 levyt. -> tai siis näin olen ymmärtänyt. eikös family pack tule yhdellä levyllä, mutta 3 lisenssillä, joten käyttistä ei voi myydä koneen mukana-korjatkaa jos olen väärässä. (ja toivottavasti olen)
ja familypack siksi, että kotona emännällä iBook ja muksuilla minimäk+mun = family pack
no onhan toinen mahdollisuus, että otan itselleni uuden leopardilla, ja loppu perhe jatkaa 10.4 käyttiksellä.
ja familypack siksi, että kotona emännällä iBook ja muksuilla minimäk+mun = family pack
no onhan toinen mahdollisuus, että otan itselleni uuden leopardilla, ja loppu perhe jatkaa 10.4 käyttiksellä.
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Sen verran korjaan, että Family Packissa on 5 lisenssiä.anttispomanttis kirjoitti:family-pack 199 tai noin suunnilleen, uusi tuuletin noin +100 koneen jälleenmyynti arvo noin 500 vaihdoin tuulettimen tai en. oli leopardi tai ei. ja koska joka tapauksessa otan family packin en voi myydä konetta sen jälkeen leopardilla eteenpäin, koska levyt ei kuitenkaan lähtisi koneen mukana, vaan orkkis 10.4 levyt. -> tai siis näin olen ymmärtänyt. eikös family pack tule yhdellä levyllä, mutta 3 lisenssillä, joten käyttistä ei voi myydä koneen mukana-korjatkaa jos olen väärässä. (ja toivottavasti olen)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja merc »
FamilyPack on 5 lisenssiä.anttispomanttis kirjoitti:family-pack 199 tai noin suunnilleen, uusi tuuletin noin +100 koneen jälleenmyynti arvo noin 500 vaihdoin tuulettimen tai en. oli leopardi tai ei. ja koska joka tapauksessa otan family packin en voi myydä konetta sen jälkeen leopardilla eteenpäin, koska levyt ei kuitenkaan lähtisi koneen mukana, vaan orkkis 10.4 levyt. -> tai siis näin olen ymmärtänyt. eikös family pack tule yhdellä levyllä, mutta 3 lisenssillä, joten käyttistä ei voi myydä koneen mukana-korjatkaa jos olen väärässä. (ja toivottavasti olen)
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka