Takuu
-
Viesti Kirjoittaja r.wagner »
-
-
Re: siis tä?
Viesti Kirjoittaja strong »
missä vakuutusyhtiössä vakuutuksesi on?Touho.. kirjoitti:Itsellä oman yrityksen puolesta otettu vakuutuus kattaa kaiken yritykselle kuuluvan irtaimiston äkillisen hajoamisen. Yhden kovalevyn olen tuohon laittanut. Tosin itse en ole kuullut että kotivakuutus tuollaista tarjoaisi.mercury kirjoitti:Riippuu yhtiöstä ja vakuutuksen tyypistä. Joilekin riittää vain "äkillinen hajoaminen" ilman mitään onnettomuutta. Meidän yhdessä tapauksessa Power Macista meni emolevy ja prosessori rikki tuntemattomasta syystä, vakuutus korvasi tilalle uuden vastaavan koneen, yli 2000 euron arvoisen sellaisen. 8)
Tosin itse kyllä siltikin pohdin tuon applecaren ostamista koska tuon luulisi toimivan nopeammin kuin vakuutusyhtiön.....
Tulisi vaan se kone vähitellen
-
Re: siis tä?
Viesti Kirjoittaja iMika »
A-vakuutuksessastrong kirjoitti:missä vakuutusyhtiössä vakuutuksesi on?Touho.. kirjoitti:Itsellä oman yrityksen puolesta otettu vakuutuus kattaa kaiken yritykselle kuuluvan irtaimiston äkillisen hajoamisen. Yhden kovalevyn olen tuohon laittanut. Tosin itse en ole kuullut että kotivakuutus tuollaista tarjoaisi.
Tosin itse kyllä siltikin pohdin tuon applecaren ostamista koska tuon luulisi toimivan nopeammin kuin vakuutusyhtiön.....
Tulisi vaan se kone vähitellen
-
Takuu/virhevastuu - käytetyt vehkeet?
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Itse olen joskus korjauttanut liikkeestä ostetun käytetyn kännyn heidän piikkiinsä, vaikka kitisivätkin ensin.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Takuu/virhevastuu - käytetyt vehkeet?
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tokkopa vaan on, jos myydään tuotantovälineitä. Olen yllättynyt jos on.JuhaT kirjoitti:Mites muuten esim. täällä Hompussa myytävät käytetyt laitteet, jotka firma myy – eikös sillä myyjäfirmalla ole niistä se 6kk "tuotevastuu"?
Itse olen joskus korjauttanut liikkeestä ostetun käytetyn kännyn heidän piikkiinsä, vaikka kitisivätkin ensin.
Alan liikkeillä on tietysti se tuotevastuu, mutta ne ei ilmoita Hompussa. Oli täällä sitten hintaneuvoksia tahi ei.

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Re: Takuu
Viesti Kirjoittaja Jere_L »
Mulle kyllä sanottiin Applen tukipuhelimessa, että soita huoltoon ja keskustele niiden kanssa viasta ja korjauksesta ja jos korjattavaksi menee niin sit huoltavat takuun piikkiin. Puhettakaan tapausnumerosta ei tällä kertaa ollut, kuten edellisen huoltokerran kanssa toimittiin.Repe Ruutikallo kirjoitti:Annetaas nyt oikeita neuvoja kans. Ensiksi soitetaan Applen tukipuhelimeen, kuvaillaan oireet ja saadaan tapausnumero jos ja kun näyttää vialta. Sen numeron kaa mikä tahansa maaliman äpyli-huolto korjaa koneen kummemmitta palavereitta. (Vaihtoehtoisesti voit pyytää että kone haetaan osoitteestasi.) Keissinumero on samalla huollolle lupalappu siitä että Apple maksaa, maksusitoumus siis.
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
MacBook Pro hankittu Apple Storesta ja kiinnostaisi hankkia Apple Care jälkikäteen.
- suomen storessa hinta reilusti yli 400 euroa
- jenkki storessa sen saisi 340 taalalla, eli huomattavasti halvemmalla
Mitä jos sen ostaisi alle vuoden sisällä jenkeistä kun siellä käy?
Onko toiminta silloin kuitenkin koto suomessa sama, eli 3 vuoden takuu raudassa ja puhelintuki?
-
Viesti Kirjoittaja Friar »
Saitko tästä tapauksesta selvää?Molto bene kirjoitti: - jenkki storessa sen saisi 340 taalalla, eli huomattavasti halvemmalla
Mitä jos sen ostaisi alle vuoden sisällä jenkeistä kun siellä käy?
Onko toiminta silloin kuitenkin koto suomessa sama, eli 3 vuoden takuu raudassa ja puhelintuki?
-
-
Re: Takuu/virhevastuu - käytetyt vehkeet?
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Hmm. Itseasiassa tästä olisi hyvä saada varmuus jostain. Eikai sillä liene väliä myydääntkötutantovälineitä tai jotain muuta?Repe Ruutikallo kirjoitti:Tokkopa vaan on, jos myydään tuotantovälineitä. Olen yllättynyt jos on.JuhaT kirjoitti:Mites muuten esim. täällä Hompussa myytävät käytetyt laitteet, jotka firma myy – eikös sillä myyjäfirmalla ole niistä se 6kk "tuotevastuu"?
Alan liikkeillä on tietysti se tuotevastuu, mutta ne ei ilmoita Hompussa. Oli täällä sitten hintaneuvoksia tahi ei. ;)
-
Viesti Kirjoittaja Leissi »
Eiko niissakin ole kansainvalinen takuu, eli mahdollisten ongelmien ilmetessa soittoa Applen tukeen Suomessa...menace kirjoitti:Osaako joku kertoa miten iPodien takuu toimii? Jos kaveri tuo iPodin jenkeistä niin kuka sitä huoltaa jos se menee takuuaikana kakka?
iPad Retina
iPhone 5 & 4
-
-
Siis miksi iPodeissa ei olisi normaali kansainvälinen takuu?menace kirjoitti:Onko tästä nyt jotain varmaa tietoa?Leissi kirjoitti: Eiko niissakin ole kansainvalinen takuu, eli mahdollisten ongelmien ilmetessa soittoa Applen tukeen Suomessa...
-
-
http://forums.whirlpool.net.au/forum-re ... 90105.html
Varmasti muitakin lähteitä löytyy, ehkä jopa Applen sivuilla sanotaan asia jossain...
-
-
Itsekritiikkiä, toivoo Vladimir
Viesti Kirjoittaja Vladimir »
Toivoisin kuitenkin enemmän itsekritiikkiä. Vastauksena esim R.Ruutikallion esittämään takuu-asiaan. Todellisuus ei ole niin selvä kuin kommenttisi pyrkii esittämään. Omalla kohdallani tapaus-numeroa ei huollossa noteerattu. Sanottiin, että se on yleinen väärinkäsitys. Huolto toimii omilla ehdoillaan, eikä AppleCaren "tapausnumero" oikeastaan ole heidän asiansa. (En tuo tässä esiin sen enempää yksityiskohtia, ettei synny väärinkäsityksiä.) AppleCaren puolesta luvattu puhelinsoittokin on jäänyt tulematta.
Itse olen siirtynyt mac koneitten käyttäjäksi grafiikka ohjelmien takia. Mutta tärkeintä tässäkin suhteessa on lopputulos, eikä laitteet.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
-
Re: Itsekritiikkiä, toivoo Vladimir
Höpö. Jos Apple lupaa korjata laitteen omalla kustannuksellaan ja antaa sille numeron perään, se käy joka huollossa maksusitoumuksena (edellyttäen tietysti että huolto ei havaitse että asiakas itse on rikkonut laitteen tai muuta väärinkäytöstä).Vladimir kirjoitti: Toivoisin kuitenkin enemmän itsekritiikkiä. Vastauksena esim R.Ruutikallion esittämään takuu-asiaan. Todellisuus ei ole niin selvä kuin kommenttisi pyrkii esittämään. Omalla kohdallani tapaus-numeroa ei huollossa noteerattu. Sanottiin, että se on yleinen väärinkäsitys. Huolto toimii omilla ehdoillaan, eikä AppleCaren "tapausnumero" oikeastaan ole heidän asiansa. (En tuo tässä esiin sen enempää yksityiskohtia, ettei synny väärinkäsityksiä.)
Juuri se, että et tuo esiin enempää yksityiskohtia, tekee tuosta selvityksestäsi yksinkertaisesti käsittämättömän. Joten ehkä niitä saisi? Eikä sitten tosiaan sotketa takuuta, Apple Carea ja virhevastuuta keskenään, kiitos.
-
Ömm ja Höpö
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Re: Ömm ja Höpö
Tommonen vihjailu huonoista kokemuksista joista et halua mitään relevanttia kertoa on aika ikävää, kun täältä katsoen näyttää siltä että sulla on termitkin sekaisin kun puhut Apple Caresta.Vladimir kirjoitti:Nuo taitavat olla minulle tarkoitettuja viestejä. Yritin sisällyttää sanomaani sisältöäkin, mutta ilmaisin sen kaiketi epäselvästi. En näe tarpeelliseksi vatvoa tässä yhteydessä huonoja mac kokemuksiani. Mutta kaikkien tietokoneen käyttäjien etu on, että asioita setvitään hiukan syvemmällä mielellä ja itsekritiikillä. Vladimir

-
Itsekritiikkiä kuitenkin
Minulla ei ole myöskään tapana vihjailla, eikä esittää väärää todistusta tämmöisistä, sinänsä aika pienistä asioista. Kaipaan tietokoneen suurkuluttajana asiallisia neuvoja.
-
Viesti Kirjoittaja Sandefin »
Ibookin kovalevy ilmeisesti meni paskaksi. En pääse työpöydälle asti kun kone jumittuu raksuttelemaan splash screenin jälkeen. Kone ostettu 1,5 vuotta sitten Ruoholahden mac liikkeestä. Kone on ollut "normaalikäytössä". Kannattaako vielä yrittää saada apua kaupasta vai pitääkö yrittää saada jotain kotivakuutuksesta?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka