HTV kirjoitti:Macpoika kirjoitti:
Sinulla voi olla vääräntyyppiset muistit jos ongelmia esiintyy.
Viimeinen väitteesi kertoo jonkin verran tietämyksestäsi. Macit ovat yleisesti tunnettuja laadusta. MacBookeilla on ollut jonkin verran ongelmia, mutta niilläkin aika vähän.
Tuskin johtuu muisteista tai sitten mbp:n mukana tulleet eivät ole koneen kanssa yhteensopivia. Toistakymmentä kertaa on vajaan puolentoista vuoden aikan pitänyt sammuttaa kone virtanapista ,kun joko jokin ohjelma on jumittanut koneen tai kone ei ole unitilasta herännyt. Xp ei ole vastaava aikana aiheuttanut yhtään sinistä ruutua tai vaatinut muutenkaan muita buutteja kuin päivityksistä johtuvia.
Laadultaanhan Applen koneet ovat merkkikoneista kärkipäässä, olivat vasta jonkun tilaston kärjessä luotettavuutensa puolesta. Se ei kumminkaan vielä tarkoita, että ne olisivat parempia kuin hyvistä osista itse kasatut. Kummasti vaan tuppaavat tuttavapiirissä rautaviat vaivaavan aina noita mekkikoneita. Mutta tämä ei taas liity aiheeseen mitenkään, joten lopetanpa tähän.
Jos nyt taas lähdetään tälle "Mun kone on parempi kuin sun kone" -linjalle niin:
Itsellä on tällä hetkellä omistuksessa 4 maccia. Yhteensä olen vajaan kolmen vuoden aikana omistanut niitä 7. Näistä yksikään ei ole käytössäni kaatunut kuin ehkä korkeintaan kerran tai kaksi. (Poislukien iMacin ekat näytönohjaimet, joilla sai koneen parin pelin kanssa joka kerta toistetusti kaatumaan, mutta tämäkin nyt korjattu). Tämän kolmen vuoden aikana taloudessa oli myös itse koottu pelikäyttöön väsätty teho-pc. Tänä aikana se kaatui n. kerran viikossa ja siihen asennettiin XP uudestaan ainakin nelisen kertaa. Spywarea siivottiin ja rekisteriäkin pidettiin kyllä kunnossa, mutta kone vaan jossain vaiheessa meni siihen kuntoon että buuttaaminen kesti sen verran monta minuuttia, että ei siinä kärsivällisyys kellään kestänyt.
Kun ostin ekan maccini, tyttöystäväni ilmoitti, että hänelle ei ainakaan sitten tommosta tarvi hommata. Nyt kolme vuotta myöhemmin ostin hänelle tuon iMacin, kun hän sellaista oli jo kauemmin tahtonut. Eipä ole valittanut enää.
Oliko tuo pc sitten vain yksittäistapaus? En tiedä, mutta aivan samoja temppuja olen joutunut tekemään sukulaisillani oleville koneille myös aina kun menen heitin luona piipahtamaan. Samaa (tosin pienemmässä mittakaavassa) teki myös vanha itse väsätty koneeni, jossa tosin käytin windows 2000 käyttistä. En ikinä saanut sitä pysymään päällä yli paria viikkoa.
Pääpointtini: Varmastikin löytyy tällaisia tapauksia jotka puhuu windowsin puolesta ja maccia vastaan, kuten myös näin päinvastoin, mutta tarvitseeko niitä oikeasti taas tänne kirjoitella, kun kaikki tästä ovat tietoisia.
Tämä on maccifoorumi ja täällä meille suotakoon se että voimme microsoftin tuotteita mollata (joista moni, mukaanlukien minä, on aikanaan pois vaihtanut hyvästä syystä). Ei pidä meidän käyttökokemuksia yhtään vähätellä.
Eli ei tarvitse olla niin herkkänahkainen.