iPhoto-kirjasto ja valokuvat?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto-kirjasto ja valokuvat?
Viesti Kirjoittaja antti.tahtinen »
Yhdistelen juuri iPhoto Library Managerilla muutamia eri iPhoto-kirjastoja yhdeksi isoksi. Mutta mihin siirtyvät tällöin valokuvat kiintolevyllä, eli mikä hakemisto on tästä lähtien se kriittinen? Vai ovatko kuvat ripoteltuna pitkin poikin eri kiintolevyille ja pääkiintolevylle aivan kuten nytkin? Vai onko pelkkä Library-tiedosto se joka sisältää kaiken?
-
Viesti Kirjoittaja etan0l »
Itse kun olen uusi mac user, niin kiinostais myös tietää, että pitäiskö luoda oma kansio. Jos vaikka haluan kuvat Kyprokselta kansion "Kypros" Niin pitäiskö se "Kypros" kansio luoda tuonne kuvat kansioon vai ihan heittää kaikki kuvat iphotoon? Tää on kyllä niin epäselvä tä iphoto, minun mielestä se tekee tuplakopiot kaikkista valokuvista jos niitä heittää iphotoon omasta kansiosta.
huh olipa epäselvästi kirjoitettu![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
huh olipa epäselvästi kirjoitettu
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Raahaa tai vie jollain tavalla kuvat iPhotoon. Se tosiaan kopioi ne omaan kirjastoonsa, alkuperäiset kuvat voit siis poistaa. Jos raahaat kansion nimeltä Kypros iPhotoon, se tekee siitä uuden Filmirullan tai Tapahtuman uudessa iPhotossa. Tämä lajittelu riittää ainakin minulle. Lisäksi voi tehdä Albumeita, joihin voi lajitella haluamiaan kuvia eri filmirullista. (vrt. iTunesin soittolista)etan0l kirjoitti:Itse kun olen uusi mac user, niin kiinostais myös tietää, että pitäiskö luoda oma kansio. Jos vaikka haluan kuvat Kyprokselta kansion "Kypros" Niin pitäiskö se "Kypros" kansio luoda tuonne kuvat kansioon vai ihan heittää kaikki kuvat iphotoon? Tää on kyllä niin epäselvä tä iphoto, minun mielestä se tekee tuplakopiot kaikkista valokuvista jos niitä heittää iphotoon omasta kansiosta.
huh olipa epäselvästi kirjoitettu
Sitä iPhoto Library -kansiota Finderissä ei pidä sorkkia.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Iphotossa on lisäasetuksissa valinta, että kopioidaanko kuvat Iphoto-kirjastoon vai ei. En ole varma mitä se tekee, koska tarkalleen ottaen siinä lukee "Kopioi kohteita Iphoto kirjastoon". Siltikki kirjaston koko on noin neljäsosa kuvien viemästä tilasta. Lightroomin kirjasto viidesosa iphoton kirjastosta. Elikkä ku nyt on kuvia noin 10Gt, niin iphoton kirjasto haukkaa 2,5Gt?? Lightroom noin 400-500Mt. Hieman eri ohjelmat, mutta kummallakin on kirjastot..
Itse tykkään, että kuvani on iha "normi" muodossa levyllä normaalisti käpisteltävissä.
Itse tykkään, että kuvani on iha "normi" muodossa levyllä normaalisti käpisteltävissä.
-
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka